تعداد بازدید: 4750

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 25 اسفند 1394-11:46

پروسه گام به گام منتخب اول ساری؛

آیا یوسف نژاد به دنبال استانداری عبوری است؟

برای آینده سیاسی علی اصغر یوسف نژاد  دو راه می توان متصور بود: اول این که او دیپلماسی خود را به شهردار کنونی ساری گره خواهد زد و هرآن چه سرنوشت خواهد نوشت را می پذیرد و دوم آن که همه این مواضع به نوعی دلجویی و سپاس او  از کام جویی های انتخاباتی از مدیریت شهری تلقی می شود و او به تدریج از تیم عبوری نیز همچون اصلاح طلبان عبور خواهد کرد. 


 مازندنومه، سرویس سیاسی: 1-ربیع فلاح -استاندار مازندران-که عصر امروز با مدیران مسئول رسانه های استان دیدار نوروزی دارد، ماه هاست که به جز یکی دو رسانه خاص در استان، مورد حمایت هیچ کدام شان نیست. او اکنون در نشیب و وضعیت هشدار قرار دارد و همه آلارم ها از رفتن او حداکثر تا تابستان آینده حکایت می کند.(هر چند این جا ایران است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.)

البته نام فلاح پاییز سال گذشته و پس از سفر رییس جمهوری به ساری، به عنوان استانداری که باید با میزش خداحافظی کند، در فضای سیاسی و رسانه ای پیچیده شد، اما انتخابات مهم هفتم اسفندماه به کمکش آمد و چند ماه بیشتر ماندنی شد.

برخی آگاهان پایان انتخابات مجلس را پایانی بر حضور سیاسی این استاندار نه چندان مقتدر می دانند، هر چند زمان خاصی برای این تغییر قابل پیش بینی نیست؛ از همین روی است که در دو هفته گذشته نام برخی نفرات به عنوان جایگزین او در فضای سیاسی استان مطرح شده است.

تازه ترین موضع گیری را در این زمینه علی اصغر یوسف نژاد -منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس دهم- داشته است. او که اکنون هراسی از اتخاذ مواضع عریان و موضع گیری یا جانب داری های ویژه از افراد ندارد، در تازه ترین اظهارات خود که در سایتش منتشر شده، بدون نام بردن از فرد خاصی، ابراز تاسف کرده که :«...آن چنان که انتظار می رفت عمل نشده و متاسفانه دولت مرکزی فضایی را در مازندران فراهم کرد که افرادی که قواره آنها نبود لباس این دولت را بر تن کنند و ردای مدیریت مازندران را بپوشند. متاسفانه برخی مدیریت ها در مازندران دون شان فاخر دولت آقای روحانی است و بسیاری بدون هیچ گونه سابقه، پشتوانه فکری و با اندیشه ها و نظرات مردود که مردم از آنها روی گردان شده اند با ابزار توسل به هرگونه رفتار سخیف در جایگاه فعلی قرار گرفته اند.»

او پس از این انتقادها که «کیو» به سمت فردی خاص است،  کمی ریز تر می شود و از سه سازمان دیگر هم انتقاد می کند: « در گردشگری که با همه جنجال ها و حرف ها خبری از بهبود و توسعه نیست و در ورزش که سخنان پیشکسوتان عرق شرم بر پیشانی می نشاند و در راه و زیرساخت ها...»

2-به تجربه سیاسی یوسف نژاد و امثال او نیازی نیست؛ خیلی شم سیاسی بالا نمی خواهد که از فشل بودن سیستم استان و استانداری، ضعف های مستمر و ذاتی در عملکرد استاندار، یارگیری نکردن او،  اجرا نشدن اندیشه های دولت در استان ، اختلاف در برخی دوایر و معاونت ها، منطبق نبودن شعارها و آمارها با واقعیت جامعه، روزمرگی، مفقود بودن برنامه جامع توسعه استان و نقشه راه، قهر با رسانه ها و نیروهای همسو با دولت در استان و... با خبر باشیم.

اکنون فعالان سیاسی منتظر گام بعدی دولت هستند. باور این است که فلاح استاندار دوران گذار بود و حال پس از برجام، استان باید طعم استاندار دوران تثبیت را بچشد.

