تعداد بازدید: 4176

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 اسفند 1394-10:5

در نشست مشترک منتخبان مجلس دهم با اصلاح طلبان مطرح شد:

اصلاح طلبان انتقام سیاسی نمی گیرند/ احزاب به کمک نمایندگان بیایند

گزارشی از نشست مشترک تشکل ها و احزاب 16 گانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با منتخبان این جبهه در مجلس دهم- 20 اسفندماه، هتل نارنجستان


 مازندنومه، سرویس سیاسی: نشست مشترک جبهه هماهنگی شورای اصلاحات مازندران با منتخبان این جبهه در مجلس دهم، از ساعت 18 تا 21 روز بیستم اسفندماه در هتل نارنجستان برگزار شد.

در این نشست علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود، علی نجفی خوشرودی از حوزه انتخابیه بابل وعلی اسماعیلی حوزه انتخابیه نور و محمود آباد ضمن قدردانی از همه مردم، به ویژه گروه های مختلف احزاب اصلاح طلب، دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون نقش احزاب و اهمیت ارایه برنامه توسعه ای آنان به مجمع نمایندگان اعلام کردند.

بر اساس گزارش ارسالی شورای هماهنگی به مازندنومه، در آغاز نشست، مصطفى سوادكوهى -دبير شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات استان- ضمن خوشامدگويى به حاضران در جلسه و معرفى دبيران احزاب شانزده گانه، تاريخچه اى از روند شكل گيرى اين تشكل را براى حاضران توضيح داد.

*اصلاح طلبان در پی انتقام سیاسی نیستند

در این نشست رضا ستاری -رئیس دوره ای شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات مازندران- با بیان اینکه در انتخابات هفتم اسفند امسال، مردم با انتخاب شایستگان، کام این جبهه سیاسی را شیرین کردند، گفت: نیروها و کنش گران سیاسی آماده همکاری و همراهی با نمایندگان مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه رای دادن به لیست در شهرهای بزرگ کشور در حال نهادینه شدن است، ادامه داد: رای دادن مردم به لیست نشانه بالا رفتن بلوغ سیاسی است و در این دوره از انتخابات در مازندران نيز تا اندازه اى شاهد اين اتفاق مبارك بوديم كه اميدواريم تعميق و گسترش پيدا كند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: ارتقای فرهنگ كار تشکیلاتی و تحزب در ایران به رغم موانع و مشکلات، در این دوره از انتخابات به صورت قابل توجهی مشهود بود.

وی افزود: سياست يعنى ساماندهی قدرت، قدرتي كه محصول ناگزير اجتماعى شدن است و اين امر، با حضور گرم نیروهای اجتماعی و سیاسی در عرصه عمومى ممكن می شود.

این فعال سیاسی با بیان این که دموكراسى فقط صندوق راى نيست و ساز و كار آن بايد نهادينه شود، گفت: جبهه اصلاحات در این دوره از انتخابات در برخى از حوزه ها به حداقل ها رضایت داد تا به گفته رييس جمهوری محترم با در نظر گرفتن نفع اندك، جلوى زيان بزرگ گرفته شود.

ستاری همچنين اظهار داشت: اصلاح طلبان در پی انتقام سیاسی نیستند و نمى خواهند مخالفان را از صحنه سياسى خارج كنند، بلکه در صددند که فضا را برای حضور نیروهای مختلف باز کنند.

رئیس دوره ای جبهه اصلاحات مازندران با اشاره به این که دولت دهم هنوز در فاز آواربردارى است، خاطر نشان کرد: دولت آواری را که در هشت سال دولت قبلی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی وارد کرد، برمى دارد و با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات و شكل گيرى مجلسى معتدل و معقول، اين كار بهتر انجام می شود.

وی وزن منتخبان این دوره ی مازندران را بالاتر از هر دوره دیگر توصیف کرد و گفت: نمایندگان باید به منافع و مطالبات ملی مردم توجه کنند.

ستاری با بیان اینکه اتخاذ مواضع مترقيانه و منطبق با منافع ملی نمايندگان، مورد تاکید جبهه اصلاحات است، ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان تلاش کنند تا شاهد مدیران همسو با دولت  و خواست مردم در بدنه مديريتى استان باشيم.

