تعداد بازدید: 9454

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 20 اسفند 1394-11:23

بوردکا

گزارش تصویری از پشت صحنه مسابقه پرطرفدار رادیویی و تلویزیونی «بوردکا» در روستای ریکنده قائم شهر(عکس از: جواد مظفری)


  مازندنومه، سرویس اجتماعی: مسابقه «بوردکا» طرحی بود که از چند سال پیش در رادیوی مرکز مازندران به اجرا درآمد و به خاطر جذابیتی که دارد، دو سالی ست در تلویزیون استانی نیز تولید می شود.

بوردکا تنها برنامه شبکه مازندران است که دوبار در رادیو و دو بار در تلویزیون(هر برنامه چهاربار) پخش و بازپخش دارد.

در یکی از روزهای پایانی زمستان 94 دوربین این برنامه به روستای ریکنده قائم شهر آمد و با حضور حدود 600 نفر از اهالی این مسابقه ضبط شد که در یکی از روزهای تعطیلات نوروز 95 پخش می شود.

گفتنی است 27 اسفندماه 94 نیز جشنواره توسعه گردشگری روستایی با بخش های مختلف و شاد، در همین روستا برگزار می شود.

ریکنده 350 خانوار جمعیت دارد و در منطقه ای تپه ای جنگلی و زیبا در 12 کیلومتری جنوب شرقی قائم شهر قرار گرفته است.

 


  • مازرون داپاسخ به این دیدگاه 1 1
    دوشنبه 24 اسفند 1394-8:35

    متاسفانه بخش مهمی از وقت و برنامه های سیمای مازندران حیف و حرام می شود. برنامه هایی که صرفا به درد ارائه آمار به بخش های بالایی سازمان و پر کردن رزومه می خورد. این در حالی است که فرهنگ و در درجه اول زبان مازنی گام به گام در حال عقب نشینی و فراموشی است. صدا و سیما مازندران باید و می تواند یکی از حامیان اـن باشد که متاسفانه کم کاری می شود.
    در این میان اما برنامه بوردکا محل خوبی برای نشر فرهنگ و زبان مازندرانی است. یکی از محدود برنامه های مفید و سازگار با فرهنگ مازنی که البته باید ظرفیتهای آن شناسایی و تقویت شود. با مشاوره و همکاری متفکران و متخصصان. من به همه دست اندر کاران این برنامه خسته بناشد می گویم. این دوستان باید در نظر داشته باشند مرز میان جدیت هنر و ابتذال و تکرار یک قدم است.

    • سید علی ابراهیمی ریکندهپاسخ به این دیدگاه
      پنجشنبه 20 اسفند 1394-20:43

      سلام

      مسابقه ظاهرا بسیار زیبا بود اما حیف شد بنده فرصت نکردم حضور داشته باشم . از تمامی کارکنان صدا و سیمای مرکز مازندران و آقای جواد مظفری بابت عکاسی این مسابقه بسیار متشکریم

      سال جدید پیشاپیش مبارکباد

      • از ساروکلا- تیموریپاسخ به این دیدگاه
        جمعه 21 اسفند 1394-9:1

        شنیدم ساعت 2/5 روز پنجشنبه 27 اسفند در زمین فوتبال روستای ریکنده جشنواره بزرگی برگزار می شود. آفرین به همت همولایتی های خودمان. دم شما گرم. حتما با خانواده می اییم


      ©2013 APG.ir