آن چه آمد تحلیل آگاهان سیاسی است، اما منتخب مردم ساری دنبال چیست و هدفش از نقد مدیریت استان چیست؟

 یوسف نژاد حرف تازه ای نزده است و موضوعی را بیان کرد که ماه هاست در محافل سیاسی و رسانه ای استان مطرح است. او اما در ادامه همین سخنان، منظورش را از انتقاد به سیستم مدیریت استان  آشکارا بیان کرد؛ جایی که این منتخب مردم پس از نقد فضای مدیریتی استان، فورا" به تبلیغ و تمجید تیم شهرداری ساری می پردازد و این تمجید را در کنار آن تنقید ردیف می کند.

او  برای چندمین بار در یک ماه گذشته به تایید و تبلیغ عملکرد شهردار جوان ساری و به قول خودش مدیریت  شهری پرداخت: «موفقیت مدیریت شهری و شهردار ساری از میزان رضایت مردم ساری مشخص است، مدیریت شهری آغازگر باب جدیدی در شهر شده است.

عبوری موفق شده است با استفاده از زیرکی و توانایی ذاتی خود رضایت مردم را به عنوان ولی نعمتان انقلاب و نظام جلب کند و از این رو همین کار در گام اول سرمایه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خانواده نجیب و اصیل شهدا و نسل جوان استان و شهرمان است.

توجه به مدیریت شهری توسط نمایندگان نه تنها بخشی از فعالیت آنها بلکه ضرورتی انکار ناپذیر است و بنده همراهی، همدلی و کمک به مدیریت شهری را برای خود یک اصل و البته از این طریق کمک به شهروندان را یک افتخار می دانم.»

3-اگر گزاره ها و انگاره ها را کنار هم بگذاریم، پازل هدف زیرپوستی اظهارات منتخب ساری کامل می شود. صغرای انتقادها به این کبرا ختم شده که مدیریت ارشد استان عملکرد مناسبی ندارد، باید تغییر کند و مدیریت شهری ساری و شهردار مرکز استان گزینه خوبی برای این سمت مهم است.

 با توجه به موضع گیری های پیش از انتخابات یوسف نژاد علیه محمد دامادی و له مهدی عبوری، این استنتاج از اظهارات منتخب مردم ساری شگفت انگیز نیست. او اکنون در تیم شهرداری توپ می زند، حتی اگر این مواضع بخواهد هم فکران اصلاح طلبش را وادار به واکنش و انتقاد کند.

یوسف نژاد می گوید: «رفتارهای من نشان داده است روحیه و تفکر اصلاح طلبی دارم و اعتدال را به عنوان سنگ بنای اصلاحات می شناسم و در این مسیر با دولت فعلی احساس نزدیکی بسیاری می کنم»، لیکن همو چند روز پیش در هتل نارنجستان نزد جمعی از سران تشکل ها و احزاب اصلاح طلب استان اعلان داشت که کمک اصلاح طلب ها در رای آوری او تاثیری نداشته است! این بدان معناست که لابد شهرداری ساری در رای آوری او اثرگذار بوده است!

 تحلیل گران مستقل برآنند که در بر اساس نظرسنجی های مختلف رسمی و غیررسمی و استمزاجات اتمسفر سیاسی مرکز استان،  یوسف نژاد با رای بالا(حدود 80 تا 90 هزار رای) به عنوان گزینه نخست انتخابات به مجلس راه می یافت و رقابت بین نفر دوم و سوم  و نه نفر نخست بود. مابالتفاوت رای یوسف نژاد را می توان  به نوعی تاثیر اردوکشی و تبلیغات شهرداری و شورای شهر ساری برای او دانست؛ چه اگر مدیریت شهری توانمند بود گزینه دوم آن ها نیز همراه یوسف نژاد به مجلس راه می یافت، ولی علی رغم همه مخالف خوانی ها محمد دامادی انتخاب شد. در واقع تیم شهرداری ساری روی مهره ای شرط کرد که برد او از پیش مسجل بود.

4- شکی نیست که ربیع فلاح به پایان عمر مدیریتی خود نزدیک شده است، لیکن آیا مهدی عبوری که تنها تجربه شهرداری ساری را در رزومه دارد، بهترین جایگزین است؟

یادمان نرود:

الف-عبوری بیش از یک سال است سودای استاندار شدن دارد و برای رسیدن به این هدف، همه را بسیج کرده و بارها به پای تخت رفته، اما تاکنون به در بسته خورده است.

