تعداد بازدید: 4041

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 فروردين 1395-7:53

مدیر موزه کندلوس و استاد کارآفرینی و خلاقیت:

15 هزار نفر از موزه کندلوس بازدید کردند/ در مازندران برای من سمینار رایگان هم نمی گذارند

دکتر علی اصغر جهانگیری گفت: در ایام نوروز امسال با وجود بارندگی و برف و سرما، حدود 15 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم/ در 25 استان کشور و در 200 شهر ایران هزاران بستر اشتغال ایجاد کردم و در مازندران حتی برای برگزاری یک سمینار رایگان هم از من دعوت نمی‌شود/ گردشگر خارجی برای دیدن آسمان خراش و تلنولوژی به کشور ما نمی آید/ رستوران‌های ما شبیه هم هستند و ویژگی خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: علی اصغر جهانگیری اظهار کرد: مجموعه فرهنگی کندلوس شامل موزه، مهمان سرا، رستوران و  پارک است که در کجور مازندران و در دامنه‌های البرز مرکزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی کندلوس، یکی از غنی‌ترین موزه‌های کشور به شمار می‌رود و سالانه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است، افزود: در ایام نوروز امسال با وجود بارندگی و برف و سرما، حدود 15 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم.

مدیر مجموعه فرهنگی کندلوس با اشاره به اینکه این منطقه به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی، مزارع گیاهان دارویی، بناهای تاریخی و نوع معماری از توانمندی بسیاری برخوردار است، گفت: با این وجود کجور مازندران همچنان جزو مناطق محروم به شمار می‌آید.

جهانگیری با بیان اینکه کارم تدریس در دانشگاه‌های کشور است  و کارآفرینی و خلاقیت را به جوانان ایرانی آموزش می‌دهم، تصریح کرد: از 20 فروردین برای سال 95 برنامه‌ریزی کردیم که در تیم‌های 40 نفره علاقه‌مندان را دعوت کنیم تا در کنار بازدید از منطقه، با آموزش کارآفرینی در عمل  هم آشنا شوند و با برگزاری سمینار و جلسات، گردشگران را با خلاقیت و کارآفرینی و ایجاد کسب و کار موفق، راهنمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کندلوس نمونه بارزی از خلاقیت و کارآفرینی است که موجب شده منطقه دارای برق، تلفن، خانه بهداشت و مجموعه‌های گردشگری شود، ادامه داد: برنامه دیگری که تدارک دیدیم  تربیت استادان در اینجا است که در 10 بازدید، به مدت 120 ساعت استادان کارآفرینی و خلافیت تربیت می‌شود تا بتوانند کشور را در این مسیر هدایت کنند.

مدیر مجموعه فرهنگی کندلوس با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور بر اساس الگوهای غربی تدوین شده‌اند و اشاره ای به منابع سرشار کشور نداشته و بیشتر جنبه تئوری دارند، خاطرنشان کرد: باید شیوه‌های آموزش بر اساس توانمندی‌های کشور تعریف شود.

جهانگیری اظهار کرد: "هزار راه نرفته در کسب و کار" کتابی کاربردی است که در مجموعه فرهنگی کندلوس تهیه کردیم و همچنین فیلم‌هایی در این زمینه  تهیه شده که در فروشگاه موزه به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از سرزمین‌های غنی کشور است به دلیل نشناختن منابع این سامان، نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد و امید است مسئولان در اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم از این مواهب، گامی موثر بردارند، افزود: در 25 استان کشور و در 200 شهر ایران هزاران بستر اشتغال ایجاد کردم و جای مازندران در این بین خالی است. حتی برای برگزاری یک سمینار رایگان هم از من دعوت نمی‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی کندلوس گفت: علاوه بر بسته فیلم آموزشی و کتاب هزار راه نرفته در کسب و کار، امسال موفق شدیم کتاب "دیو سفید" را منتشر کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: درهای کشور به روی گردشگران خارجی باز شده و هدف 20 میلیون گردشگر خارجی در برنامه دولت قرار دارد و باید هرچه زودتر برای جذب گردشگران به مازندران اقدامات جدی صورت گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه گردشگر خارجی برای دیدن آسمان خراش و تلنولوژی به کشور ما نخواهند آمد، ادامه داد: ما جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه فرهنگ هستیم با تمدن چند هزار ساله و نتوانستیم جاذبه‌های بیشماری که در فرهنگ ایران است را به ظهور برسانیم تا گردشگران را به این مناطق جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگر باید دلیل داشته باشد تا به منطقه بیاید، خاطرنشان کرد: باید برای جذب گردشگر خارجی، از فرهنگ استان به خوبی بهره‌برداری کنیم، به عنوان مثال، برندگان نوبل برای دیدن گونه‌های پهن برگ نادری که در مازندران است به اینجا آمدند.

این مدرس دانشگاه و کارآفرین برتر کشور افزود: رستوران‌های ما شبیه هم هستند و ویژگی خاصی نسبت به یکدیگر ندارند که  باعث شود کسی بتواند به انتخاب دست بزند.

جهانگیری اظهار کرد: یک موزه گیاهان جهان در مازندران ایجاد شده تا علاقه‌مندان مراجعه کنند که یک سوژه بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی کندلوس در نوروز امسال میزبان گردشگرانی از عمان، مالزی  و آلمان بود، افزود: جاذبه‌های گردشگری در مازندران کم نیست و باید تحول ایجاد کنیم که این مواهب، متفاوت و پرجاذبه باشد، به عنوان نمونه می‌توان تور سکوت، تور تاریکی، تور جنگل، تور دریا و ... البته به صورت علمی و با کارشناسان مطلع برگزار کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه فرهنگ این منطقه را باید اقتصادی کنیم تا مواهب طبیعی و تاریخی ما باقی بماند و از بین نرود، گفت: خرده فرهنگ‌ها در صورتی  بر جای می ماند که اقتصادی شود و شاید رسانه ‌ها‌ بتوانند  در اقتصادی کردن فرهنگ، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر کمک کنند.

 


  • چهارشنبه 11 فروردين 1395-14:35

    جناب جهانگیری بسیار متواضعانه از تلاش هایی که برای بازسازی همه خانه های کندلوس به شکل سنتی، انجام داده بود و سنگ اندازی برخی نهادها ، سخنی نگفت!


    ©2013 APG.ir