تعداد بازدید: 22640

توصیه به دیگران 7

پنجشنبه 7 مرداد 1395-1:36

سرمایه های اجتماعی خود را چه آسان می سوزانیم

طرح کمک پرستاری؛ از سراب تا واقعیت

حدود 700 جوان مازندرانی در طرحی شرکت کردند که بر اساس تبلیغات و وعده ها قرار بود پس از اتمام دوره به عنوان کمک پرستار جذب مراکز درمانی شوند. آن ها نزدیک به چهار میلیون تومان پول هم پرداخت کردند. اینک اما دانشگاه علوم پزشکی دبه درآورده و زیربار جذب این افراد نمی رود. عنوان کمک بهیار به آن ها داده اند و جهاد دانشگاهی مازندران نیز به توجیه دست زده و وعده حل مشکل را در هفته آینده داده است.  گزارش مازندنومه را در این زمینه بخوانید.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه عربی: وزارت بهداشت به منظور تامین نیروی انسانی مهارتی غیر دانشگاهی در گروه پرستاری، با هدف جبران کمبود نیرو، طی تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری، طرحی را در 10 استان کشور از جمله مازندران اجرا کرد.

این تفاهم نامه با توجه به اهمیت ویژه حرفه پرستاری و بهیاری و با توجه به توانمندی ها و ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش های تخصصی به امضای دکتر محسن قرنفلی معاون آموزشی، دکتر عباس عباس زاده رییس بورد پرستاری کشور و محمد میرزابیگی معاون پرستاری رسید.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه، جهاددانشگاهی متعهد شد طی دوره یک ساله (دو دوره 6 ماهه) اجرای هماهنگ، برنامه تربیت و آموزش نیروهای بهیار (کمک پرستار) را در سراسر کشور و به تعداد 10 هزار نفر برعهده بگیرد. این برنامه شامل تولید محتوا، هماهنگی با بیمارستان ها، ثبت نام، تامین مدرس، اجرای دوره، برگزاری آزمون جامع و اعطای گواهی نامه پایان همراه بود.

این دوره آموزشی شهریور سال گذشته در جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد و ده ها جوان فراگیر برای شرکت در این دوره آموزشی مبلغ سه میلیون و650هزار تومان را در سه قسط با ارایه چک و سفته پرداخت کردند. کلاس‌های تئوری در جهاد دانشگاهی و کلاس‌های عملی توسط وزارت بهداشت برگزار شد.

مشکل از این جا آغاز شد که فراگیران پس از صرف وقت و هزینه های چند میلیون تومانی  و گرفتن مدرک، نه به عنوان کمک پرستار، بلکه به عنوان کمک بهیار که مرتبه شغلی پایین تری است، در مراکز درمانی به کار گرفته شدند. این معترضان مدعی هستند طراحان به نوعی آن ها را فریب داده اند.

* زنگ هایی برای هیچکس!

برای پیگیری این مشکل با رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران صحبت کردیم و ایشان شماره معاونت درمان و مسئول دفتر پرستاری را در اختیار ما قرار دادند. آزادیان، مسئول دفتر پرستاری بیان داشت که این موضوع را از طریق دکتر روحانی زاده، قائم مقام درمان باید پیگیری کنم، چون خودش اجازه انتشار مطالب را ندارد و اطلاعات کامل در اختیار  دکتر روحانی زاده است.

چندین بار با شماره همراه قائم مقام درمان تماس گرفتیم اما نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم. سپس به دکتر مردانشاهی، معاون درمان علوم پزشکی تلفن کردم که او عنوان کرد به دلیل نداشتن شناخت کافی و طبق دستور، اجازه گفتگوی تلفنی را ندارد، مگر آنکه قبلا از سوی روابط عمومی و یا مسئول دفترش هماهنگی شده باشد. 

پس از آن که از دانشگاه علوم پزشکی مایوس شدم، به سراغ مسئولان جهاد دانشگاهی مازندران رفتم که بالاخره پس از پیگیری های زیاد، پاسخ رییس جهاد دانشگاهی را هم گرفتم.

آن چه آمد نتیجه دو روز تلاش من در ساعت های اداری سه شنبه و چهارشنبه بود که متاسفانه کسی آن طرف خط متعهد به پاسخگو شفاف و سریع نبود.

* دانشگاه علوم پزشکی تعهدی برای جذب ندارد

در ساعت های پایانی نگارش این گزارش با پیگیری‌های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت درمان توضیحی را برای درج در رسانه در اختیار ما قرار داد.