رئیس دوره ای جبهه اصلاحات مازندران بر لزوم داشتن مواضع هماهنگ نمایندگان مازندران در مجلس در خصوص مسائل استان تاكيد كرد و بیان داشت: توجه به خواسته های ملی و محلى اصلاح طلبان، به ويژه مطالبات اجتماعى و سياسى آنان بايد در دستور كار منتخبان باشد.

وی از تشکیل كارگروه هاى  مشورتی احزاب 16گانه اصلاحات برای مجمع نمایندگان مازندران خبر داد و گفت: برای توسعه کشور و استان مازندران تیم های کارشناسی احزاب آماده هر نوع همكارى با نمایندگان هستند.

* منتخب همه مردم هستیم

علی اسماعیلی  -منتخب مردم نور و محمودآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی- در این نشست به اهمیت فعالیت گسترده احزاب و مطبوعات به عنوان رکن چهارم نظام اشاره کرد و گفت: رکن چهارم حلقه واسط بین دولت و ملت است .

وی با تاکید بر این نکته كه با افزایش سازمان های مردم نهاد، پایگاههای اجتماعی کشور تقویت می شود، گفت: پایگاههای اجتماعی تقويت کننده دولت هستند .

اسماعیلی به نقش آفرینی احزاب و مطبوعات در امنیت ملی، منافع و وحدت ملی اشاره کرد و گفت: امروز منتخبان مردم در مجلس دهم در واقع نماینده همه مردم حوزه انتخابیه هستند.

* مسئولان استان مازندران باید به سئوالات پاسخ دهند

علی نجفی -منتخب مردم بابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی- در این نشست اظهار داشت: تشتت و تفرّق  بین مسئولان، فعالان سياسى و نخبگان و اینکه هر کسی خود را خارج از مسئولیت بداند، بزرگترین آسیب در استان مازندران است.

وی اضافه کرد: منطقه گرایی و تقسیم بندی شهرستانی، غرب، شرق و مرکز دومین مشکلی است که به استان مازندران به شدت ضربه زده است.

نجفی با بیان اینکه مجمع نمایندگان مجلس دهم مازندران کار سخت و دشواری پيش رو دارد، ادامه داد: توافق نکردن بر سر اولویت ها و راهبردهای توسعه ای استان به رغم داشتن اسناد فرادستی و استانی، از دیگر مشکلات استان است.

منتخب مردم بابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران همچنان در رسیدن به اجماع در تعیین اولویت ها و راهبردها براى توسعه استان دچار مشكل است.

نجفی توضیح داد: نسبت معناداری بین منافع مازندران و منافع ملی در حوزه ترانزیت، قرار گرفتن در مسیر بارگاه امام رضا، ظرفیت های گردشگری، وجود کشورهای حوزه دریای خزر و آسیای میانه به وجود نیامده است و جایگاه مازندران را در کشور تعریف نکرده ایم.

وی بیان داشت: مسئولان استان مازندران باید به این سئوالات مطرح شده پاسخ دهند .

منتخب مردم بابل در مجلس دهم تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران نقشی در تراز ملی دارند و باید این نقش را در سطح ملی تبیین کنیم .

نجفی گفت: تازمانی که نگاه ملی را به استان تغییر ندهیم، در كارمان موفق نخواهیم بود.

وی بر لزوم تعامل، همکاری و گذشت و از خودگذشتگی نمایندگان استان مازندران تاکید کرد و گفت: باید افکار عمومی حوزه انتخابیه خود را نسبت به داشتن نگاه ملی، منطقه ای و استانی توجیه کنیم.

*بدنه کارشناسی کمیسیون های مجلس ضعیف است

محمد دامادی -نماینده مردم ساری و میاندرود و منتخب مردم این حوزه انتخابیه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی- گفت: امروز سطح کارشناسی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی بسیار ضعیف است که احزاب می توانند به کمک بیایند.

وی اضافه کرد: احزاب واقعی باید در همه دولت ها در میدان باشند، نه اینکه با شکل گیری هر دولت، احزاب خاصی به وجود بیایند.

این مسئول با بیان اینکه معتقدم در سال های بعد از انقلاب، نمایندگان راه اشتباه زیادی را طی کرده اند، بیان داشت: احزاب خوراک فکری و اندیشه صحیح و راهبردی را به نمایندگان بدهند تا بدنه کمیسیون های مجلس قوی شود.

