تعداد بازدید: 2974

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 3 مرداد 1395-10:11

انتقاد پیمانکار پروژه ساری-تاکام از دو نماینده شهرستان؛

عشوری: نماینده ها از پروژه اطلاع ندارند/ از دلال ها مصالح می خریم

حسین زادگان: کوتاهی هایی در دولت گذشته انجام شده و اکنون باید چند برابر، زمان و هزینه صرف کنیم تا آن خرابی ها جبران شود/ عشوری:  جای تاسف دارد که یکی از نماینده های شهر یا از پروژه اطلاع ندارد که می گوید ما مشکل منابع مالی نداریم و یا دیگری که عنوان می کند به این پروژه 60 میلیارد تومان اختصاص یافته است. مازندران تنها استانی است که مشکل تهیه مصالح را دارد. همه مصالحی که تاکنون در پروژه ساری تاکام  مصرف شده را از دلال ها خریدیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در جلسه بررسی وضعیت پروژه ساری-تاکام اظهار کرد: موانع اجتماعی در اجرای این پروژه، رفع و جابه جایی خط لوله هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته کوتاهی هایی انجام شد و مشکلات آن برهه اکنون بر دوش دولت یازدهم است، افزود: اگر به جای هزینه کردن در پروژه هایی که در اولویت نبودند به پروژه های اولویت دار پرداخته می شد و در زیرساخت های حوزه راه، برق و ... کار انجام می دادند امروز با این همه مشکل مواجه نبودیم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در حوزه های مازندران شاهد هستیم، گفت: دوران ابتدای پسابرجام را سپری می کنیم و اصلاح تخریب های زمان تحریم، نیازمند گذشت زمان است. کوتاهی هایی در دولت گذشته انجام شده و اکنون باید چند برابر، زمان و هزینه صرف کنیم تا آن خرابی ها جبران شود.

این مسئول با بیان اینکه کمبود مصالح منحصر به پروژه ساری تاکام نیست، تصریح کرد: به اداره امور آب تاکید کردیم با برداشت های خلافی که از بستر رودخانه انجام می شود برخورد کند.
حسین زادگان با اشاره به اینکه نقد اگر دلسوزانه باشد از قلم به دستان تشکر می کنیم، ادامه داد: آنجا که قلم به مزدان از مدار دلسوزی خارج می شوند، نصیحت می کنیم که مصالح مردم و منافع ملی و محدودیت های اعتباری و زیست محیطی را ببینند.

وی در پایان بر تعیین جدول زمان بندی در اجرای پروژه ساری تاکام تاکید کرد.

*انتقاد پیمانکار از دو نماینده مجلس

معاون فرماندار ساری در این نشست اظهار کرد: تهیه مصالح، مشکل جدی این پروژه است.

عباسی با اشاره به استفاده از ظرفیت های منطقه در اجرای پروژه ساری-تاکام، گفت: حدود دو کیلومتر از این پروژه، نیازمند آزادسازی است و منتظر منابع اعتباری هستیم.

در ادامه این نشست پیمانکار پروژه ساری تاکام اظهار کرد: در پروژه ساری تاکام، هم مشکل مالی داریم و هم نیاز اصلی پروژه، تامین مصالح است.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه گره این پروژه در تامین مصالح مالی است، افزود: جای تاسف دارد که یکی از نماینده های شهر یا از پروژه اطلاع ندارد که می گوید ما مشکل منابع مالی نداریم و یا دیگری که عنوان می کند به این پروژه 60 میلیارد تومان اختصاص یافته است!

وی با بیان این که در سفر رییس جمهوری به مازندران نیز 4 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شد اما ریالی را به ما ندادند، ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد تومان افزایش اعتبار داشتیم که آن هم به ما داده نشد و افزایش اعتبار هم مربوط به پروژه دیگری در نطنز است.

عشوری با اشاره به این که در پروژه ساری تاکام-جندق-معلمان که متعلق به سه استان است، مازندران تنها استانی است که مشکل تهیه مصالح را دارد، تاکید کرد: همه مصالحی که تاکنون در پروژه ساری تاکام  مصرف شده را از دلال ها خریدیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک ریال از اعتبارات عمرانی این پروژه تخصیص نیافته است، تصریح کرد: با وجود اینکه در اجرای این پروژه، پیش پرداخت هم دریافت نشده اما نزدیک به 50 درصد از 12 کیلومتر تعهد ابتدایی ما آماده بهره برداری است.

عشوری تصریح کرد: اگرچه با مشکل مصالح مواجه هستیم و کارفرما به تعهدات خود عمل نکرده است، اما نگذاشتیم پروژه تعطیل شود.

در بخش دیگری از این نشست مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: کار در راهسازی بسیار ارزشمند است چون اقدامی است برای نجات جان انسان و آرامش مردم.

شهابی ادامه داد: آن بخش از اجرای پروژه ساری تاکام و جابه جایی تیرهای برق که بر عهده ما است همکاری داریم و اگر در جایی غفلتی مشاهده کردیم شخصا عذرخواهی می کنم.

گفتنی است اسفندماه سال گذشته استاندار مازندران در بازدید از این پروژه خطاب به پیمانکار گفته بود: «از امروز با هیچ محدودیتی مواجه نیستید و تمامی مجوزهای مورد نیاز، تا پایان سال باید صادر شود. وقتی یک پیمانکار، مشکل مالی نداشته و حامی دولت است و از منابع خود نسبت به اجرای پروژه اقدام می‌کند باید بستر اجرای کار را تسهیل کنیم.»

با وجود گذشت حدود 5 ماه از این ادعای ربیع فلاح، مشکلات پیمانکار پروژه هم چنان باقیست.

 


  • جمعه 8 مرداد 1395-23:34

    استاندار ضعیف باشه همین میشه

    • پنجشنبه 7 مرداد 1395-23:5

      آقای دامادی خداحافظ تا چهار سال بعد !!!!! دامادی استاد نصب بنر تشکر وتقدیر از خودش !!!!

      • سه شنبه 5 مرداد 1395-10:7

        آقای عشوری از صراحت تان تشکر می کنم. شما باید استاندار می شدید

        • سه شنبه 5 مرداد 1395-10:6

          خواهر الناز برو درس بخون..

          • دوشنبه 4 مرداد 1395-21:49

            همین قدر کار انجام شده در جاده ساری تاکام هم مربوط به دولت قبل است. شما مدت سه سال فقط چند کامیون ماسه در ابتدای جاده تاکام ریختید. خجالت بکشید

            • سه شنبه 5 مرداد 1395-0:41

              تا کور شود هر انکه نوان دید. برو ببین حدود 40 تا 50 درصدش رو پیمانکار تو این بی پولی خودش انجام داد. دولت قبل مگه کاری کرده واسه مردم؟ آره یادم اومد. کار کرده. دزدی و چپاول و اختلاس کرده! دروغ هم گفته

            • دوشنبه 4 مرداد 1395-10:2

              این هم از ضعف استاندار که حرف میزنه و میره


              ©2013 APG.ir