تعداد بازدید: 3431

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 2 دی 1394-10:27

عضو سابق شورای شهر ساری:

مجلس نهم را مقتدر ندیدم

فرامرز نقیبی گفت: مجلس نهم را مقتدر ندیدم/حمایت از دولت به معنای صم بکم بودن نیست/ بازهم فضای انتخاباتی باید توسط رسانه ها گرم شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: فرامرز نقیبی عضو سابق شورای شهر ساری است که زمانی رئیس این شورا بود. پس از روی کار آمدن استاندار کنون، مدتی نیز نام او  به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران مطرح شد که نتیجه ای دربر نداشت. با او که نامزد احتمالی انتخابات مجلس آینده است، گفت و گو کردیم.

مازندنومه: تحلیل شما از شرایط انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با توجه به تعدد نامزدها از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود چیست؟

نقیبی: فضای انتخاباتی پس از ثبت نام نامزدها شور و حال انتخاباتی خواهد یافت. هنوز بسیاری از نخبگان و مردم و گروه ها وارد فضای انتخابات نشدند و منتظر احراز صلاحیت نامزدها هستند. مجموعاً مردم هنوز پس از انتخابات ریاست جمهوری ریکاوری لازم برای انتخابات جدید را انجام ندادند. مشکلات اقتصادی، عملکرد مجمع نمایندگان مازندران در دوره گذشته و فعلی شاید دلیل این اتفاق باشد.

مازندنومه: به نظر شما تنوع و تعدد نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت است و به عنوان عامل افزایش مشارکت عمومی مردم خواهد بود و یا شرایط به گونه ای دیگر تبدیل به تهدید برای بعضی همفکران خواهد شد؟

نقیبی: خب تنوع و تعدد نامزدها نسبت به دوره قبل بیشتر و بهتر است در واقع هم تعداد بیشتر است و هم کیفیت نامزدهایی که در انتخابات این دوره شرکت کرده اند بسیار بهتر است. استقبال مردم از انتخابات با توجه به متنوع بودن سلایق بیشتر خواهد شد و امیدواریم که در این دو ماه اتفاقات خوبی رخ دهد. البته بنده اعتقاد دارم که بازهم فضای انتخاباتی باید توسط رسانه ها گرم شود، زمان دادن به همه نامزدها باعث می شود تنور انتخابات گرم تر شود.

مازندنومه: آقای نقیبی هدف شما از حضور در انتخابات چیست؟

نقیبی: شما اولین خبرنگاری هستید که چنین سوالی از من می پرسید، من مثل خیلی از دوستان که می گویند عده ای از ما خواستند و بزرگان گفتند و ما آمدیم، نیستم. اتفاقاً من با کسی مشورت هم نکردم و عده ای از بزرگان هم به من گفتند نیا و برو زندگی ات را بکن. اما بنده اعتقاد دارم که به دلیل سماجتم در پیگیری می توانم بهتر از دیگران عمل کنم. البته در عرصه سیاسی هم هر شخصی می خواهد که پیشرفت کند و بنده هم دوست دارم در عرصه قدرت پیشرفت کنم و در کنار این تصدی بخشی ازآن را صرف خدمت به مردم کنم.

مازندنومه: اگر احراز صلاحیت نشوید چه می کنید؟

نقیبی: تابع محض نظام هستم، طلبکار نظام نخواهیم بود و مطمئناً در جایی که تشخیص سیستم و نظام باشد کار می کنم و اگر نشد هم برای خودمان کار می کنیم.

مازندنومه: شما مستقل وارد عرصه رقابت ها شدید یا مورد حمایت احزاب خاصی هستید؟

نقیبی: بنده خودم وارد شدم. جریان و افراد خاصی از بنده حمایت نکردند. نمی دانم شاید در آینده در لیست عده ای قرار بگیرم. اما آنچه مشخص است این است که بنده از جریان عملگرایی وارد عرصه شدم و هدف بنده هم ادامه کارمان در شهرداری ساری است که توام با رضایت نسبی و حمایت مردم بوده است. در همین جریان تلاش خواهیم کرد که اهداف را در مقیاس بالاتر پیگیری کنم. در هر صورت هر کسی وارد عرصه انتخابات می شود توانمندی خاص خود را دارد. درصد آرای سیاسی در ساری و میاندورود تنها شاید 20 درصد باشد اما 80 درصد مردم جریانی و خطی رای نمی دهند. به هر حال هر کس از فیلتر نظام بگذرد، دنبال رقابت سالم باشد و بداخلاقی ها هم در کار نباشد ، اقبال مردم را با خود خواهد داشت و برنده خواهد بود. ما نه به جریانی بدهی داریم و نه داد و ستد با جریان و افراد داشتم. دو دوره در شورا بودم و مردم هم به نقیبی از حزب و جریان خاص رای ندادند، جنس آرا مردم نشان می دهد که سیاسی و حزبی نیست.

مازندنومه: به نظر شما پول هایی که این روزها به شکل افسارگسیخته ای توسط بعضی از نامزدهای انتخاباتی هزینه می شود از چه محلی تامین می شود؟

نقیبی: بنده هم نمی دانم، از همان کسانی که این پول ها را هزینه می کنند بپرسید شاید بدانند که چرا این کار را می کنند. به هر حال شاید بحث همان پول های کثیف باشد که با تخریب چهره رقبا یا رفقا نیز همراه است. انتخابات در یک مقطع خاص برگزار می شود که به هر حال بعد از آن همه باید در کنار هم قرار گیرند اما متاسفانه به دلیل ترس از نامزدی افراد در دوره بعد، دو نفر به مجلس رفته و مابقی می سوزند. البته در بحث هزینه های انتخابات بنده سعی کردم که اعتدال را رعایت کنم.

مازندنومه: آقای نقیبی تحلیل شما از عملکرد مجلس نهم چیست؟

نقیبی: چون خودمان نامزد مجلس هستیم باید قضاوت درستی هم داشته باشیم. مجلس نهم را مقتدر ندیدم. در بعضی جاها خوب عمل کردند مثلا در موضوع برجام اما آن مجلس تمام و کمالی که توقع داریم نبود. اگر دوستان ما در مازندران خوب عمل می کردند امروز ما وارد عرصه نمی شدیم.

مازندنومه: به عنوان سوال پایانی بفرمایید اگر به عنوان نماینده ساری و میاندورود وارد مجلس شدید جزو همراهان و حامیان دولت خواهید بود و یا در جبهه مقابل دسته بندی خواهید شد؟

نقیبی: قطعاً در جبهه همراهان دولت خواهم بود البته تا جایی که منافع مردم تامین شود. حمایت به معنای صم بکم بودن نیست اما چون برای این دولت و موفقیت آن تلاش کردیم حامی دولت خواهیم بود. اعتدال در همه زمینه ها خوب است و امیدواریم این شعار اعتدال دولت اندکی هم در مازندران تجلی و تحقق یابد.



    ©2013 APG.ir