تعداد بازدید: 4877

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 14 ارديبهشت 1395-9:28

در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری؛

حضور یک سخنران باعث لغو جشنواره قرانی شد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره جلوه های طبیعت در قرآن که قرار بود پیش از ظهر دیروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شود، به خاطر حضور یکی از سخنرانان، دقایقی پیش از آغاز برنامه لغو شد.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: مراسم اختتامیه اولین جشنواره جلوه های طبیعت در قرآن که قرار بود پیش از ظهر دیروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شود، به دلیل حضور یکی از سخنرانان  و پخش یک اطلاعیه، دقایقی پیش از آغاز برنامه لغو شد.

در این مراسم که از سوی کانون قران و عترت دانشجویان(واحد خواهران) برنامه ریزی شده بود، قرار بود دکتر نعمت زاده و دکتر محمود کاظمی -از استادان همین دانشگاه- سخنرانی کنند.

«اشارات قرآن در باب هدایت تکوینی» موضوع سخنرانی دکتر نعمت زاده و «نگاه قرآن به طبیعت در سوره انعام» موضوع سخنرانی دکتر کاظمی بود که انتشار یک اطلاعیه با این سرتیتر «سلامی به یاران امید، مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید، دوشنبه، باغبان دانشگاه به خانه خود می آید و به جان خسته ی جنبش دانشجویی آب می دهد و نور می تابد...» سبب شد برنامه بنا به دلایلی لغو شود.

دکتر کاظمی از جمله استادانی است که در دولت پیشین به اجبار بازنشسته شد و با روی کار آمدن دولت جدید، دوباره دعوت به همکاری شد.

به گزارش کانال تلگرامی دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، این مدرس دانشگاه پس از حضور در سالن اجرای برنامه و لغو آن گفت:«چطور سخنرانی من را در مورد قران لغو می کنند؟ ریاست دانشگاه باید نزد وزیر علوم پاسخگوی علت این عمل شود که چطور بچه مسلمان انقلابی زندان رفته و برای انقلاب زحمت کشیده و حرف امام را گوش داده و حرف رهبری را گوش داده و در تمام مراحل انقلاب همپای انقلاب بوده است، چرا باید سخنرانی او لغو شود و این همه دانشجو اذیت و آزار ببینند. اگر از من عدر خواهی نشود، نزد وزیر علوم می روم. من کتاب انعام را که در مورد قران و طبیعت است، نوشتم، این افراد چگونه جرأت می کنند قرآن را به خاطر مسائل سیاسی کنار بگذارند. اینجا دانشگاه است و رهبری فرمودند کرسی آزاد اندیشی باید برگزار شود....»

پس از این اتفاق، سید محمود کاظمی بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده:

«با سلام و احترام به همه دانشجویان گرامی با سلائق مختلف سیاسی
 از آنچه امروز در دانشگاه پیش آمد و جشنواره نگاه قرآن به طبیعت که به  بهانه سیاسی لغو گردید موجب تاسف شدید اینجانب برای دانشگاه شد. اینجانب در سال ۹۱ به دلیل مخالفت با بی حرمتی به اساتید و دانشجویان منابع طبیعی به ناحق از سوی سرپرست سابق دانشگاه بازنشسته شدم و با روی کار آمدن دولت امید و تلاشهای فراوان برای اسقرار مدیریت جدید برای تدریس دوباره به دانشگاه دعوت شدم. در طول سالهای بازنشستگی اجباری چند کتاب در زمینه شرحی بر سوره انعام و مائده به رشته تحریر در اوردم و بر همین اساس قرار بود در جشواره با دانشحویان و فرزندان عزیزم سخن بگویم. ولی آنچه نباید اتفاق می افتاد پیش آمد.به هر حال از اعضای قران و عترت به خاطر زحمات شان تشکر می کنم و تعدادی از کتابهای نه گام تا رستگاری را در انجمن اسلامی که به نقش قران و طبیعت پرداخته است قرار داده تا دانشجویان قرآن دوست از آن استفاده نمایند. امیدوارم این حشنواره هر چه زودتر در دانشکده منابع طبیعی برگزار شود.»


 


  • سه شنبه 14 ارديبهشت 1395-13:49

    دکتر کاظمی
    آیا شما استاد منابع طبیعی هستید یا علوم قرانی، در دوسال بازنسشتگی آیا بهتر نبود در زمینه رشته تخصصی خودتان کتاب می نوشتید و علوم قرانی را به اهلش می سپردید تا شاهد ورود این همه کتاب های کم محتوا در آشفته بازار کتاب نبودیم.

    • چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395-15:27

      پس به دکتر ولایتی هم بگیم برو بابا عرفان و تاریخ تصوف چه ربطی به تو داره؟! برو کار خودتو بکن!
      جوان! غرض ورزی از نظر جنابعالی زبانه می کشه! اما خودت متوجه نیستی!


    ©2013 APG.ir