در پاسخ این معاونت آمده است:

«احتراما" در خصوص فراگیران کمک پرستاری، طبق تفاهم نامه شماره 5/139/د مورخ 94/1/16  بین معاونت پرستاری وزارت متبوعه و جهاد دانشگاهی کشور و همچنین طی شماره نامه 146/د/139 مورخ 94/3/25 و شماره نامه 591/د/139 مورخ 94/8/16 و ... و ارائه دروس اختصاصی نظری و عملی و معرفی مجریان طرح مجاز در سطح کشور و استان مازندران تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی و انجمن پرستاری انعقاد گردید که دانشگاه جهت کارآموزی فراگیران کمک پرستاری در بیمارستانهای این دانشگاه به مجریان طرح مساعدت نمایند. برنامه ریزی های لازم جهت کارآموزی در بیمارستان ها انجام شده ولی در خصوص مراکز آموزشی درمانی دانشگاه جلسه ای مورخ 95/5/6 برگزارشد  که مصوبات این جلسه در حال اجرا می باشد.

در این دوره مجریان طرح (جهاد دانشگاهی و انجمن پرستاری) در استان از متقاضیان ثبت نام به عمل آورده و قرارداد فی مابین صورت گرفت و دروس تئوری را به فراگیران آموزش داده و جهت انجام کارآموزی طبق شرح وظیفه 30 بندی وزارت متبوع فراگیران به بیمارستانها معرفی و آموزش می بینند و نهایتا" صحت انجام کارآموزی توسط مربیان به مجریان طرح اعلام و مجریان طرح گواهی لازم جهت پایان دوره فراگیری را صادر می نمایند. دانشگاه در خصوص صدور مدرک و جذب این گروه تعهدی ندارد. ضمنا عنوان کمک بهیاری با همان شرح وظیفه و سرفصل های آموزشی با عنوان کمک پرستاری تعریف شده است»

*جهاد دانشگاهی وعده جذب داد، علوم پزشکی زیرش می زند!

همان طور که در توضیح دانشگاه علوم پزشکی آمد، این دانشگاه تعهدی برای جذب فراگیران ندارد، لیکن فراگیران بر اساس وعده های داده شده و به آرزوی جذب، در این دوره های گران قیمت شرکت کردند.

جهاد دانشگاهی مازندران در اطلاعیه خود ضمن درخواست از متقاضیان برای ثبت نام از طریق سایت این نهاد، نوشته بود: «اجرای این دوره آموزشی در سراسر کشور به طور یکنواخت یک ساله و در قالب دو نیم ساله و مطابق با نیاز کشور در طرح تحول نظام سلامت برای 10 هزار نفر از افراد دارای گواهینامه فوق و واجد شرایط احراز شغل کمک پرستاری مجوز استخدام صادر می شود.

در این اطلاعیه هم چنین نوشته شده بود: «با توجه به نیاز کشور به نیروی کمک پرستار و به منظور پوشش دادن بخشی از شرح وظایف پرستاران که توسط کمک پرستاران قابل انجام می باشد، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوره ای یک ساله را برای آموزش کمک پرستاران طراحی، تنظیم و تصویب کرده و علاقه مندان می توانند با شرکت در این دوره یکساله و دریافت گواهی کاربردی از شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت، در بیمارستان ها و درمانگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به کار شوند.»

در سال ۸۸ با حذف دوره های بهیاری سه ساله مسولان پرستاری وزارت بهداشت تصمیم گرفتند اين طرح را با اسم کمک پرستاری جايگزين کمک بهیاری كرده و نام را تغییر دهند. این دوره جهت تکمیل کادر درمان بیمارستانها و در راستاي طرح تحول نظام سلامت، به دستور معاونت پرستاری وزارت بهداشت کلید خورد. در حال حاضر كه تعداد قابل توجهي از جوانان به اميد ورود به بازار كار و اشتغال در اين كلاس‌ها ثبت نام و گواهی نامه دریافت کرده اند، با شبهات و مشکلاتی مواجه شده اند؛ از جمله این که استخدام این فراگیران مجهول است و ممکن است مانند ۴۰هزار کمک بهیار آموزش دیده که جذب نشده اند، بیکار بمانند.

* طرح فراگیری یا ایجاد تجارتخانه؟

پس از طی دوره آموزشی زمانی‌که فراگیران برای کارورزی به بیمارستان مراجعه کردند متوجه شدند که دوره آموزشی که فراگرفتند با دوره کارورزی مطابقت ندارد. آنها در دوره های کمک پرستاری  شرکت کردند اما در بیمارستان لباس کمک بهورز پوشیدند و به عنوان کمک بهورز مشغول به کارورزی شدند.

