تعداد بازدید: 4703

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 دی 1394-10:6

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در بابل:

در شیر مادران شمالی سم وجود دارد

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در یادمان طراح هواپیمای بدون سرنشین در بابل گفت: نتایج تحقیقات انجام شده بر روی ماهیان دریای خزر، آب رودخانه سیاهرود، خیار گلخانه ای، شیر مادران، پرندگان وحشی تالاب فریدونکنار و انزلی نشان می دهد که سموم کشاورزی برای این نمونه ها وجود دارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سيد رضا هاشمي كرويي: پنجمین یادمان دكتر سید فرید حسینی زاده -اندیشمند هوا و فضا و طراح هواپیمای بدون سرنشین- با حضور شماری از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های تربیت مدرس و دانشگاه شریف و نیز نوشیروانی بابل و جمعی از اهالی محل، از سوی حامیان علمی فرهنگی روستاي ایمن آباد و کروکلا جمعه شب در مسجد صاحب الزمان ایمن آباد بابل برگزار شد.

دکتر سید فرید حسینی زاده در مدت زمان کوتاه زندگی علمی خود توانست در راه اندازی پ‍ژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال، وابسته به دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 1387، مشارکتی فعال داشته باشد و به مدت دو سال (سال های87 و 88) نیز گروه پژوهشی انرژی های نو (پیل سوختی) را در این پژوهشکده، مدیریت کرد.

او در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درآمد و در سمت مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی و استادیاری دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه، به تربیت دانشجویان پرداخت.

دکتر سید فرید حسینی زاده با تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمی دنیا (ISI) و ارائه بیش از 30 مقاله در کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی شد.

کسب عنوان یکی از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سال های2007 و 2008 در رابطه با نانو سیال از دیگر افتخارات علمی اوست.

هواپیمای بدون سرنشین فرید یا همان پَهپاد فرید، از جمله طرح های اوست و هم اکنون پرنده های بدون سرنشین فرید 7 و 8 برای ارائه خدمات تصویر برداری هوایی، نقشه برداری هوایی، بازدید و شناسایی مناطق، بازرسی خطوط انتقال برق، اسکله ها و سکوهای نفتی و دکل های مخابراتی، حمل بار به مناطق صعب العبور، امداد رسانی، تعقیب و گریز، هواشناسی و مدیریت بحران به کلیه مراکز و ارگان ها معرفی شده اند.

دکتر حسینی زاده جمعه 18 دی ماه 1389 در سن 34 سالگی، هنگام رفتن به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) درگذشت.

فرهیختگان جامعه، فانی در زمان و مکان نمی شوند

امام جمعه زرگرشهر بخش لاله آباد بابل با بیان اینکه فرهیختگان و عالمان در مسیر علم و آموزش نقش آفرینی می کنند، گفت: برخی از فرهیختگان و عالمان که در جامعه ماندگار می شوند در واقع زمان و مکان را در خود جذب کرده و فانی در آن نمی شوند.

حجت الاسلام محسن شیخی در پنجمین یادواره سید فرید حسینی زاده افزود: بازگشت اندیشمندان برای کمک به اهالی زادگاه شان مورد تاکید آیات قرآن مجید است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بیشتر دانشمندان و عالمان جامعه از روستاهای کشور هستند، با حضور و مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می توانیم مسایل و مشکلات را به صورت علمی حل و فصل کنیم.

امام جمعه زرگر شهر خاطر نشان کرد: بخش لاله آباد بابل از محروم ترین بخش های استان مازندران است و اگر اندیشمندان و متفکرین که در نقاط مختلف کشور در حال ارایه خدمت به مردم ایران زمین هستند به زادگاه شان توجه کنند، می توانیم از رهنمودهای علمی آنان در جهت توسعه این بخش استفاده کنیم.

باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی شمال نگران کننده است

نادر بهرامی فر -عضو هیات علمی تربیت مدرس و دکترای شیمی- در این مراسم گفت: تحقیقات و پژوهش ها نشان می دهد که باقی مانده سموم در محصولات مختلف کشاورزی در شمال کشور نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه سموم کشاورزی در گذشته نفوذ سم را در محصولات کشاورزی و آب های سطحی و چاه های شمال را افزایش داده است، بیان داشت: اکنون یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در شمال کشور سرطان ناشی از مصرف بیش از حد سموم در فعالیت های کشاورزی است.

به گفته بهرامی فر آزمایش و تحقیقات نشان می دهد که بیشتر سموم خطرناکی که در گذشته در فعالیت های کشاورزی استفاده می شده، به صورت قاچاق بوده است، ادامه داد: از آنجایی که سموم در از بین بردن آفات نقش اساسی دارند و منجر به افزایش محصول می شوند، کشاورزان بدون توجه به عواقب، بی رویه آن ها را مصرف می کردند.

وی به وجود سموم در شیر مادران شمال اشاره کرد و بیان داشت: تحقیقات نشان داده است که سموم در محصولات گلخانه ای، آب رودخانه ها، محصولات باغی، پرندگان وحشی و حتی ماهیان دریا، در شمال وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: نتایج تحقیقات انجام شده بر روی ماهیان دریای خزر، آب رودخانه سیاهرود، خیار گلخانه ای، شیر مادران، پرندگان وحشی تالاب فریدونکنار و انزلی نشان می دهد که سموم کشاورزی برای این نمونه ها وجود دارد.

بهرامی فر رعایت فاصله سمپاشی تا برداشت محصول، مصرف کارشناسی سموم، مبارزه بیولوژیک از راهکار های استفاده از سموم کشاورزی عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم از تیم پژوهشگر سیستم کاهنده مصرف سوخت انواع موتورهای بنزینی از جمله کمیل اکبری کرویی -اهل همين روستا- قدردانی شد.



    ©2013 APG.ir