*حزب باید برای مجمع نمایندگان برنامه سازی کند

علی اصغر یوسف نژاد -منتخب مردم ساری و میاندرود در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی- تراز این دوره منتخبان مردم را از نظر مدیریتی، تجربه و درجه تحصیلی بالاتر از دوره های قبلی دانست و گفت: دیدگاه فراشهرستانی در افکار جمعی و فردی مسئولان و مردم استان مازندران که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است، باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه احزاب باید به کمک نمایندگان مجلس بیایند، ادامه داد: حزب باید در پناه آرای مردم برای مجمع نمایندگان برنامه سازی کند.

این منتخب مردم با بیان اینکه احزاب کارشناسان اصلی در توسعه کشاورزی، گردشگری، توسعه صنعتی هستند، بیان داشت: احزاب تیم های مشورتی مجمع نمایندگان هستند که باید در تمام حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و ورزشی برنامه سازی کنند.

یوسف نژاد خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان شمال با مشکلات و مطالبات مشترکی مواجه است که آرای حدود 32 نفری نمایندگان شمال می تواند در توسعه استان های شمالی اثر گذار باشد.

*کمپین مزاحم نشدن نمایندگان مجلس دهم را در مازندران راه اندازی کنیم

تورج نائیج پور -دبیر حزب اراده ملت در مازندران- در این نشست تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید اسیر خواسته های فردی و کوچک محله ای و روستایی شوند.

وی با بیان اینکه کمپین مزاحم نشدن نمایندگان مجلس را باید در مازندران راه اندازی کنیم، ادامه داد: باید مردم و مسئولان روی مشترکات حرف بزنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه با تقسیم بندی مازندران و فردنگری مدیران، نمی توانيم به توسعه مازندران برسیم، بیان داشت: کلان نگری نياز جدی امروز مازندران برای توسعه  و رسیدن به مطالبات به حق مردم استان است.

نائیج پور یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی مازندران را نبود اراده مثبت برای پیشبرد اهداف استان اعلام کرد و بیان داشت: طرح آمایش سرزمینی مازندران یکی از مهمترین عوامل توسعه استان است که هنوز این طرح تهیه نشده است.

وی به انجام مطالعات آسیب های ساخت و ساز در مازندران اشاره کرد و گفت: اگر روند ساخت وساز به درستی نظارت و بر اساس آمایش سرزمینی صورت نگیرد، تا 50 سال آینده مازندرانی نخواهیم داشت.

ناییج پور با بیان اینکه رودخانه های مازندران تبدیل به فاضلاب شده است و مشكل زباله استان هنوز لاینحل مانده، گفت: اگر مسئولان و مردم بدون سهم خواهی شهرستانی کمک کار نمایندگان باشند، به نتیجه می رسیم.

وی بیان داشت: باید یاد بگیریم تا در مورد مشترکات خود حرف بزنیم و 12نماینده مردم مازندران در مجلس نیز منسجم با این رویه کار کنند.

دبیر حزب اراده ملت در مازندران با بیان اینکه احزاب باید بدنه کارشناسی مجمع نمایندگان باشند، گفت: مجلس باید از ظرفيت كارشناسى احزاب استفاده کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید احزاب و اصناف را به بازی بگیرند و آنان را بدنه کارشناسی خود بدانند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه احزاب خواسته های مردم را دسته بندی می کنند، بیان داشت: جزیره ای فکر کردن، مردم و استان را عقب می اندازد.

*برگزاری نشست های فصلی منتخبان با تشکل ها و احزاب

بر اساس این گزارش، در این نشست ديگر دبیران احزاب اصلاح طلب نيز هر كدام نكته هايى را با منتخبان در ميان گذاشتند که مهم ترین آن ها به این شرح است:

- منتخبان مردم در مجلس دهم قانون انتخابات و فعالیت احزاب را اصلاح کنند.

-هنوز جریان های سیاسی در کشور در حال تمرین کردن هستند، اما نشان دادند که اگر بخواهند قدرت سیاسی را به راحتی تغییر می دهند.

-شایسته سالاری در انتخاب مدیران و مسئولان مد نظر قرار گیرد.

- جریان فکری اصلاح طلبی در کشور در حال شکل گیری است و اگر مجمع نمایندگان مجلس در استان ها از احزاب به درستی استفاده کنند، این جریان کارایی خود را در جامعه نشان می دهد.

باید نشست های فصلی احزاب اصلاح طلب با مجمع نمایندگان این حزب در مازندران برگزار شود.

