تعداد بازدید: 3111

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 2 دی 1394-11:3

امام جمعه بابل: انتخابات خبرگان فرای مساله جناحی است

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: انتخابات خبرگان فرای مساله جناحی است و باید طوری شود که رنگ جناحی به خود نگیرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام حسن روحانی –امام جمعه بابل- در خصوص اهمیت مجلس خبرگان و نیاز جامعه به این مجلس به مازندنومه گفت: مساله انتخابات مجلس خبرگان رهبری در واقع انتخاب شایستگان با توجه به جایگاه ولی فقیه در فقه شیعه و نظام اسلامی است.

وی با بیان این که به دلیل اهمیت مقام رهبری، این مجلس نیز اهمیتش فراتر از موضوعات دیگر است، افزود: نماینده مجلس خبرگان یعنی انتخاب فقیهی شایسته، لایق، انقلابی، متعهد، کارکشته و با تجربه که بتواند با تجربه خود در موقعیت های سخت از جمله در فقدان رهبری، با بصیرت و دقت خود با ارائه نظر کارشناسی، نقش موثر خود را ایفا کند.

روحانی با اشاره به این که تجربه دوره های قبل نشان داده است که مجلس خبرگان نقش موثر خود را در انتخاب رهبری به درستی ایفا کرده است و شایسته ترین فرد را برای رهبری انقلاب انتخاب کرده، تصریح کرد: امروز عزت، عظمت و اقتدار نظام اسلامی مدیون جایگاه رهبری است و می طلبد که جامعه هم اهمیت بیشتری به این مساله قایل شود و حضور و مشارکت مردم پررنگ تر جلوه کند.

امام جمعه بابل در مورد حضور برخی چهرهای جوان در عرصه انتخابات خبرگان این دوره گفت: این موضوع منافاتی ندارد، به هر حال شخصیت های بزرگی در خبرگان رهبری حضور داشتند امثال آیت الله مشکینی، مهدوی کنی و بسیاری دیگر از شخصیت های بزرگ که با رحلت آنها باید افراد دیگری به تدریج در این عرصه حضور یابند و خلا آن نبود را پر کنند. البته همان شاخصه ولایتمداری و ولایت محوری در افراد وجود داشته باشد و حتما سابقه پربرکت حضور موثر آنها در انقلاب وجود داشته باشد که در این صورت می توانند امانتی که به آنها رسیده است حفظ کنند و در موقعیت خود نقش آفرینی کنند.

این مسئول در ادامه افزود: مجلس خبرگان فراتر از جناح های موجود در کشور است، چون با نقش رهبری سر و کار دارد.

روحانی با بیان این که مساله ولایت فقیه یک امر پذیرفته شده در داخل کشور است و کمتر جناحی در درون نظام وجود دارد که باور به ولایت فقیه نداشته باشد، تاکید کرد: طبیعتاً انتخابات خبرگان فرای مساله جناحی است و باید طوری شود که رنگ جناحی به خود نگیرد.

وی در پایان گفت: باید با جامعیت افراد و کسانی که از حوزه وارد این عرصه می شوند، عظمت و جایگاه رهبری حفظ شود و شرایط ارزشمند خبرگان رهبری تحقق یابد.



    ©2013 APG.ir