این عده از فراگیران به اقدام مراکز درمانی اعتراض کردند و شکایت خود را به جهاد دانشگاهی و مسئول آموزش پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رساندند.

یکی از این فراگیران به مازندنومه گفت: هزینه دوره های کمک بهیاری حدود 500 تا 600 هزار تومان است، اما جهاد دانشگاهی چند برابر این مبلغ را برای دوره آموزشی کمک پرستاری دریافت کرد.

او ادامه داد: مراکز زیر نظر بهزیستی با مبلغی کمتر(حدود 700 هزار تومان) و صرف وقتی کم تر، همین مدرک را در اختیار فراگیران قرار می دهد، در حالی که جهاد دانشگاهی با صرف وقت یک ساله و گرفتن مبلغ چند میلیونی به نوعی تجارتی برای خود فراهم ساخت!

این فراگیر معترض تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ابتدا 50 هزارتومان از ما برای ثبت نام گرفت. در ادامه نیز در سه مرحله و هر بار مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان از فراگیران در قالب چک و سفته دریافت کرد.

این جوان فراگیر طرح کمک پرستاری که اهل شهرستان قائم شهر است ادامه داد: طبق دستور معاونت پرستاری لباس آموزش کمک پرستاران کرم رنگ است (همانند کمک بهیاران است) در حالی که رنگ روپوش ما طبق قرار داد اولیه سفید بود، اما بعد تغییر یافت.



*سازمان نظام پرستاری کشور مخالف است

بعد از فراخوان طرح کمک پرستاری یک ساله، سازمان نظام پرستاری کشور با اجرای این طرح مخالفت کرد و رئیس کل نظام پرستاری کشور خواهان توقف این طرح شد. چرا که آنها کمک پرستاران را رقیب خود می‌دانند و معتقدند که تنها به صرف گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت نمی توان دانش پرستاری کسب کرد، ضمن اینکه چنین چارتی در وزارت بهداشت تعریف نشده و این طرح از نظر آنها مجهول و غیر قانونی است.

در جلسه ای مشترک سازمان نظام پرستاری، جهاد دانشگاهی و بسیج جامعه پزشکی، علی محمد آدابی -رئیس کل سازمان نظام پرستاری- خواهان توقف طرح، اصلاح شرح و وظایف و تغییر نام (دوره کمک پرستاری یک ساله) شد.

این مسئول در گفتگویی اظهار کرد که در حال حاضر50هزار نیروی تربیت شده کمک بهیار وجود دارد و اگر وزارت بهداشت به دنبال جبران کمبود نیرو است، می‌تواند از این نیروها استفاده کند. هیچ دلیلی ندارد که چنین دوره آموزشی برگزار کنند و از هر فراگیر 4 میلیون تومان دریافت کنند.

رئیس کل نظام پرستاری ادعا کرده است که عده ای با برگزاری این دوره به دنبال رانت های مالی هستند.

*تا هفته آینده این مشکلات برطرف می‌شود

فراگیران ادعا می کنند که قبل از ثبت نام در این دوره آموزشی به آنها وعده اشتغال دادند، این در حالی است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرده است دانشگاه علوم پزشکی مازندران هیچ‌گونه تعهدی نسبت به جذب و استخدام فارغ التحصیلان این دوره نداشته و مسئولیت شرکت در این دوره های آموزشی با فراگیران است.

سید محمد حسینی- رئیس جهاد دانشگاهی مازندران- در گفتگو با ما اظهارکرد: جلساتی با حضور معاون درمان، مدیر درمان، مدیر اموزشی و رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ابهاماتی در سیستم وزارت بهداشت بود که تا هفته آینده این مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تنها مجری برگزاری این دوره آموزشی بود و در ارایه آموزش‌ها کوتاهی نکرده است، گفت: بیمارستان‌های آموزشی به ویژه در ساری فعلا ظرفیت به کار گیری این فراگیران را به عنوان کارورز ندارند، ضمن اینکه این بیمارستان‌ها قراردادی را با دانشگاه آزاد برای کارورزی دانشجویان پرستاری منعقد کرده اند.

حسینی با بیان اینکه در جلسه ای که با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشتیم عنوان شد که به دلیل شلوغی شیفت صبح، قرار است کارورزان در شیفت عصر و شب مشغول به کار شوند و کارورزان مازاد به بیمارستان‌های غیرآموزشی فرستاده شوند.