ب- شهردار ساری برای نیل به مقصودش نتوانسته بین مجمع نمایندگان استان اجماع برقرار کند و انفرادی ایده اش را پیش می برد. او بین منتخبان کنونی مجلس هم کم مخالف ندارد.

ج- تحلیل گران حضور مدیریت شهری و کار تبلیغاتی ناتمام شورا و شهرداری برای دو نامزد حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و استعفای صوری شهردار را به نوعی شکست و پایان پروسه یا پروژه استاندار شدن عبوری قلمداد می کنند. این روزها  نام چند تن به عنوان استاندارهای احتمالی آینده در فضای مجازی پخش شده که عبوری در میان آن ها نیست!

برای آینده سیاسی علی اصغر یوسف نژاد در منطقه هم دو راه می توان متصور بود: اول این که او دیپلماسی خود را به شهردار کنونی ساری گره خواهد زد و هرآن چه سرنوشت خواهد نوشت را می پذیرد و دوم آن که همه این مواضع به نوعی دلجویی و سپاس او  از کام جویی های انتخاباتی از مدیریت شهری تلقی می شود و او به تدریج از تیم عبوری نیز همچون اصلاح طلبان عبور خواهد کرد.  

بزرگی گفته: «دیپلماسی یعنی این که در را ببندیم و از پنجره رفت و آمد کنیم»؛ کاری که منتخب مردم ساری و میاندورود در صدد اجرای آن است، لیکن بی گمان بهترین سیاست، درستکاری و شفافیت است.

 


  • جمعه 28 اسفند 1394-16:17

    آقای عبوری جای استاندار شدن به داد رفتگران ساروی برسند که آدم خجالت زده ميشه وقتی رفتگر زحمتکش به اسم عیدی مياد زنگ واحدها رو ميزنه و گدایی می کنند!!!

    • جمعه 28 اسفند 1394-11:57

      چه کسی..فرهاد صفایی!!فرهاد صفایی اگر اقتصاد دان بود الان تو منطقه متوسط قایمشهر زندگی نمیکرد.ایشان توانایی رشد وضع اقتصادی خود را ندارد چه برسد استان

      • ابوالحسن سلیمانیپاسخ به این دیدگاه
        شنبه 29 اسفند 1394-13:50

        عجب دیدگاهی.اتفاقا همین نقطه قوت ایشان میتواند باشد.

      • جمعه 28 اسفند 1394-8:49

        صفایی باید بره دانشگاه تدریس کنه..بدرد سیاست نمیخوره..اون هنوز تو کوچکسرا قایمشهر زندگی میکنه..استاندار باید ملی باشد و ساکن تهران

        • يکشنبه 1 فروردين 1395-13:21

          ...یه مازندرانی درد مازندران رو میفهمه بفهم اینو

          • ابوالحسن سلیمانیپاسخ به این دیدگاه 0 1
            شنبه 29 اسفند 1394-13:53

            اگر معتقدید که ایشان استاد خوبی است یقینا با طرح و برنامه میتواند استاندار خوبی باشد.چرا فکر میکنید استاندار حتما باید مرکز نشین باشد.

          • ساروی ازادپاسخ به این دیدگاه 11 7
            پنجشنبه 27 اسفند 1394-10:55

            اقا یه بچه هم داره میبینه...ساری 30سال هیچ تغییری نکرد وقتی عبوری اومد کلی تغییر و تحول عزت به ساری و ساروی داد مازندران مسئول با عرضه میخواد به نظر من به احترام به همگی فکر میکنم با عرضه ترین همین عبوریه تا یه تغییر و تحول به مازندرهن بده استاندار بودن عبوری حقشه

          • پنجشنبه 27 اسفند 1394-9:16

            بلا نسبت بعضی ها از مازندرانیها در دوران احمدی نژاد که همه نمایندکان اصفهانی و یزدی و .... به دنبال بودجه و امکانات برای استان خودشون بودند امثال دامادی ها افتخار شون جمع آوری امضاء برای سوال از رئیس جمهور بودند .در دوران احمدی نژاد که بیشترین مازندرانی ها در مسند قدرت بودند ما نتوانستیم از انها برای پیشرفت استان استفاده کنیم و به دنبال بی منطقی های دیگر نمایندگان استانها سعی در تخریب هم استانیهای خودمنون از جمله مشایی ، موسوی ، حسینی و .... بودیم که با اینکار در کشور نشون دادیم که چقدر در زیراب زنی همشهر خودمون تبحر داریم .باید این دیدگاه بره کنار و استانی که داره ملی خدمت رسانی میکنه داره از بودجه استانی استفاده میکنه و ......

