تعداد بازدید: 2877

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 دی 1385-0:0

قم عليه مشايي

برخی محافل مذهبی نزدیک به تعدای از علمای برجسته حوزه علمیه قم در تدارک ساماندهی برخی اعتراضات علیه اقدامات اسفندیار رحیم مشایی هستند.


 این اقدامات قرار است در قالب سازماندهی برخی تظاهرات محدود مردمی و همچنین مکاتبه با مسئولان کشور انجام گیرد. 

در همین خصوص اخبار غیررسمی حاکی است که برخی مراجع تقلید نیز در آینده نزدیک احتمالا در این خصوص موضعگیری خواهند کرد. همچنین شنیده شده که سه تن از مراجع عظام با تهیه میثاق نامه‌ای مواضعی را پیرامون دولت نهم اتخاذ کرده‌اند که آفتاب در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را پیرامون این میثاقنامه منتشر خواهد کرد.

گفته می‌شود محافل دینی در قم به دلیل اینکه نام اسفندیار رحیم مشایی -رييس مازندراني سازمان گردشگري-به عنوان پیشنهاد دهنده حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح شده علیه وی موضع دارند. چندی پیش محمود احمدی‌نژاد به معاون خود و رئیس سازمان تربیت بدنی دستور داده بود منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها برداشته شود که این اقدام مورد اعتراض علمای بلندپایه قم قرار گرفت. 

شنیده شده است مصاحبه رحیم مشایی با یک خبرنگار زن ترکیه‌ای و اظهارنظرهای وی در خصوص «مسأله حجاب» نیز یکی دیگر  از موارد مورد اعتراض در قم است. 

رحیم مشایی از عماد افروغ به دلیل ایراد اتهاماتی به وی در خصوص حضور وی در یک مراسم رقص در کشور ترکیه به دادگاه شکایت کرده است. عماد افروغ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از این اقدام استقبال کرده و گفته است که بی‌صبرانه منتظر دریافت حکم احضاریه هستم و در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. 

وی همچنین با اشاره به نامه کمیسیون فرهنگی به رئیس جمهور که به زودی ارسال خواهد شد گفته بود که این نامه حاوی گزارش‌های مجلس از عملکرد رئیس سازمان میراث فرهنگی است و در صورتی که رئیس جمهوری واکنش مناسب را در برخورد با معاون خود نشان ندهد مفادنامه را که حاوی برخی انتقادات از عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول دوران تصدی رحیم مشایی است علنی کرده و در گام بعد موضوع تحقیق و تفحص مجلس از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد. 

سعید ابوطالب نیز در پی خبر انتشار فیلم حضور مشایی در مراسم رقص در کشور ترکیه و در پی بازداشت مدیران سایت ایرانیوز گفته بود که این مورد نیز به پرونده تخلفات رحیم مشایی در مجلس ضمیمه خواهد شد.

رئیس جمهوری هنوز هیچ واکنشی در خصوص اعتراض محافل سیاسی و مذهبی نسبت به عملکرد معاون خود نشان نداده است. ظاهراً حامیان دولت نهم در قم تلاش‌هایی را برای رفع کدورت علما از اقدامات مشایی و انتقادهای سه گانه از او انجام داده‌اند.

از سوي ديگر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روز یکشنبه این هفته با اعضای هیات رئیسه و تعدادی از نمایندگان مجلس دیدار کرد و تلاش آنها برای پس گرفتن شکایت یکی از نمایندگان مجلس از او به کمیسیون اصل نود را خواستارشد، اما نماینده تهران تاکید کرده که شکایت او شخصی نیست و باید مسائل مربوط به حضور اسفندیار رحیم مشائی در محفل رقصی در ترکیه و چگونگی تکذیب و پاسخ وی به معترضان این سفر که آنها را متهم به سازمان دادن توطئه کرده، برای افکار عمومی روشن شود. 

شنیده شده نامبرده پس از این دیدار و دریافت نظر نماینده مذکور، گزارش آن را در ضیافتی با معاونان خود که به ناهار آخر مشهور شد، ارائه کرده است.(Aftab+mehrnews)



    ©2013 APG.ir