تعداد بازدید: 2848

توصیه به دیگران 2

جمعه 3 ارديبهشت 1395-0:10

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

کسانی که مقابل اصلاح طلبان شکست خوردند حاشیه سازی می کنند

اسفندیار عشوری گفت: شورای عالی اصلاح طلبان کشور و استان در قائمشهر و بابل، سکوت اعلام کرده و گزینه ای معرفی نکرده است/ مهندس نریمان نه به عنوان نماینده دولت بلکه به عنوان یک فرد، نظر خود را در یک روز تعطیل اعلام کرده است و  این مسئله هیچ منافاتی با مسئولیت وی ندارد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: اصلاح طلبان استان و کشور در انتخابات مرحله دوم، هیچ گزینه ای در مازندران ندارند و در دو حوزه بابل و قائم شهر به سکوت رسیده اند. البته برخی چهره های منسوب به این طیف سیاسی به صورت انفرادی برای برخی نامزدهای مورد علاقه خود سخنرانی می کنند. در همین زمینه گفتگویی کوتاه با یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب انجام داده ایم. اسفندیار عشوری عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی کشور و دبیر اول این حزب در مازندران است. سه سئوال از او پرسیدیم:

نحوه انتخاب نامزدهای اصلاح طلبان در کشور در هر دو مرحله چگونه بوده است؟

تصمیم گیری نهایی درباره تعیین نامزدهای اصلاح‌طلبان در انتخابات بر عهده شورای عالی اصلاح طلبان کشور است که نظر این شورا در سایت گام دوم منتشر می‌شود. شورای عالی اصلاح طلبان کشور با توجه به نظرات احزاب اصلاح طلب در استان ها و فعالان سیاسی هر شهرستان و همچنین بررسی پیشینه کاندیداهای انتخابات، نامزد نهایی را معرفی می کند.

در دو حوزه انتخابیه مازندران، اصلاح طلبان گزینه سکوت را برگزیدند. این به چه معناست؟

در قائمشهر و بابل شورای اصلاح طلبان و فعالان سیاسی به گزینه سکوت رسیدند. البته در هر دو حوزه ابتدا به گزینه ای رسیدند اما بعدها از معرفی این گزینه منصرف شدند. نظر شورای مشورتی اصلاح طلبان قائمشهر، نظر شورای عالی اصلاح طلبان کشور و استان نیست چون این شورا در قائمشهر و بابل، سکوت اعلام کرده و گزینه ای معرفی نکرده است. البته معرفی نکردن گزینه، نفی این موضوع نیست که پای صندوق های رای حضور نیابند و از کاندیدای خاصی حمایت نکنند.

برخی افراد اصلاح طلب با وجود سیاست سکوت شورای عالی اصلاح طلبان کشور از برخی چهره ها حمایت می‌کنند. در این زمینه چه نظری دارید؟

هر فرد در هر جایگاهی قرار دارد می تواند نظر خود را درباره کاندیداها اعلام کند مگر اینکه مجری انتخابات باشد که باید از این اقدام امتناع کند. چون مجری انتخابات باید بی طرفانه کار کند.
یکی از خبرگزاری های مخالف دولت، خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه آقای مهندس نریمان به عنوان فردی دولتی، از کاندیدای خاص حمایت کرده است. باید گفت مهندس نریمان نه به عنوان نماینده دولت بلکه به عنوان یک فرد، نظر خود را در یک روز تعطیل اعلام کرده است و  این مسئله هیچ منافاتی با مسئولیت وی ندارد.

می خواهم بگویم این خبرگزاری در روزی که رئیس دولت پیشین، دست مشایی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود بالا گرفت و با او برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور رفت چرا هیچ عکس العملی نشان نداد؟ تصور می کنیم اعلام نظر این چنینی این خبرگزاری درباره مهندس نریمان، به  این دلیل است که در انتخابات در مقابل اصلاح طلبان، شکست خوردند و به دنبال حاشیه سازی و جوسازی در دور دوم انتخابات مجلس هستند.

هر فردی در بدنه دولت و هر فعال سیاسی، این حق را دارد خارج از عنوان دولتی خود، اعلام نظر کند و مهندس نریمان نه به عنوان سخنگوی اصلاح طلبان بلکه به عنوان یک فرد، اظهار نظر کرده است و این مسئله هیچ تعارضی با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور ندارد.


  • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 7 ارديبهشت 1395-8:2

    اگر اصلاح طلبی قندان پرتاب کردن و درگیری فیزیکی در جلسات است لطفا اسم ما را خط بزنید اصلاحات یعنی مرام سید محمد خاتمی

    • يکشنبه 5 ارديبهشت 1395-17:51

      بهتر بود از ایشون در مورد پول های کثیفی که وارد انتخابات میشه بپرسید !!!حتما در جریانند.
      در ضمن من به اصلاح طلبان رای دادم ولی دولت اصلاحات چه خاتمی چه روحانی برای مازندران چیکار کردند؟؟؟؟؟؟باز خدا پدر ه اون احمدی نزاد و بیامرزه 60متر ساحلو فقط باز کرد تو ساری دفعه بعد مطمعنا به روحانی رای نمیدم با این استاندارش

      • يکشنبه 5 ارديبهشت 1395-17:3

        درود بر اصلاحات و بزرگ اصلاحات

        • محمد یاریپاسخ به این دیدگاه 12 11
          شنبه 4 ارديبهشت 1395-19:45

          دولت تدبیر و امید هم چنگر کمتر از دولتهای قبل نداره بعد رفتنشون نشون میده

          • شنبه 4 ارديبهشت 1395-22:57

            بله. این دولت هم مشکل داره. اما دزدی و اختلاس و بخور بخور نداره سالمه. مطمئن باش. چون مشایی و بقایی و رحیمی و کردان نداره

            • محمد یاریپاسخ به این دیدگاه 4 1
              يکشنبه 5 ارديبهشت 1395-16:42

              داره ولی اسامیشون بعد اقای روحانی میریزه بیرون

          • شنبه 4 ارديبهشت 1395-14:41

            اصلاح طلبی تنها راه موفقیت کشور است

            • شنبه 4 ارديبهشت 1395-10:20

              درود بر اصلاحات و آقای عشوری

              • شنبه 4 ارديبهشت 1395-10:16

                اقای صادقی چرا نظر منو کامل نمایش ندادی...

              • شنبه 4 ارديبهشت 1395-8:18

                اقای عشوری شما پیمانکار هستی راجع به مسایل سیاسی نمیتونی نظر بدی...

                • شنبه 4 ارديبهشت 1395-8:50

                  آها. چون آقای مهندس عشوری پیمانکار راه هستند و 20 ساله شغلش اینه نمی تونند اظهارنظر سیاسی کنند، اظهارنظر رو فقط خاوری و رحیمی و زنجانی و بقایی که دزد هستند می تونند بکنند! خوبه شما کاره ای نیستید وگرنه می گفتید مخالفان تان نفس هم نکشند در این کشور!

                  • شنبه 4 ارديبهشت 1395-8:29

                    آدم سیاسی هم باید کار کنه. چه پیمانکار باشه چه
                    کارگر. بره مثل رفیقتون دزدی کنه خوبه؟

                    • سه شنبه 7 ارديبهشت 1395-8:5

                      پیمانکاران از نوعی که دستشان به زودی رو می شود


                  ©2013 APG.ir