تعداد بازدید: 3178

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 13 بهمن 1394-10:6

مازندرانی‌ها در جشنواره تئاتر فجر امسال درخشیدند

هنرمندان مازندرانی در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر رتبه های برتر را به دست آوردند.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر شامگاه روز دوشنبه در تالار وحدت با حضور هنرمندان تئاتر سراسر کشور و چهره‌های شاخص و هنری و تعدادی از مسئولان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

تئاتر مازندران امسال با 4 نماینده در این جشنواره حضور پررنگی داشت: نمایش «مالیخولیا» به نویسندگی و کارگردانی «مسعود حق‌پناه» از گروه «تالیکاگ» آمل به بخش فجر استانی راه یافت، نمایش خیابانی «خوشه برنج» کاری از «محسن اردشیر» و «غنچه شکوهیان» در بخش خیابانی جشنواره به اجرای برنامه پرداخت، نمایش‌ «کات» به نویسندگی «فاطمه مکاری» و کارگردانی «ماجد آهنگر» از گروه تئاتر «مهر» ساری وارد بخش مسابقه تئاتر ایران شد و نمایش «زخمه» به نویسندگی و کارگردانی «مهیار هزارجریبی» از گروه تئاتر «سیرنگ» بهشهر نیز وارد بخش مرور تئاتر ایران شد.

هنرمندان مازندرانی در دو بخش رقابتی یعنی مسابقه تئاتر ایران و تئاتر خیابانی توانستند در بین مدعیان قرار بگیرند.

گروه داوری مسابقه تئاتر ایران در بین 39 نامزد کسب جایزه در 8 بخش، «حدیث زارع‌نژاد» هنرپیشه نمایش «کات« از گروه تئاتر «مهر» ساری را در کنار نام هایی چون «نسیم ادبی»، «فریبا متخصص»، «کمند امیرسلیمانی»، «گیتی قاسمی» و «آزاده صمدی» نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر زن کرد که البته این جایزه در نهایت به «فریبا متخصص» رسید.

البته «امین وطنی» برای طراحی بروشور نمایش «کات» از ساری رتبه نخست طراحی بروشور مسابقه تئاتر ایران را به خود اختصاص داد.

گروه داوری مسابقه تئاتر خیابانی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش «خوشه برنج» از آمل را  در 4 بخش موسیقی، طراحی فضا، طرح و ایده و کارگردانی نامزد دریافت جایزه کرد.

  بازی گروهی بسیار قوی اعضا باعث شد که «خوشه برنج» اجرایی پرمخاطب را در سرمای منفی4 درجه 8 بهمن تهران برگزار کند و تصاویر این نمایش در رسانه‌های داخلی و خارجی به سرعت منتشر شود.

 گروه موسیقی «خوشه برنج» به عنوان گروه برگزیده جشنواره سی‌وچهارم فجر در بخش نمایش‌های خیابانی انتخاب شد و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

«محسن اردشیر» طراح و کارگردان «خوشه برنج» در بخش طراحی فضا رتبه دوم جشنواره را به دست آورد. انتخاب موضوع و ایده مناسب زوج تئاتری مازندران سبب شد که نام نمایش «خوشه برنج» برای بار سوم در تالار وحدت به منظور دریافت جایزه اول بخش «طرح و ایده» و تندیس این بخش از جشنواره سی‌وچهارم خوانده شود.

اردشیر در بخش کارگردانی هم رتبه دوم جشنواره را کسب کرد و لوح تقدیر جشنواره سی‌وچهارم را به دست آورد تا «خوشه برنج» در هر 4 بخشی که نامزد شده بود به جایزه دست یابد.

گزارش کامل این موفقیت های هنری فردا در روزنامه همشهری مازندران و مازندنومه منتشر می شود.

 



    ©2013 APG.ir