تعداد بازدید: 2491

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 14 دی 1385-0:0

ضرورت تغييرات مديريتي در مازندران

يادداشتي از: شكرالله رضازاده شرمه-ساري


سرانجام پس از ماه ها و روزها انتظار، سفر بيست و دوم استاني دولت نهم، به استان مازندران صورت پذيرفت. استاني كه داراي طبيعتي مشجر و مصفا اما رخساري محروم و محزون است. استاني كه مردان و زنان دريادل آن، از تمامي ظرفيت و حيثيت خويش براي سربلندي و سرافرازي ميهن اسلامي بهره مي جويند. استاني كه دختران و پسرانش، تجلي عفت و غيرت را طالبند.

 استاني كه كودكان شيرين سخنش، مقدمه كليه حركات خود را در مدد از اهل بيت مي دانند و سرانجام استاني كه در استقبال از رئيس جمهور عزيزش، صحنه هايي تكرار ناشدني را به نمايش گذارد. آري! مازندران در جريان سفر بيست و دوم استاني دولت شاهد خلق صحنه هايي بود كه شايد تا مدتها تكرار نشود. صحنه هايي كه پيام استحكام پايه هاي مردمي نظامي مقدس اسلامي را به تمامي دنيا عرضه كرد.
حضور دكتر احمدي نژاد و اعضاء محترم كابينه نهم، مجالي را براي طرح مطالبات مازني هاي عزيز فراهم نمود. اصرار دكتر احمدي نژاد در استماع تمام و كمال مطالبات مردمي، باعث طرح هر آنچه دردل بود شد. مطالباتي كه طرح بسياري از آنها از عمق جان نشأت مي گرفت.


ضرورت تغييرات مديريتي درسطح استان، يكي از مهمترين دغدغه هاي مستقبلان كابينه نهم بود. قرار گرفتن برخي از افراد در مصادري حساس و تأثيرگذار كه نه تنها اعتقادي به جريان ناب اصولگرا و نيز تحقق روحيه خدومي نداشته بلكه در جهت تضعيف روحيه خدومي گام برمي دارند موجبات رنجش افكار عمومي در سطح استان دلاورپرور مازندران را فرام آورده است. مردان و زنان مازني مي خواهند مديراني از جنس محمود احمدي نژاد را در سطوح مختلف اجرايي و سياسي ببينند كه البته مطالبه بسيار شايسته اي است.

برخي در مواجهه با چنين نظري، تئوري ثبات مديريت را طرح مي كنند كه در اينجا بايد به اين عده گفته شود كه زماني ثبات مديريت مفيد خواهد بود كه با مديري موفق روبه رو شويم كه دراينجا ثبات مديريتي، براي جامعه فايده خواهد بود اما نمي توان ثبات مديريت را براي مديري ناكارآمد لحاظ كرد چرا كه آثار مخربي را به دنبال خواهد داشت.

به عنوان مثال ادامه مديريت فردي كه در يكي از شهرستان هاي مازندران درحالي وعده حتمي و قطعي حل مشكل كارگري را به كارگران معترض مي دهد كه از توان او خارج است و يا ادامه مديريت فردي معزول و منسوب به جريان افراطي اصلاحات در مسئوليتي حساس و يا ادامه حضور فردي در پستي بسيار حساس و تأثيرگذار كه صدور حكم مسئوليت فعلي وي با احساس دلسردي شديد نيروهاي مؤمن و اصولگرا همراه بود آيا كمك به دولت عدالت خواه نهم است؟! بدون شك پاسخ منفي است چرا كه سيره رئيس جمهور مردمي و مكتبي با چنين رويه اي همخوان نيست.


اينك مردم غيور مازندران به انتظار تشويق مديران موفق دولت نهم در مازندران و نيز تعويض مديران ضعيف كه متأسفانه رفتار و گفتار مديريتي ناموفق آنان به نام دولت نهم نوشته مي شود تا پاسخ منطقي يكي از مهمترين مطالبات خويش از سفر استاني دولت را، دريافت دارند.(kayhannews)


  • جمعه 15 دی 1385-0:0

    modiraneman natavanestand yek entekhabate shahre sary ra edareh konand ta inhame aberoorizi dar jamee nashavad hal mikhahand iran ra besazand.

    • پنجشنبه 14 دی 1385-0:0

      با اين استانداري كه يواشكي سعي در كاشتن نيروهاي بابلي و آملي همچون سازمان عريض آموزش و پرورش دارد و مديران اداره كار را بخاطر اينكه همشهري‌اش هستند بعد از 35 سال سابقه عوض نميكند و... و معاون سياسي‌اش كه تاكنون فكر مي‌كرد مردم بخاطر چشم و ابروي او به احمدي‌نژاد راي دادند بعيد مي‌دانم از اين امامزاده‌ها مجعزه‌اي بلند شود.


      ©2013 APG.ir