تعداد بازدید: 2425

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 2 دی 1394-10:48

عضو سابق شورای شهر ساری:

رسانه ها هزینه های میلیاردی برخی نامزدهای انتخاباتی را را یادآوری کنند

کوروش یوسفی گفت: رسانه ها جهت برگزاری انتخابات سالم و تنویر افکار عمومی باید کمک و هزینه های میلیاردی و اغواکننده را گوشزد کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: کوروش یوسفی عضو سابق شورای شهر ساری،  اولین نامزد انتخاباتی است که با حضور در فرمانداری ساری ثبت نام و حضور خود را به شکل رسمی اعلام کرد. او از جمع فرهنگیان و عضو سابق شورای شهر ساری است که از جناح اصلاح طلبان پا به عرصه رقابت های انتخابات گذاشته است. گفت و گوی کوتاه ما را با او بخوانید.

مازندنومه: آقای یوسفی فضای انتخابات آینده مجلس را با توجه به تعدد کاندیداها چگونه ارزیابی می کنید؟

یوسفی: بنده از برگزاری سالم انتخابات در ساری و میاندورود  اطمینان خاطر دارم. نگران عزیزان شورای نگهبان هم نیستم. در انتخابات اسفند ماه نیازمند حضور حداکثری مردم هستیم . تعدد کاندیداها یک فرصت برای خلق حماسه حداکثری است به این دلیل که وقتی نامزدهای مختلف با تضارب آرا در انتخابات شرکت می کنند یعنی تمام بافت جامعه با سلیقه های متفاوت می توانند نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کنند. البته انتظار هم داریم که رقبا اخلاق انتخاباتی و حریم دوستانه را رعایت کنند و به دور از شایعه پراکنی خود را به مردم بشناسانند. هیجانات و احساسات کاذب به ضرر همه خواهد بود و مردم هم در یک فضای آرامش است که به درستی تصمیم می گیرند و به ما اقبال نشان خواهند داد.

البته برخی بداخلاقی هایی صورت می گیرد و در حال وقوع است که هزینه های نادرست امروز معضل حوزه انتخابیه ساری و میاندورود است و مسئولیت ما را در این زمینه بیشتر می کند. انتخابات سالم و عقلانی در یک فضای منطقی و با آرامش شکل خواهد گرفت. ایجاد امنیت و آرامش در انتخابات هم به دست خود نامزدها و حامیان آنها شکل خواهد گرفت، بنابر این باید رعایت اصول اخلاقی در انتخابات آینده انجام شود.

مازندنومه: آقا یوسفی با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات شاهد حضور تعدد نامزدهای اصلاح طلب در حوزه ساری و میاندورود هستیم، بفرمایید اگر اجماعی بین نامزدها شکل گیرد و یا شورای اصلاح طلبان به دو فرد خاص برسد، شما تمکین می کنید یا تا آخر در رقابت ها خواهید ماند؟

یوسفی: تا به امروز ساز و کار شکل گیری و معرفی در هر دو حزب هنوز مهیا نشده است اما انتظار می رود به دور از تعصب و بخشی نگری ببینیم تصمیمات متخذه چگونه خواهد بود و باید ساز و کار را دید و آن وقت مشخص کرد که می توان تصمیم گرفت یا خیر. تصمیم سازان در این میدان حتما باید کسانی باشند که حکمیت منصفانه داشته باشند و قطعاً این پختگی در استان وجود دارد. همچنین افراد نباید در ستاد هیچ نامزدی نقش داشته باشند وگرنه تصمیم تعصبی خواهد بود.

مازندنومه: به نظر شما نقش احزاب و گروه های سیاسی در میزان ترغیب مردم به افزایش مشارکت در انتخابات تا چه اندازه است؟

یوسفی: بدون شک احزاب، زمینه ساز حضور پرشور مردم هستند، وقتی تقابل در تضارب آرا شکل می گیرد، این جبهه بندی زمینه حضور مردم را فراهم می کند و قطعاً آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه نیز بیشتر شده و افکار تهییج می شوند که یکی از نتایج ایجاد این شور و نشاط انتخاباتی به میدان آمدن بافت خاکستری جامعه است.

مازندنومه: نقش رسانه ها و مطبوعات را در این امر چگونه می بینید؟

یوسفی: رسانه ها هم قطعاً می توانند کمک کنند. رسانه ها جهت برگزاری انتخابات سالم و تنویر افکار عمومی باید کمک و هزینه های میلیاردی و اغواکننده را گوشزد کنند، چرا که اگر نامزدی در همین ابتدا پذیرفت که با خرید رای مردم می تواند بر صندلی سبز مجلس جلوس کند، این فرد همین ابتدا به طور غیر مستقیم به همه می فهماند که اهل زد و بند است. رسانه ها باید روشنگر باشند. وعده ها باید بر اساس واقعیت های بودجه و درآمدهای کشور باشد و این گونه نباشد که مردم را به موضوعی ترغیب و بعد از آن از انجام تعهدات خود عاجز باشند.


  • پنجشنبه 3 دی 1394-16:3

    بخدا راست میگه میلیاردی پول از کجا میارن بعضی از اینا


    ©2013 APG.ir