تعداد بازدید: 2758

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 19 خرداد 1395-23:3

نماینده ولی فقیه در مازندران:

زمزمه های واردات برنج نگران کننده است/ امیدی به کشاورزی در غرب مازندران نداریم

آیت الله نورالله طبرسی: 30 سال است که به دنبال استقرار واحدهای کوچک مرتبط با کشاورزی هستیم اما نتیجه ای نگرفتیم/ زمزمه هایی مبنی بر آزاد شدن واردات برنج به گوش می سد که جای نگرانی است/به غرب استان دیگر امیدی از منظر کشاورزی نیست چرا که بیشتر اراضی خود را فروختند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادری در جلسه شورای اداری میاندورود که در دفتر نماینده ولی فقیه در مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: مردم در ۲۴خرداد سال 92 با رای به دولت تدبیر و امید فرزندی از نسل حوزه را سکاندار اجرایی کشور کردند.

وی با اشاره به روحیه تعامل و همکاری در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در طول این مدت روحیه تعامل را در شهرستان ایجاد و سعی کردیم آرامش  و روحیه نشاط را به مردم بازگردانیم.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود با بیان اینکه به مدیران تاکید می شود که با مردم باشید و با مردم مدیریت را پیش ببرید افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و شان آن ها باید حفظ شود.

وی با اشاره به توافق برجام و تدبیر رهبری در این راستا اظهار داشت: در موضوع انتخابات نیز با وجود گرایش های مختلف سیاسی کوچکترین تنشی ایجاد نشد.

نماینده دولت در میاندورود با اشاره به مشکلات آبگرفتگی و سیل در منطقه اظهار داشت: با  لایروبی نهرها و رودخانه ها مشکل آبگرفتگی  تا حدود زیادی حل شد.

وی به موضوع تعریض جاده گهرباران نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع تاکنون بیش از شش میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص داده شده است.

قادری با بیان این که در مجموع نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات کل شهرستان بوده است، افزود: از این مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبارات فرودگاه و مابقی اعتبارات شهرستان بوده است.

وی به احداث پل ارتباطی بین دو شهرستان ساری و میاندورود هم اشاره کرد و گفت: شمع های این پل عملیاتی شده است و در صورت اتمام آن شهرستان از بن بست خارج خواهد شد.

*در زمان برداشت محصولات عده ای سواستفاده می کنند

حجت الاسلام رضا محمدنسب در این جلسه با انتقاد از وضعیت فرهنگی استان اظهار داشت: از نماینده پلی فقیه درخواست می کنیم در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین اجرایی شدن مسایل فرهنگی اتاق فکری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه  متاسفانه نسبت به دسترنج کشاورزان هیچ کارشناس زبده ای وجود ندارد که ارزیابی کند افزود: در زمان برداشت محصولات عده ای سواستفاده می کنند و با واردات به کشاورزان آسیب می رسانند.

امام جمعه میاندورود به شروع برخی اقدامات در میاندورود اشاره کرد و گفت: امیدواریم ر سال اقدام و عمل این کارها به سرانجام برسد.

*به غرب استان دیگر امیدی از منظر کشاورزی نیست

آیت الله نور الله طبرسی در جلسه شورای اداری میاندورود اظهار داشت: عمر فرمانداری میاندورود زیاد نیست و در این مدت کوتاه فعالیت های خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کارهایی که فرماندار گفتند کارهای بزرگی است، افزود: اینکار جز در سایه وحدت و همدلی میسر نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران  در خصوص جاده گهرباران نیز ابراز داشت: جاده در زمان سابق ساخته شده است و تعریض آن کار شایسته ای بوده است که امیدواریم مشکلات فنی آن هم اصلاح شود.

وی با بیان اینکه زندگی مردم مازندران بر پایه کشاورزی است، افزود: ما هنوز صنایع مرتبط به کشاورزی را هم نداریم، بنابراین باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

طبرسی به لزوم توجه به صنایع تبدیلی در مازندران اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال است که به دنبال استقرار واحدهای کوچک مرتبط با کشاورزی هستیم اما نتیجه ای نگرفتیم.

امام جمعه ساری به نرخ فروش برنج هم اشاره کرد و گفت: در زمان برداشت محصول ، واردات ممنوع شده است اما زمزمه هایی مبنی بر ازاد شدن واردات به گوش می سد که جای نگرانی است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه وحدت و همدلی مردم مشکلات را حل می کند، افزود: مازندران مشکلات زیادی دارد و مشکل آب شرب هم تنها مختص به میاندورود نیست.

وی با اشاره به این که در مناطق دیگر مازندران نیز به دلیل نبود آبرسانی به موقع  کشت نشا از بین می رود که فکر احداث آبندان تدبیر درستی است، افزود: امیدوارم فرماندار میاندورود این موضوع را پیگیری کند.

 طبرسی با بیان اینکه به غرب استان دیگر امیدی از منظر کشاورزی نیست چرا که بیشتر اراضی خود را فروختند، گفت: باید کشاورزی در اراضی شرق مازندران حفظ شود تا مشکلات کمتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: حق گرفتنی است و میاندورود هم باید از حق خود دفاع کند.

وی به لزوم توجه نمایندگان به میاندورود اشاره کرد و ابراز داشت: بابد با همکاری و مساعدت بخش خصوصی امور پیش برود وگرنه اقتصاد دولتی پاسخگو نیست.

آیت الله طبرسی ابراز داشت: در میاندورود بسترهای  اشتغال فراهم و نیاز است که گروه های مختلف جوانان با همکاری هم و تسهیلات دولتی اقدام مناسبی صورت دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به مشکلات فرهنگی مازندران هم اشاره کرد و گفت: مازندران جوانان خوبی دارد؛ همین شهدای مدافع حرم  که با خواست و اراده خود رفتند نشان دهنده وجود بستر مناسب فرهنگی در استان دارد اما نیاز است که  تدبیر بهتری صورت پذیرد.

 



    ©2013 APG.ir