تعداد بازدید: 4089

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 10 تير 1395-9:55

علی ادیانی راد در گفت و گو با مازندنومه:

با رضیان تعامل دارم/ درباره اکتشاف نفت و گاز خزر با وزیر صحبت کردم

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه: حرف آقای رضیان حرف من و حرف من حرف ایشان است/ اولین نگاه در کمیسیون انرژی اکتشاف نفت و گاز در دریای خزر است که در این مورد با وزیر نفت صحبت کردم/ حضور مازندرانی ها در کمیسیون ها و معدل مجمع نمایندگان دور دهم را مثبت ارزیابی می کنم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: سید علی ادیانی -نماینده مردم قائم شهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی- برای دومین بار عضو کمیسیون انرژی مجلس شد. با او که اکنون نایب رییس کمیسیون انرژی است، هم کلام شدیم که این گفت و گو هم زمان در روزنامه نهضت شمال و مازندنومه انتشار می یابد.

* مهم ترین مشکلات حوزه انتخابیه را در چه بخش هایی می دانید؟

بیکاری، تورم، کمبود آب شرب، گره خوردن ترافیک و در مواردی نداشتن جاده های امن و استانداردهای بین شهری، تعطیل شدن واحدهای صنعتی، مشکلات مربوط به البرز مرکزی و مشکلات حوزه کارگری نساجی و پرداخت نشدن مطالبات فولاد و ذوب آهن از مشکلات حوزه انتخابیه است.

 اولویت شما در حوزه انتخابیه کدام مورد است؟

وظیفه نماینده قانون گذاری و اعمال نظارت و مسئول اجرا دولت است. ما سعی داریم تا با تصویب قوانینی که به توسعه استان و کشور کمک کند و نظارت صحیح در کنار مدیران باشیم تا گره از مشکلات باز شود.

*دیدگاه شما در خصوص احزاب وجایگاه شان در کشور چیست؟ معمولا احزاب در ایران شب انتخاباتی هستند.

در قانون اساسی بر حمایت از تشکل ها واحزاب تاکید فراوان شده است و در واقع  این حمایت از تشکل ها یکی از شاخصه های مدنیت اجتماعی و  سیاسی است. می توان گفت وجود احزاب فراگیر و توانمند ضروری است.

در کشور ما به دلیل هزینه های احزاب و دلایل دیگر احزاب فراگیر نداریم. بر طبق کمیسیون ماده 10 احزاب شاید نزدیک به 300 حزب ثبت شده باشند که برخی با اسامی جدید می آیند؛ اما حزب فراگیر نداریم.

یک معضل جدی در کشوری که انتخابات و دموکراسی را پذیرفته، نبود احزاب فراگیر در نظام انتخاباتی است. اگر شاهد تشکیل چند حزب فراگیر باشیم، توسعه نیافتگی اقتصادی و اجتماعی را نخواهیم دید.

در این شرایط احزاب کاندیدای خود را معرفی می کنند و کابینه مورد نظر شکل می گیرد. در نظر بگیرید معلول این تورم و رکود کدام دولت بوده است؟ کسی مسئولیت نمی پذیرد و پاسخگو نیست. چرا؟! چون حزب فراگیری نیست. با تشکیل احزاب فراگیر برنامه ریزی می شود، مشکلات بسیاری حل می شود، کادر ریزی می شود و مسئولیت پذیری شکل می گیرد.

* مجمع نمایندگان مازندران در حال حاضر چه جایگاهی دارد و قرار است چه برنامه هایی داشته باشد؟

مجمع نمایندگان جایگاه مهمی در توسعه استان دارد. ببینید نماد قوه مجریه دستگاه های اجرایی، نماد قوه قضاییه دستگاه قضا و نماد قوه مقننه 12 نماینده مازندران هستند. این نمایندگان نه از باب مداخله بلکه به دنبال همکاری و ظرفیت سنجی در استان هستند و به همین منظور در مجمع نمایندگان استان گرد آمدند. هدف مجمع نمایندگان ایستادن در کنار سایر قوا، حل مشکلات و آوردن اعتبار به استان است.

* به نظر می رسد حضور مازندرانی ها در کمیسیون های مختلف در مجلس دهم پررنگ تر شده است.

با توجه به حضور بنده در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، حضور مازندرانی ها در کمیسیون ها و معدل مجمع نمایندگان دور دهم را مثبت ارزیابی می کنم. با حمایت مجمع و نمایندگان توانستیم مهندس یوسف نژاد را در هیئت رییسه، جناب شاعری را به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی و بنده را به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی داشته باشیم. در کمیسیون های مطرح دیگر نظیر عمران، امنیت ملی و صنایع هم نماینده داریم.

* عملکرد استاندار مازندران را چگونه ارزیابی می کنید؟

در خصوص اشخاص اظهارنظر نمی کنم؛ اما باید بگویم کار اجرا در عمل سخت و نقد آسان است. البته از شروع به کار مجلس دهم تاکنون استاندار تعامل و همراهی وهم سویی مناسبی با مجمع نمایندگان داشته است.

*نظر شما در خصوص اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در مازندران چیست؟ظاهرا اشکالاتی دارد.

این طرح به صورت پایلوت در مازندران و فارس اجرایی شد و هر طرح پایلوت طبیعتا نقاط مثبت و منفی دارد. در مجمع نمایندگان به دنبال رصد طرح با همکاری نظام پزشکی و سایر دستگاه های مربوطه هستیم. فعلا نمی توانیم در خصوص موفق و ناموفق بودن طرح بدون اعمال  نظر کارشناسی اعلام نظر کنیم.

*در کمیسیون انرژی چه برنامه ای برای توسعه استان دارید؟

اولین نگاه در کمیسیون انرژی اکتشاف نفت و گاز در دریای خزر است که یک طرح فوق العاده کلیدی و شاخصه توسعه استان است اما در برنامه ها کم رنگ دیده شد. در این خصوص با وزیر نفت صحبت کردم. نکته دیگر مهار آب است، مازندران علاوه بر بارش فراوان از استان های تشنه است و در برخی نقاط آب شرب نداریم که با کمک دستگاه ها به دنبال حل این معضل هستیم. از طرف دیگر برنامه بعد تقویت برق استان با احداث کارخانه هایی به این منظور و با کمک وزارت نیرو است.

* ارتباط شما با دیگر نماینده شهرستان چگونه است؟

یکی از نقاط مثبت این دوره همگرایی و هم سویی نمایندگان و مسئولان با هم است. حرف آقای رضیان حرف من و حرف من حرف ایشان است، یعنی حتی در اظهار نظرها تعامل داریم. در جلسات با هم یا با هم یا به نیابت از هم حضور داریم.


  • جمعه 11 تير 1395-8:33

    آقاي ادياني ، تذكر ايين نامه اي جزو عملكرد شما محسوب نميشه جوانان اشتغال ميخواهند


    ©2013 APG.ir