تعداد بازدید: 4390

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 12 ارديبهشت 1395-10:47

كتاب «ژاپن و برنامه های توسعه» منتشر شد

كتاب «ژاپن و برنامه هاي توسعه اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي» نوشته عليرضا يونسي رستمي -معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- انتشار یافت.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: كتاب «ژاپن و برنامه هاي توسعه اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي» نوشته عليرضا يونسي رستمي -معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- است که به تازگی به زیور طبع آراسته شده است..

این کتاب 9 فصل و عناويني به این شرح دارد: فصل نخست؛ معرفي ژاپن و اديان آن، فصل دوم؛ موقعيت جغرافيايي و پوشش گياهي، فصل سوم؛ تاريخ، فصل چهارم؛ اقتصاد و توسعه اقتصادي، فصل پنجم؛ تحليل بر مسايل اجتماعي، فرهنگي و آموزشي، فصل ششم؛ سياست و توسعه اقتصادي و اجتماعي، فصل هفتم؛ سياست قواي نظامي و توان بازدارندگي، فصل هشتم؛ سياست و مراجع قانوني و فصل نهم؛ سياست و روابط بين المللي.

مولف در اين كتاب ضمن تشريح وضعيت كشور ژاپن در  ابعاد مختلف تاريخ، فرهنگ، حوزه و وضعيت جغرافيايي به تحليل حوادث تاريخ ژاپن در گذر ايام پرداخته و در هر فصل وضعيت ايران را با ژاپن مقایسه کرده است.

يونسي در پايان به دستاوردهاي بزرگ ژاپن در حوزه هاي مختلف توسعه اشاره کرده و نوشته: « ژاپني ها با آگاهي كامل از وضعيت كشور، عزم خود را براي دست يابي به هدف آرماني كه همان برتري و اقتدار ژاپن در ابعاد مختلف بود، جزم كرده، لذا با انگيزه قوي (غرور ملي) و با برنامه هاي موثر و با وحدت بين نخبگان و آحاد ملت و با مديريت صحيح بر منابع مادي و انساني و شناخت بهنگام تهديدها و تبديل آن به فرصت ها و پي بردن به نقاط قوت و تقويت آن و البته با مديريتي صحيح، رسالت تاريخي خود را در شكوفايي اقتصاد، تكنولوژي، رفاه اجتماعي و ... به بهترين شكل ممكن انجام دادند.»

اين كتاب در قطع وزيري و در 299 صفحه تدوين شده است.


  • سه شنبه 14 ارديبهشت 1395-12:44

    من کتاب را ندیدم و صرفا بر اساس این گزارش قضاوت می کنم. بر اساس گزارش حاضر این کتاب یک اشکال اساسی دارد. عدم تناسب عناون با محتوا. از نام کتاب نمی توان پی برد که بحثی از مقایسه ژاپن با ایران مطرح می شود.

    • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-13:58

      دوستان عزيزم در اين دولت و با اين آقايان پا به سن گذاشته ميتوان دنبال برنامه هاي موثر بود.؟؟؟؟؟همين آقا و خيلي از مديران بازنشسته شده در اين مناصب چيكار ميكنن؟؟اقا واقع بين باشيم.جوانان رو خانه نشين كردن فقط به خاطر پست و پول.با اين پير مردها نميتونيم دنبال هدف هاي ارماني باشيم.از دولت تدبير فقط بي تدبيريهايش رو شاهديم..

      • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-9:21

        آقا کتاب معرفی کردند، چرا همه چی رو سیاسی می کنی؟ در این سایت هر دفعه کتاب های جدید معرفی میشه. ربطی هم به سیاست نداره. اخبار فرهنگی کار همیشگی شونه. خیلی بده ادم همه چی رو سیاسی ببینه. تازه این سایت که من خبر دارم مدت هاست ارتباطی با این آقایون نداره.

        • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-0:6

          علي عمو خودت رو معطل اين آقا نكن..تصاوير استقبال امروز مردم جيرفت از دكتر محمود احمدي نژاد رو نمايش بده تا سايت شما بازديد كننده داشته باشه..در ضمن خودتو معطل اين پيرهاي فرسوده نكن.حمايت كنيد از جوانها..باريكلا

          • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-12:27

            تا كي اين كوته فكري وتنگ نظري ادامه دارد خدا ميداند ، كار فرهنگي ويا تاليف كتاب مكه پير وجوان دارد . جناب اقاي دكتر يونسي جداي از سياست مرد به تمام معنا و دوست دار ادب و فرهنگ هستند . كه كتابهاي مختلفي در باره فرهنگ بومي ومحلي هم به نگارش در آوردند .


          ©2013 APG.ir