*حاضران و غایبان

گفتنی است در این نشست 4 نفر از منتخبان جبهه هماهنگی شورای اصلاحات مازندران شامل عبدالله رضيان از حوزه انتخابيه قائمشهر، سوادكوه، جويبار و سيمرغ، قاسم احمدى لاشكى از حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس، شمس الله شريعت نژاد از حوزه انتخابيه رامسر، تنكابن و عباس آباد و عزت الله يوسفيان ملا از حوزه انتخابيه آمل به دليل مشغله هاى بعد از انتخابات و سفر، موفق به حضور در جلسه نشدند و با تماس تلفنى از حاضران در جلسه عذرخواهى كردند.

خاطرنشان می کنیم در این نشست نمایندگان 16 تشکل و حزب اصاح طلب مازندران (از هر تشکل دو نفر) به قرار زیر حضور داشتند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، حزب اعتمادملی، حزب کارگزارن سازندگی، مجمع نیروی های خط امام، حزب همبستگی، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی جامعه پزشکان، انجمن، اسلامی معلمان، حزب مردمسالاری، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، سازمان عدالت و آزادی، مجمع زنان نو اندیش، حزب اراده ملت ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و مجمع فرهیختگان و دانشگاهیان ایران.

 


  • اسفندیار رفیعی کشتلیپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 9 فروردين 1395-2:46

    آنچه از جشن پیروزی آقای رضیان در سخنرانی اش آمده نامبرده اعلام کرده نه اصلاح طلب بوده و نه هست...

    • جمعه 28 اسفند 1394-18:23

      .احسنت بر دو نماینده مهربون ساری و استان مازندران که با این اتحادشان که الان میبینیم و در اینده هم خواهیم دید باعث رشد و شکوفایی استانمان خواهند شد

      • از شهرستان بابلسر پاسخ به این دیدگاه
        جمعه 28 اسفند 1394-17:56

        نمیدانم بنویسم یا ننویسم بگویم یا نگویم نمایش داده میشود یا نمی شود آیا می شود حزب و. نهادی بعنوان جریان اصلاح طلب باشد و در این نشست شرکت کند و بر خلاف مشی اصلاح طلبی حرکت کند
        مگه میشه : جریان اصلاح طلب بطور اجماع در یک شهر از یک کاندی اعلام حمایت کنند همین تشکیلاتی که در اسامی هست درهمان شهر از کاندید دیگر حمایت کند من از مازند نومه خواهش می کنم این موضوع را نمایش دهد که عوامل آقای دریابیگی با ایجاد سامانه پیامکی مبنی بر رای به کاندیدای خاص در شهرستان بابلسر حمایت کردند بنام دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر و رییس کانون بازنشستگان استان ( از آقای نانوا کناری حمایت کردند ) ولی جریان اصلاح طلب و اعتدل امید از ( رضوان هاشم ورزی ) بنابراین با شناختی که از خانه کارگر دارم خط مشی اساسی و اصلاح طلبی ندارد بلکه می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد خواه چپ خواه راست یک سمت اصولگرا یک سمت اصلاح طلب مگه داریم مگه میشه

        (( متن پیام : جناب آقای دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر و رییس کانون بازنشستگان استان از جناب نانوا کناری حمایت می کند )

        • يکشنبه 23 اسفند 1394-23:37

          چرا حزب ندای ایرانیان که یک حزب اصلاح طلب میباشد نماینده اش در جلسه دعوت نشد ؟!!! این تنگ نظریهای نمایندگان احزاب اصلاح طلب تا کی ادامه مییابد؟ اصلاح طلبی وقتی محدود به عده ای خاص بشود خود نوعی انحصار طلبی است.بیاییم از تاریخ درس بگیریم

          • قدمی به جلوپاسخ به این دیدگاه 10 2
            يکشنبه 23 اسفند 1394-10:57

            اتفاقی که افتاد باعث دلگرمی و امیدواری و قدمی به جلو بوده است .

            • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 8 2
              يکشنبه 23 اسفند 1394-10:22

              اميدواريم جامعه ما به سمت و سويى برود كه احزاب با اعلام برنامه نامزد معرفى كنند تا رييس جمهور و نمايندگان در همان چارچوب جوابگوى راى دهندگان خود باشند و جورى نباشد كه مانند دولت قبل كه هيچ گروه و جناحى حاضر نيست كه مسئوليت خسارتهاى بى حساب عملكرد آن را بپذيرد تا آنجا كه حتى حاميان آشكارش نيز امروز خود مدعى باشند.


              ©2013 APG.ir