            • پنجشنبه 27 اسفند 1394-9:5

              مگه همین استاندار چقدر تجربه داشت .ریس سازمان جهاد کشاورزی استان برایش خیلی گنده بود تا اینکه بشه استاندار.چرا چشمها را بستیتد و دارید ذلت استان را می بینیدهمین کارها را کردید که هر روز استان داره از بین میره

              • پنجشنبه 27 اسفند 1394-8:9

                مطلب فوق العاده زيركانه اي بود
                هرچند پشت اين مطلب فوق افكاري هست كه به تدريج ميخواهند بين يوسف نژاد وعبوري اختلاف ايجادكنند!
                همين افراد دم از اتحاد وهمدلي ميزنند اما درپشت اين افكار جا خورده اند
                عبوري هرجا باشه موفق هست

                • پنجشنبه 27 اسفند 1394-2:20

                  خودتو جر نده هه ساری پشته عبوریه ...

                  • چهارشنبه 26 اسفند 1394-17:3

                    اقاي صادقي اسم دكتر ... رو خذف كردي..اين دولت لياقت نداره كه از وجودش استفاده كنه.انشاله بهار٩٦..

                    • هاشم زادهپاسخ به این دیدگاه 12 1
                      چهارشنبه 26 اسفند 1394-16:5

                      مناف هاشمی از طیف قالیباف و فرهاد صفایی گزینه مورد حمایت بعضی اصلاح طلبان تهران هم هستند.

                      • چهارشنبه 26 اسفند 1394-15:56

                        دلم میخواد عبوری استاندار بشه اونوقت قیافه های شما زیرآب زن های ناشی دیدنیه !!!

                        • چهارشنبه 26 اسفند 1394-16:56

                          عبوری شهردار شدنش هم محل اعرابه!! خودش رو سوزوند تو انتخابات. تمام شد رفت.

                          • پنجشنبه 27 اسفند 1394-10:10

                            فعلا که اونقدر خوب داره کار میکنه که دشمناش همه عزمشونو جزم کردن که بلکه بتونن یه ایراد و اشکالی تو کارش پیدا کنن و سوژه کنن و تیتر بزنن که ال و بل عبوری کارش دئرسته عمو جان با همین فمون بره جلو به زودی در مسند استانداری هم موفق میشه

                        • چهارشنبه 26 اسفند 1394-14:8

                          آقای عبوری کسی است که برای رای آوردن آقایان " یوسف نژاد و ابراهیمی " از انجام هیچ کاری دریغ نکرد
                          یادمان نرفته به خاطر حمایت از این افراد استعفا کرد و باز هم به خاطر پیشتیبانی از این نامزدها چند هزار نفر را جلو عمارت شهرداری جمع کرد و حرکتی شبیه ...به راه انداخت .
                          به اعتقاد بنده اولا او بایستی به خاطر این کارها ...پاسخگوی متشنج کردن افکار عمومی باشد
                          ثانیا از کجا معلوم که این شخص در تصدی استانداری مرتکب همین اشتباهات نشود ؟
                          ثالثا آیا انجام چند کار روبنایی در شهر دلیل بر توانمندی این شخص برای مدیریت یک استان . آن هم مازندران می باشد ؟
                          آقای شهردار شما و بنده هر چه داریم از شهدا داریم . حرمت این خون ها را نگه داشته باشیم که فردا پشیمان و شرمنده نباشیم . موفق باشید

                          • چهارشنبه 26 اسفند 1394-11:53

                            نمایندگان مازندران انقدر بی عرضه شدن که این اقای نماینده هنوز به مجلس نرفتن دارن استاندار انتخاب میکنن واقعا جای تاسف دارد اقایان نمایندگان مازندران

                            • یوسف اصغرنژادپاسخ به این دیدگاه 1 0
                              چهارشنبه 26 اسفند 1394-11:5

                              ...
                              شماها چرا تعجب میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                              خخخخخخخخخ

                              • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 8 7
                                چهارشنبه 26 اسفند 1394-9:3

                                ایران از اعتماد به شهرداران پوپولیست خاطره ی خوشی در ذهن ندارد ...

