تعداد بازدید: 5065

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 5 مرداد 1395-0:32

شنبه 9 مردادماه؛

سید علی خمینی در قائم شهر سخنرانی می کند

در روز شهادت امام جعفرصادق(ع) و ایام درگذشت آیت الله صالحی مازندرانی، حاج سید علی خمینی -یادگار امام خمینی- شنبه نهم مردادماه از ساعت 10 تا 12 در مصلای قائم شهر برای مردم سخنرانی می کند.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: حالا سنت هر سال مردم قائم شهر و سوادکوه شده تا در یکی از روزهای تابستان و در مراسم سالگرد مرحوم آیت الله حاج شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی، شاهد حضور سخنران هایی در سطح ملی باشند.

محمدحسن ابوترابی فرد، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و حجت الاسلام دکتر محمدحسین مختاری رئیس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب اسلامی در چهار سال گذشته سخنران مراسم این عالم بزرگ بودند. امسال اما نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی به قائم شهر می آید تا سخنران پانزدهمین سالگشت رحلت آیت الله صالحی مازندرانی باشد.

در روز شهادت امام جعفرصادق(ع)، حاج سید علی خمینی -یادگار امام خمینی- شنبه نهم مردادماه از ساعت 10 تا 12 در مصلای قائم شهر برای مردم سخنرانی می کند.

سید علی کوچکترین فرزند سید احمد خمینی و داماد آیت الله سید جواد شهرستانی است. آیت الله شهرستانی داماد آیت‌الله سیستانی، از مراجع تقلید شیعه‌ است.

او متولد سال ۱۳۶۴ و روحانی است و در حوزهٔ علمیهٔ قم مشغول تحصیل و تدریس است.

*با آیت الله صالحی مازندرانی بیشتر آشنا شویم

این عالم روحانی در سال 1312 ﻫجری قمری در روستای نفت چال دهستان لفور از توابع شهرستان سوادکوه، در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود. پدرش مرحوم حجت الاسلام ملا رحمت الله از روحانیان شریف و مورد احترام اهالی سواد کوه بود، که در کنار فعالیت های مذهبی به کشاورزی نیز اشتغال داشت.

آیت الله صالحی مازندرانی، در دوران نوجوانی برای تحصیل علوم حوزوی راهی بابل شد و پس از مدتی به تهران و قم عزیمت کرد.

او علاوه بر استادانی كه در بابل و تهران و مشهد مقدس داشت، در حوزه علمیه قم نیز از محضر آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی، آیت الله حاج میرزا هاشم آملی، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله حاج سید محمد حسین طباطبائی و آیت الله محقّق داماد بهره برد.

آیت الله صالحی مازندرانی، با تلاش مجدّانه در تحصیل و تدریس، به تألیف هم مشغول بود و یافته های علمی دقیق خود را در موضوعات گوناگون با قلمی روان به رشته تحریر درآورد که برخی از آن ها منتشر شده است، از جمله: رساله توضیح المسائل، مفتاح البصیرة فی فقه الشریعة(شرح عروة الوثقی)، جلد اوّل و سوم در موضوع طهارت، مناسك حج، استفتائات، دو جلد و احكام جوانان و نوجوانان.

وی در صبح جمعه 9 شهریور 1380 در سن 68 سالگی در زادگاهش درگذشت.

 



    ©2013 APG.ir