تعداد بازدید: 3598

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 17 اسفند 1394-7:33

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «آرزوهای من» با رویکرد خیریه در ساری

می خواهم زنده بمانم

نمایشگاه خیریه عکس آرزوهای من تا 21 اسفند در گالری سوره حوزه هنری پذیرای مردم است/ کودک سرطانی حاضر در نمایشگاه: آرزو می‌کنم زنده بمانم و این تنها خواسته من از خدا است، اگر زنده بمانم آرزو دارم یک لب تاپ داشته باشم تا زمانی که به مدرسه نمی‌روم بتوانم بازی کنم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، آتنا فلاحتی: نمایشگاه عکس « آرزوهای من» با مشارکت ۶ عکاس مازندرانی و با هدف حمایت از کودکان دارای بیماری‌های خاص، با حضور مدیر حوزه هنری مازندران، هنرمندان عکاس شرکت‌کننده و علاقه‌مندان به این هنر در گالری سوره حوزه هنری ساری برگزار شد.

در این نمایشگاه که به همت گروه خیریه همیاران زندگی و با دستان امیررضا بارانی، امیرحسین خوشببین و علی‌اکبر خالقی -سه کودک دارای بیماری خاص- گشایش یافت، ۳۰ قطعه عکس از مناظر طبیعی مازندران به نمایش عمومی درآمد.

مدیر حوزه هنری مازندران با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: مهم‌تر از آثار به نمایش درآمده، انگیزه‌ای است که سبب شکل‌گیری آن شده است که همان هدف والای اخلاقی و گسترش فضایل انسانی در جامعه است.

سینا دلشادی برگزاری نمایشگاه خیریه عکس را آشتی هنر با مردم خواند و افزود: حوزه هنری، نهادی انقلابی است و از مهمترین رویکردهای آن زنده نگهداشتن چنین ارزش‌هایی است.

وی درباره همکاری حوزه هنری در برپایی نمایشگاه اظهار داشت: پیشنهاد برپایی این نمایشگاه از سوی خانه عکاسان حوزه هنری را مثبت ارزیابی کردیم و ایمان دارم نتیجه این کار خیر در زندگی هنری و اخروی هنرمندان آن نتیجه‌بخش خواهد بود.

مدیر حوزه هنری مازندران در پایان گفت: خوشحال هستیم که در پایان سال بانی این امر خیر شدیم و همواره از اجرای چنین برنامه‌هایی استقبال خواهیم کرد.

* خرید آثار تلنگری بر روح جامعه است

مهدی معصومی گرجی، مدرس عکاسی و هنرمند عکاس شرکت‌کننده در این نمایشگاه گفت: هنر باید بتواند جنبه کاربردی داشته باشد و در این راستا، برگزاری چنین نمایشگاهی گامی مهم است که امیدواریم با استقبال مردم نگاه انسان دوستانه برگزارکنندگان به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه انسانی سبب کشف حقیقت می‌شود و ما نیز باید به دنبال کشف آن باشیم. از همین اتفاق انگیزه برپایی نمایشگاه‌هایی مانند آرزوهای من،تخته سیاه و ... شکل گرفت و ما همواره حامی هنرمندانی با این نگاه هستیم و خواهیم بود.

معصومی با قدردانی از هنرمند بانی برپایی نمایشگاه گفت: امیرعلی رزاقی عکاس خبری است و از زمان ورود به عرصه عکاسی، تلاش کرده تا تاثیر نتیجه‌بخش بر روح افراد جامعه بگذارد و نگاه انسانی مردم را به سویی که کمتر به آن توجه می‌شود، هدایت کند.

این مدرس عکاسی در پایان خرید آثار را تلنگری بر روح جامعه دانست و گفت: فروش آثار تنها به سود هنرمند نیست و بیشترین تاثیر آن تغییر نوع نگاه افراد به هنر و انسانیت است.

*می خواهم زنده بمانم

علی‌اکبر خالقی، -کودک ده ساله مبتلا به سرطان- که با ماسک در نمایشگاه حضور دارد گفت: آرزو می‌کنم زنده بمانم و این تنها خواسته من از خدا است، اگر زنده بمانم آرزو دارم یک لب تاپ داشته باشم تا زمانی که به مدرسه نمی‌روم بتوانم بازی کنم.

امیرحسین خوشبین، دیگر کودک حاضر در نمایشگاه 13 ساله است و آرزو دارد پلیس یگان ویژه شود و لب تاپ داشته باشد.

او درباره سختی تامین هزینه درمان خود گفت: از 5 سالگی پدرم را از دست دادم و در این سال‌ها مادرم به سختی کار کرد تا بتواند هزینه درمان مرا فراهم کند، با این حال هزینه‌های درمان بالا است و به تنهایی نمی‌توانیم مخارج آن را تهیه کنیم.

او که ساکن روستای هزارجریب نکا است، از 5 سال گذشته با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و برای تامین هزینه درمان سرطان و رفت‌وآمد به مراکز درمانی دچار مشکل است.

*مردم بیایند

مصطفی کاظمی -عکاس خبری شرکت‌کننده در نمایشگاه- درباره انگیزه حضور خود بیان داشت: حضور در این نمایشگاه سهم کوچک من در این کار خیر بود و کوچکترین کاری است که می‌توانیم برای کودکانی با شرایط خاص انجام دهیم.

کاظمی با تاکید بر این مساله که باید نگاه ما به هنر عکاسی تغییر کند ادامه داد: مساله مهمی که در مازندران وجود دارد، نگاه عادی و فارغ از اقتصاد هنر به عکاسی است. در حالی که عکاسی هنری است که به واسطه خرید آثار می‌توان آن را ارزش‌گذاری کرد و خوشبختانه به همت امیرعلی رزاقی در نمایشگاه «آرزوهای من» این اتفاق مهم در شرف وقوع است.

این عکاس خبری در خاتمه مردم را به حضور در نمایشگاه دعوت کرد و گفت: مردم با حمایت خود می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، هر چقدر هزینه کنند جای دوری نخواهد رفت و از آنها می‌خواهم این کودکان را تنها نگذارند.

نمایشگاه خیریه عکس آرزوهای من تا 21 اسفند در گالری سوره حوزه هنری پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان خواهد بود.



©2013 APG.ir