                                • چهارشنبه 26 اسفند 1394-8:33

                                  سرمان را زیر برف نگذاریم. کمکهای ...اسپانسرهای شهرداری از قبیل پیمانکاران, انتقال ستادهای آقامیری و نقیبی به اردوی یوسف نژاد ، ایشان را بدجوری بدهکار آقایان کرده است. بپذیریم که تیم شهرداری اسما از ابراهیمی حمایت کرده است . اما تمام توان مالی و انسانی خود را برای یوسف نژاد بسیج کرده بود. یوسف نژاد وعده داده که شهردار را استاندار، نقیبی را معاون عمرانی و در مهره چینی آخر هم آقامیری با حمایت همین دوستان شهردار ساری خواهد شد.
                                  شاید این وعده ای باشد برای طرح موضوع و در ادامه با همت آقایان در جلب نظر سایر نمایندگان.
                                  شاید هم واقعا قصد دارد دوش خود را از بار دین آقایان سبک کند که در این صورت خوب می دانیم و خوب می داند که انجام این کار، زدن دکمه کمربند انتحاری در جمع استان است که هم او را هلاک می کند هم ساری را و هم استان را
                                  آیا سایر نمایندگان با موضوع کنار می آیند ؟

                                  • چهارشنبه 26 اسفند 1394-7:9

                                    بحث فقط بر سر آقای عبوری نیست. بحث اصلی ناتوانی استاندار حاضر است. استان هر روز دارد پسرفت می کند و به نفع همه است که این تیم استانداری عوض شود. تا دیر نشده از خیر این استاندار و تیم ناتوان او بگذرید تا شاید به استان خدمتی کرده باشید.

                                    • سه شنبه 25 اسفند 1394-21:54

                                      تا دير نشده دكتر ... اين مرد پرتلاش و مدير را بر مسند استانداري بنشانيد.ايشان شايسته ترين هستند

                                    • سه شنبه 25 اسفند 1394-20:57

                                      نظرات. اقاي يوسف نژاد منطقي و واقعي و مورد توقع مردم استان مازندران است چرا شما برداشت شخصي داريد

                                      • سه شنبه 25 اسفند 1394-18:46

                                        آقای یوسف نژاد گل به خودی می زند. معلوم نیست 20 هزارتا رای بقول شما چه تاثیری داره که هر جا میشینه مدیریت شهری مدیریت شهری میکنه. کشت ما رو با این مدیریت شهری! نصف ساری رو کنده و معلوم نیست چی میشه اخرش. بیچاره شهردار بعدی که باید بیاد کنده کاری اینو درست کنه. یوسف نژاد فکر کنم پیر شده و محافظه کار

                                        • سه شنبه 25 اسفند 1394-18:11

                                          عبوری به خاطر سن کمش توان این رو ندارد که یه استان رو کنترل کند اقایون میبایستی واقع بین باشن که استاندار باید با تجربه باشد مگه شهردار یک شهر میتونه استاندار بشه خیلی خنده دار هست یه دفعه رییس جمهورش بکنین راحت

                                          • سه شنبه 25 اسفند 1394-15:13

                                            قربونه خدا برم.. اين مرد حقشه كه استاندار بشه... به حق علي عبوري محبوب ما سارويا تاكيد ميكنم سارويا نه شما!! استاندار بشه اول باس در اونايي كه بدون دليل و از رو كينه هر روز زدنش تخته كنه.. ما سارويا ديگه فهميديم شما هدفت زدن عبوري!! كار ديگه نداري؟ اين استان مشكل ديگه نداره.. اين همه مسئول همه خوبن تو نگراني عبوري استاندار بشه!، بدشه؟!!! ساري كه داره با سرعت نور پيشرفت ميكنه.. تو باشو فكر بيمارتو روزهاي آينده... به اميد مازندراني آباد

                                            • سید احسان موسوی خلردیپاسخ به این دیدگاه 20 15
                                              سه شنبه 25 اسفند 1394-12:59

                                              بزودی شورای اصلاح طلبان ساری نسبت به اتخاذ مواضع انحرافی و دور از انتظارمنتخب اول مجلس دهم در انتخابات ساری و میاندرود موضع گیری رسمی خواهد کرد.


                                              ©2013 APG.ir