تعداد بازدید: 6043

توصیه به دیگران 0

جمعه 25 تير 1395-9:45

تجلیل از کارآفرین نمونه در امیرکلا

ایرج اعتماد امامی: با مدیریت ژاپنی کار می کنیم، نه سیستم شلاق!

صنعت گر نمونه در مراسم تجلیل خود در امیرکلا گفت: با شلاق کار را پیش نمی بریم بلکه با سیستم مدیریت ژاپنی کار می کنیم/ نرخ سود تسهیلات در بانک های کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته را 2 تا 3 درصد است و بنده تا موقعی که بهره بانکی به 5 تا 6 درصد نرسد، به هیچ وجه طرف بانک نمی روم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، بابک ابهرزاد: به همت شهرداری و شورای شهر امیرکلا و انجمن کارآفرینان بابل، ایرج اعتماد امامی به عنوان کارآفرین نمونه تجلیل شد .

این مراسم با حضور محمدتقی عباسپور فرماندار شهرستان بابل، حسین نیازآذری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کامران اصغری مدیرکل کار و رفاه اجتماعی مازندران، محمد محمدپور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و برخی دیگر از مدیران شهرستانی و استانی در تالار نارون امیرکلا برگزار شد.

در این مراسم فرماندار بابل گفت: مهمتر از سرمایه گذاری، اندیشه کارآفرینی است که می تواند با سرمایه اندک مردم نتیجه و فرصت های ارزشمندی را ایجاد کند.

عباسپور افزود: تمام سرمایه گذاران و کارآفرینان بدانند، مسئولان این شهر قدردان زحمات آن ها هستند.

*باید سود بانکی را به 10 درصد برسانیم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز با بیان اینکه نگاه ما به تولید و صنعت نیاز به اصلاح دارد، افزود: تولیدگر و صنعت گر را باید با عمق وجود احترام بگذاریم و در زمانی که نیاز به حمایت از سوی دولت داشته باشد، تمام شرایط لازم را برای او فراهم کنیم .

وی افزود: متاسفانه تفسیر بانک ها به ضرر صنعت گر است و علاوه بر تورم و سود تسهیلات، جریمه های بالای 14 درصد در نظر گرفته می شود .

محمدپور همچنین در انتقاد به به نرخ بالای سود بانکی، گفت : اگر تورم نقطه به نقطه ما 7 درصد است باید سود بانکی را به 10 درصد برسانیم تا توان رقابت در تولیدگران ما ایجاد شود .

مدیرکل صنعت و معدن استان مازندران با تاکید بر اینکه نرخ ارز نیز باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: باید در امر واردات محدودیت های جدی داشته باشیم و در مساله قاچاق نیز دچار مشکلاتی فراوانی هستیم .

این مسئول نرخ پایین سود بانکی در کشورهای دیگر را یکی از تسهیلات مثبت در امر شکوفایی تولید دانست و تصریح کرد: در امور مختلف تولید باید تفسیر به نفع کارآفرین باشد تا رونق اقتصادی شکوفا شود .

محمدپور از تزریق 470 میلیارد تومان سرمایه در گردش در آینده ای نزدیک در استان مازندران خبر داد و افزود : اعمال مشوق های سرمایه گذاری و دیگر تسهیلات باعث احیای دوباره در امر کارآفرینی می شود .

*راهی جز توجه به تولید نداریم

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه امروز راهی جز توجه به تولید نداریم، خاطرنشان کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی در بخش خصوصی و حمایت از کارآفرین همگی باید تلاش کنیم و مجلس نیز در این امر آمادگی کامل دارد .

نیازآذری در ادامه گفت : امروز راهی نداریم جز اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را که در کشور شکل گرفته است، با جلوگیری از فساد اداری و مبارزه با قاچاق کالا فعال کنیم.

* با شلاق کار را پیش نمی بریم

ایرج اعتماد امامی در مراسم تجلیل خودش گفت: بنده متولد 1316 هستم و از سن 16 سالگی وارد عرصه کار و تولید شدم .

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال تکامل باشیم تا محصول بهتری تولید کنیم .

اعتماد امامی با بیان اینکه ما با 5 درصد ظرفیت کار را پیش می بریم، افزود: تمام ضوابط اداری را رعایت می کنیم و با توجه به هزینه های بالای تولید نمی توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم .

وی تصریح کرد: کارخانه ما با موقعیت جغرافیایی خود بین 5 روستا واقع شده است که در حدود 95 درصد کارکنان ما از همین 5 روستا هستند.

اعتماد امامی با تاکید بر اینکه ما با شلاق کار را پیش نمی بریم بلکه با سیستم ژاپنی ها کار می کنیم، اذعان کرد: با این روش کارگر با علاقه کار می کند که این موضوع باعث می شود راندمان کار بالا برود .

این کارآفرین نرخ سود تسهیلات در بانک های کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته را 2 تا 3 درصد برشمرد و تاکید کرد: بنده تا موقعی که بهره بانکی به 5 تا 6 درصد نرسد، به هیچ وجه طرف بانک نمی روم.

*از 16 سالگی تا امروز

ایرج اعتماد امامی در یکم تیرماه سال 1316 در تهران به دنیا آمد. خانواده او صنعتگر و بازرگان بودند. به همین دلیل زندگی ایرج از دوران کودکی با صنعت عجین بوده است.

تا 16 سالگی در مدارس روزانه و چند سال آخر دوره متوسطه را به صورت متفرقه گذراند. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مدرسه عالی بازرگانی است و مدتی نیز در رشته مدیریت اداری، در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد.

فعالیت حرفه ای او با اداره فروشگاه ها و واردات و فروش رنگ در کنار پدر و برادر بزرگتر شروع می شود. در فاصله سال های 1339 تا 1342 در شرکتی ایرانی – دانمارکی، فعال در کار سردخانه و واردات و تولید مواد غذایی منجمد، به عنوان معاون مدیر عامل اشتغال داشت. 

اعتماد امامی در سال 1341 برای اولین بار در ایران، به تولید محصولاتی چون میگوی منجمد، ماهی و مرغ منجمد پرداخت و با این کار، گام بزرگی در نگهداری مواد غذایی به روش علمی در ایران برداشت.

در سال 1343 کارگاهی را برای تولید سه چرخه‌های بچه گانه تاسیس کرد. از نیمه دوم سال 1344 نیز، با تاسیس شرکت تاباشیمی، وارد صنعت تولید رنگ و پوشش‌های صنعتی شد.

ایرج اعتماد امامی اکنون مدیر عامل شرکت کیافرین (تولید کننده مواد شیمیایی)، رئیس هیئت مدیره شرکت تاباشیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع رنگینه پارس (اولین تولید کننده اکسید روی در ایران)، مدیر عامل شرکت صنایع روی فرآوری کاوه، رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان رنگ و رزین ایران و سردبیر مجله صنعت رنگ و رزین است.



 



©2013 APG.ir