تعداد بازدید: 2575

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 فروردين 1395-11:49

فرماندار ساری عنوان کرد:

جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در پروژه‌های نیمه‌تمام/ اولویت‌ راه اندازی موزه در ساری

احمد حسین زادگان گفت: ایجاد موزه از اولویت‌های ما در سال جدید است/ برنامه‌ریزی کنیم تا سوغات و صنایع‌دستی مازندران به صورت برند در اختیار مخاطبان قرارگیرد/ در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: فرماندار ساری با بیان اینکه با موضوعی به نام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور مواجه هستیم، گفت: در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از این پروژه‌ها است.

احمد حسین‌زادگان اظهار کرد: با هماهنگی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ساری، نظارت بر بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، بازار و ... از چند روز قبل، آغاز شده و مبادی ورودی شهر هم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی مزین شد.

وی با اشاره به پیشینه عید نوروز، افزود: همه اقوام و ملت‌ها عید دارند اما فقط عید نوروز است که با رویش طبیعت و فصل بهار همراه می‌شود و مردم را از زندگی عادی خارج کرده و شور و شوق ایجاد می‌کند.

فرماندار ساری با بیان اینکه گردشگری و به ویژه طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت می‌تواند محور توسعه مازندران و همچنین شهرستان ساری باشد، گفت: این موضوع، اولویت نخست در توسعه است و مرکز استان جذابیت‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه، بهره ببریم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر ساری با اشاره به اینکه آب‌های معدنی سرد دودانگه، بناهای تاریخی رسکت و فرح‌آباد، چشمه سورت، جنگل‌های هیرکانی، دریاچه چورت و الندان و دشت فریم، مناطق زیارتی، خانه کلبادی، باغات روستایی، ساحل زیبا و ... فقط بخشی از میراث طبیعی و تاریخی شهرستان ساری است، تصریح کرد: این میراث نیاز به معرفی و شناسایی دارد تا همشهریان و گردشگران از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه خلا موزه در ساری احساس می‌شود، ادامه داد: ایجاد موزه از اولویت‌های ما در سال جدید است تا بخشی از تاریخ و فرهنگ ما در موزه به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه ساری هم کریدور شرق به غرب و هم کریدور شمال به جنوب است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها برای جذب و اسکان گردشگر استفاده کنیم و گردشگری که به ساری سفر می‌کند مدت زمان بیشتری در این شهر اقامت و به اقتصاد گردشگری شهرستان کمک کند.

فرماندار ساری اظهار کرد: برنامه‌ریزی کنیم تا سوغات و صنایع‌دستی مازندران به صورت برند در اختیار مخاطبان قرارگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال 94 سال سختی بود و در دوران پسابرجام، مردم صبوری کردند، گفت: دولت هم زحمات بسیاری متقبل شد و شاهد همراهی و حضور حمایتی مردم در عرصه‌های مختلف بود.

وی با اشاره به اینکه سال 94 از سویی سال پرباری هم بود، تصریح کرد: برجام در سال 94 اتفاق افتاد و ثبات و آرامش در کشور ایجاد شد، سفر رئیس‌جمهوری به مازندران و استقبال خوب مردم از هیئت دولت و برگزاری دو انتخابات مهم از دیگر رخدادهای سال گذشته بود.

این مسئول افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بین‌المللی ساری را هم داشتیم و سرمایه‌گذار این پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شد و از سوی یکی از خیران شهرستان ساری زمینی به مساحت پنج هزار متر برای احداث مرکز اسناد و کتابخانه مازندران اهدا شد که در مسیر انجام امور اداری است.

فرماندار ساری با بیان اینکه با موضوعی به نام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از این پروژه‌ها است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه باید در حرف و عمل، ملزم به قانون باشیم، خاطرنشان کرد: در چهارچوب قانون، اقداماتی انجام دهیم که نفع آن برای مردم باشد.

حسین‌زادگان در پایان با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی، اعضای کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر و مردم شریف مازندران، گفت: در سال جدید، یاد شهدا و جانبازان را گرامی بداریم و برای بهره‌مند شدن از برکات معنوی، به دیدار این بزرگان فراموش‌نشدنی برویم.


  • پنجشنبه 5 فروردين 1395-10:39

    به نظرم ساختمان دارایی قدیم در خیابان انقلاب و معماری زیبا و ستوتهای بلند شبیه معماری تخت جمشید بهترین مکان برای موزه ساری است.

    • پنجشنبه 5 فروردين 1395-1:41

      بهترین مکان برای انتخاب موزه در ساری ، مدرسه 15 خرداد قدیم که قرار است تخریب گردد ، که هم میتوان به عنوان موزه اموزشی و هم موزه فرهنگی با توجه به مکان مناسب ان در مرکز شهر می باشد


      ©2013 APG.ir