تعداد بازدید: 3047

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 دی 1385-0:0

الخير في ما وقع!

پرسش و پاسخ استاندار مازندران با خبرنگاران.


استاندار مازندران گفت: مردم مازندران با حوصله و علاقه از دولت و رييس جمهوري در سفر استاني استقبال كردند. ابوطالب شفقت با بيان اين مطلب در نشست خبري رسانه هاي گروهي استان در استانداري افزود: مردم ما با مديري مهرورز، با محبت و با اخلاص در رأس قوه مجريه مواجه اند. وي محور اصلي و كليدي مصوبات سفر استاني را در راستاي ايجاد اشتغال و حل بيكاري اعلام كرد و گفت: حذف محدوديتهاي زيست محيطي و شموليت مشوق صنعتي شدن از پيامدهاي مثبت سفر استاني هيأت دولت به مازندران بوده است.
شفقت در عين حال تصريح كرد: تا به حال سه بار براي كلنگ زني پالايشگاه دعوت شدم ولي به دليل نبود تأييديه زيست محيطي از انجام اين كار امتناع كردم.

وي افزود: قول مي دهم كلنگ احداث پالايشگاه مازندران را تا شش ماه ديگر در استان عملياتي كنم. وي در مورد انتخابات 4 آذرماه گفت: نزديك به 83 درصد مردم مازندران در انتخابات شوراها و 73 درصد آنان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شركت كردند .

 استاندار مازندران سپس به سووالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.روزنامه محلي"بشيرمازندران"،امروز اين سئوال و جواب ها را چاپ کرده است:


* نظر شما در خصوص زمزمه هاي اخير مبني بر ادغام سازمان اوقاف و امور خيريه با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چيست؟
استاندار: نمي دانم الخير في ما وقع!
* آيا بخش خصوصي در راستاي مصوبه دولت براي احداث منوريل در مازندران مشاركت مي كند؟
استاندار: قطعا اين كار را خواهيم كرد و از سرمايه گذاران بخش خصوصي حمايت مي كنيم بناي دولت اين است كه در اين رابطه خودش دخالت نكند.
* در رابطه با افزايش قيمت نان چرا اينكار پس از انتخابات انجام گرفته است؟
استاندار: كار كارشناسي كرده ايم و نتيجه نهايي آن پس از انتخابات اتمام يافت و هيچ ربطي به موضوع انتخابات ندارد در عين حال كار كارشناسي و مطالعاتي را از طريق بررسي و مراجعه به نظرات شهروندان، خبازان و مديران شهرستاني ادامه مي دهيم و تا 20 روز آينده اين مسأله توسط كارشناسان و فرمانداران ارزيابي مي شود اگر در ارزيابي به اين نتيجه رسيديم كه تصميم ما درباره افزايش قيمت نان اشتباه بوده است تجديد نظر مي كنيم در غير اينصورت فعاليتهاي نظارتي را بيشتر خواهيم كرد.
مهندس شفقت ادامه داد: انتقال خط پلي اتيلن از جنوب به شمال كشور يكي از محوري ترين مصوبات استاني سفر دولت بوده است كه باعث فعاليتهاي گسترده وزارت نفت و اشتغالزايي در استان خواهد شد.
* درباره افزايش قيمت كالاهاي عمومي بويژه تخم مرغ دولت در استان چه برنامه اي در دست اجرا دارد؟
استاندار: مكانيزم دخالت دولت بايستي از طريق تعادل در نظام عرضه و تقاضا باشد در عين حال ميانگين قيمت كالاها و ارزاق عمومي در سطح استاني با بررسي هاي بعمل آمده متعادل تر از ساير استانها بوده است.
* علت كندي فعاليت نمايشگاه بين المللي قائم شهر چيست و چرا در اين رابطه نظارت جدي اعمال نمي شود؟
استاندار: قبول دارم كه سرمايه گذاران در اين نمايشگاه با وجود آنكه از يارانه دولتي استفاده كرده اند كوتاهي نمودند اما نوع قرار داد آنان اجازاه بيشتري به ما نمي دهد در عين حال پيگير هستيم كه سرمايه گذاران جديدي در صورت استمرار وضعيت قبلي به اين مجموعه اضافه شوند ضمن آنكه نمايشگاه بين المللي ساري نيز با كمك دولت در حال تقويت شدن است.
* چرا غرب مازندران مظلوم واقع شده است ؟
استاندار: دوست ندارم از واژه مظلوميت براي غرب استان استفاده شود غرب تا شرق همه نقاط استان بصورت يكپارچه و منسجم در توزيع اعتبارات ديده مي شوند دولت هم به تناسب امكانات و اعتبارات برنامه ريزي و مديريت مي كند.
* چند درصد مصوبات استاني دولت به امور فرهنگي اختصاص يافت؟
استاندار: يك ميليارد تومان براي توسعه خدمات به مصلي ها، مساجد و حوزه هاي علميه و تجهيز و استاندارد سازي كتابخانه ها اختصاص پيدا كرد.
* چه تعداد نامه مردمي به رييس جمهوري نوشته شده است و بيشترين و كمترين نامه ها مربوط به كدام شهرها بوده است؟
استاندار: بيش از 171 هزار نامه از داخل استان جمع آوري و به مركز رسيدگي به نامه هاي مردمي در ساري انتقال داده شد ولي اكثر آن ثبت رايانه اي شد ضمن آنكه در روزهاي اخير 9 هزار نامه از دفتر رياست جمهوري به استان ارسال شد. تمام نامه ها سازماندهي و دسته بندي شده اند نزديك به 300 نفر روزانه در دو شيفت به نامه ها رسيدگي مي كنند بيشترين نامه ها مربوط به ساري و كمترين آن مربوط به رامسر مي باشد.
موضوعات اشتغال، امداد و تسهيلات بيشترين نيازهاي مردم در نامه هاي سفر بوده است. كليه شكايات به نهاد رياست جمهوري رفته است و درخواست ها بر اساس نظارت دفتر رياست جمهوري و از طريق استانداري و دستگاههاي اجرايي پيگيري مي شود.
* به نظر شما مردم در انتخابات 24 آذرماه چه پيامي به دولت داده اند؟
استاندار: مردم به انقلاب خودشان وفادارند و با حضور مقتدرانه خويش پاسخ محكمي به دشمنان اسلام و انقلاب دادند و از دولت و مسوولين خود استقبال كردند ما كاري به نتايج آن و اينكه چه افرادي با چه گرايش هايي انتخاب شده اند نداريم دنبال برگزاري انتخاباتي سالم بوده ايم هر كسي را كه هيأت اجرايي و هيأت نظارت صلاحيتش را تأييد كرده است از نظر ما عزيز، محترم و مورد تأييد است. از اين به بعد در حد مسووليت از آنها كار مي خواهيم. آنها (شوراها) بايد در انتخاب شهرداران دقت كنند شاخص انتخاب و تأييد شهردار از نظر ما معيارهاي مورد نظر مقام معظم رهبري است. انتظار ما از شوراي شهر اين است كسي را براي شهرداري انتخاب كنند كه جز خدمت گذاري صادقانه به مردم به موضوع ديگري فكر نكنند. به فرمانداران ابلاغ كردم كه فردي مشخص بعنوان كارشناس، متخصص و آشنا به امور شهري و شوراها را در كنار خود داشته باشند. نگاه ما به شوراها كاري است و اميدواريم كه نتايج انتخابات به پيشرفت، آباداني و توسعه كشور منجر شود.
* چرا درست پس از اتمام سفر رياست جمهوري 136 تن از كارگران شركت پونل در چمستان نور از كار اخراج شدند؟
استاندار: اين شركت به حكم قضايي تخلف دارد و ديوان محاسبات هم موارد تخلف را اعلام كرده است و با وجود تذكرات قبلي اين شركت همچنان تخلفاتش را ادامه مي داد و در نهايت با حكم قضايي مواجه شد و اخراج كارگران ربطي به حواشي سفر رياست جمهوري ندارد.
* مراحل پيشرفت احداث كارخانه خودرو سازي در بندپي بابل در چه وضعيتي است؟
استاندار: با مشاركت ايران خودرو و شركت چيني مقرر شد كه ساخت قطعات خودرو در بندپي بابل انجام گيرد كه در حال حاضر دو شركت مشغول فعاليت هستند و بطور قطعي و نهايي اين واحد به كارش ادامه خواهد داد.
* چرا بانكها در اعطاي تسهيلات به مردم سختگيري مي كنند؟
استاندار: بانك ها يك سري مقررات خاص خود را دارند البته ممكن است سرعت لازم را در ارائه خدمات نداشته باشند اما در مجموع عملكرد مطلوبي در استان داشته اند نمونه آن مي توان به تسهيلات پرداختي در بخش طرح هاي زودبازده، اشاره كرد كه با همكاري بانكهاي استان مازندران رتبه اول كشوري را كسب كرد.
* چرا فهرست منتسب به دولت در مازندران شكست خورده است؟
استاندار: دولت مفتخر است كه انتخاباتي عادلانه برگزار كرده است و بيشترين جمعيت را وارد ميدان كرده است 80 درصد مشاركت و آراي مردم مربوط به دولت مي باشد اينكه چه كسي رأي آورد و چه كسي رأي نياورد مربوط به ما نيست و هر كسي كه رأي آورد مورد تأييد دولت است تصور نمي كنم دولت شكست خورده باشد رأي دولت آراي 80 درصدي مردم بوده است.



    ©2013 APG.ir