تعداد بازدید: 2916

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 بهمن 1394-12:22

در دومین بیانیه ی انتخاباتی شورای اصلاح طلبان ساری مطرح شد:

نهاد نظارتی شور و نشاط را به انتخابات برگرداند

  جا دارد نهاد محترم نظارتی با بازنگری در تایید صلاحیت داوطلبان، شور و نشاط را به انتخابات برگردانند و به امیدوار کردن مردمی که در دروان پسا برجام، لبخندی از رضایت بر لب دارند، بکوشد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: این روزها شنیده هایی مبنی بر تایید صلاحیت برخی اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان به گوش می رسد و معاون اول رییس جمهوری نیز جلسات متعددی با شورای نگهبان برگزار کرده است. در همین راستا شورای اصلاح طلبان ساری بیانیه ای صادر کرده که رضا زرین کمر -سخنگوی این شورا- یک نسخه از آن را برای ما ارسال کرده است و در زیر از نظرتان می گذرد:

«انتخابات هفتم اسفند، فرصت مهمی برای مشارکت مردم، به عنوان حاکمان واقعی کشور در سرنوشت خویش است. بی شک مشارکت گسترده و همه جانبه ی مردم در این انتخابات، موجبات همگرایی، توسعه، پیشرفت و امنیت ایران سربلند را در جغرافیایی پرحادثه و آشفته رقم خواهد زد، بنابراین آرزوی همه خیراندیشان و دوستداران کشور، هرچه گرم تر شدن تنور انتخابات و افزایش سطح مشارکت عمومی است. با نسیم انتخاباتی پرشور و با طراوت، غنچه های امید و تعالی گل می دهند و سرزمین شکوهمند ما، با بهار مشارکت سیاسی به استقبال بهار طبیعت می رود.

  در چنین مجال مهمی انتظار مردم از دستگاه های مرتبط با انتخابات، زمینه سازی برای شکل گیری مشارکت حداکثری است، نفس این مشارکت بسیار مهم تر از پیروزی جریان های سیاسی یا افرادی خاص است. متاسفانه روند بررسی صلاحیت­ کاندیداهای انتخابات پیش رو موجبات نگرانی جامعه را فراهم کرده است؛ بازداشتن بخش بزرگی از چهره های مورد وثوق مردم که سوابق حکومتی (مانند وزارت، استاندارای و وکالت) یا جایگاه های مهم معنوی (مانند امام جماعت مساجد، رزمندگی و انتساب به خانواده های شهدا و جانبازان) در اجتماع دارند، از شرکت در انتخابات کمکی به مشارکت حداکثری نخواهد کرد.

  بی تردید در سایه حضور سلایق و گرایش های مختلف در انتخاباتی با فرصت های برابر، خردجمعی جامعه ی ایرانی –که بیش از یک قرن درگیر ماجرای انتخابات است- بهترین مرجع برای انتخاب اصلح خواهد بود.

خط کشیدن بر نام بسیاری از کسانی که مورد اعتماد و اقبال مردم هستند، شاید به ورود برخی افراد و جریانات به مجلس کمک کند، اما تاثیری مثبت در مشارکت عمومی و همراهی ملت با حاکمیت نخواهد گذاشت. از سردی بازار انتخابات و خارج از گود ماندن نیروهای توانا و خادمان سینه سوخته ی ملت، بیش از همه بدخواهان و مخالفان سود می برند؛ کسانی که از زمینه سازی ها برای هرچه پر شور شدن انتخابات بیم ناکند.

  جا دارد نهاد محترم نظارتی با بازنگری در تایید صلاحیت داوطلبان، شور و نشاط را به انتخابات برگردانند و به امیدوار کردن مردمی که در دروان پسا برجام، لبخندی از رضایت بر لب دارند، بکوشد.

کنار گذاشتن سیستماتیک یک جریان درون حاکمیتی، عملا به دو مرحله ای شدن انتخابات می انجامد؛ در این روند گذشتن کاندیداهای اصلاح طلب و اعتدال گرا از مرحله ی اول (تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان) بسیار دشوارتر از مرحله دوم (انتخابات هفتم اسفند) شده است. بدون تردید، این فرآیند سلیقه ای، انگیزه ی بسیاری از مردم برای شرکت در انتخابات آتی را از بین می برد.

  شورای اصلاح طلبان ساری ضمن عرض خسته نباشید به دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اعم از نامزدهای محترم، هوادارانشان و نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات، از شورای محترم نگهبان می خواهد تا با بازنگری در مسأله ی صلاحیت ها بر اساس منافع ملی، «مُرّ قانون» را به عنوان ملاک عادلانه ای برای بررسی در نظر گیرد و فضای حضور پر شور مردم در انتخابات را تقویت نماید.»

 


  • پنجشنبه 15 بهمن 1394-12:21

    آز آنجاییکه در دفاع از مرز وبوم کشور عزیزمان از تمام طوایف وگروهها واحزاب واقشار شرکت داشتند به همان میزان باید در مدیریت کشور سهیم باشند .وخدای نکرده کسانی به این فکر نباشند که کشور ونظام متعلق به آنها ویا گروه وحزب خاصی است .خدا همه ما را به راه راست هدایت کند

    • پنجشنبه 15 بهمن 1394-4:29

      باسلام.هنوز تا لیست افراد تایید صلاحیت شده اعلام نشود نمیشود اضحار نظر نمود ولی اشخاصی که در دورههای قبل در مجلس حضور داشتند و عملکرد درستی نداشتند وفقط بفکر حودوخاندان خود بودند وبه چیزی جزء ثروت اندوزی فکر نمیکردند چطور میشود به این اشخاص مجددا رای داد.حال یااصلاحطلب باشد یا اصولگرا.


      ©2013 APG.ir