وی با اشاره به هزینه های دریافتی از فراگیران دوره کمک آموزشی پرستاری یک ساله، گفت: تمامی وجوه دریافتی ثبت نام شدگان به حساب جهاد دانشگاهی مرکز واریز می‌شود، بخشی از این پول را جهاد دانشگاهی به وزارت بهداشت می‌دهد و بخشی از آن هم به مجریان برگزار کننده در استان‌ها تعلق می‌گیرد که جهاد دانشگاهی استان بخشی از این مبلغ را برای برگزاری دوره های عملی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرد.

به گفته حسینی 700 نفر از جوانان مازندرانی در این دوره آموزشی ثبت نام کردند و تا مشخص نشدن وضعیت، فعلا ثبت نام این رشته متوقف شده است.

* سرمایه هایی که می سوزد

دوره ای برگزار شد که در تبلیغات آن وعده اشتغال و جذب داده شد و مبالغ کلان از خانواده ها گرفته شد. مردم به تعهدات مالی شان عمل کردند، اینک که زمان تعهد طرف مقابل و دولت است دبه درآورده اند.پاسخگویی به هدر رفت وقت و هزینه و اعتماد اجتماعی 700 جوان جویای کار مازندرانی با کیست؟.

 بنا بر وعده تازه و حل نشدن مشکل در هفته آینده(بر اساس آن چه در توضیحات رییس جهاد دانشگاهی مازندران گفته شد) این جوان ها برای احقاق حق خود به تجمع اعتراضی هم دست بزنند و بیشتر خبرساز شوند. چه راحت سرمایه های اجتماعی خود را می سوزانیم


  • فرهاد بیگیپاسخ به این دیدگاه 3 1
    سه شنبه 17 بهمن 1396-20:4

    خدا لعنت کنه اونی رو که ایجور سر جوان های مردم میاره وقتی دولت کلاه سر مردم میزارن می خوام چجور کشور پیشرفت کنه

    • دوشنبه 20 آذر 1396-17:51

      ایا اموزش کمک پرستاری سال 97 هم هست وواقعا استخدام میشوند یانه ؟

      • يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-16:15

        سلام ! مدرک کمک پرستاری بعضی از استان ها صادر شده و بقیه هم در حال صدور هستش ! علوم پزشکی تهران ، اصفهان ، شیراز ، خراسان شمالی و کرمانشاه دستور جذب رو صادر کردن ! امیدوارم دوستانی که دوره رو گذروندن بتونن مشغول به کار بشن و بتونن یه مقدار از بار مشکلات رو تو مراکز درمانی حل کنن !

        • سه شنبه 1 فروردين 1396-2:13

          مدرک کمک پرستاری با این مدرکی که 4 ماهه هستش فرق داره و اقای لک نماینده پرستاری وزارت بهداشت اون رو امضا کرده و دارای هولگرام و کد رهگیری هستش ! اگر مایل بودید اعلام کنید تا نمونه مدرک صادر شده رو ارسال کنم تا داخل سایت قرار بدید و بقیه هم ببینن !

          • شنبه 22 ارديبهشت 1397-15:17

            سلام میشه نمونه مدرکو بزاری تا ببینیم بعدش ب نظرت کجا میتونم فقط مدرک کمک پرستاری مث اون مدرک شما بگیرم

            • سه شنبه 13 تير 1396-16:31

              با سلام لطفا تصویر اصلی مدرک کمک پرستاری و بفرست

            • نگین پرستارپاسخ به این دیدگاه 2 1
              پنجشنبه 27 آبان 1395-2:41

              واقعا متاسفم که جوونای این ممکلتو اینجوری تلف میکنین من خودم پرستارم از اول میدونستم این طرح شدنی نیست چون برای در اومدن از رشته پرستاری اون همه درس خوندم بعدشم بیان کسایی که هیچ اطلاعات دارویی ندارن و کلان هیچ چیز نمیدونن جای پرستارو بگیرن این طرح کلان شدی نیست از اول معلوم بود

              • چهارشنبه 5 آبان 1395-1:4

                باسلام خدمت دوستان گرامی .کسانی که در تهران و گیلان امکان کار دارن اسکن مدرک کمک بهیاری یا کمک پرستاریشان را ترجیحا به همراه رزومه کاری و ذکرسوابق تحصیلی بدون بیان جزییات به ادرس ایمیل اینجانب ارسال نمایند همچنین یک آدرس ایمیل نیز در متن ایمیل جهت ارتباط و اطلاع رسانی قید بفرمایید باتشکر
                ADIB.NASSERI@YAHOO.COM

                • يکشنبه 2 آبان 1395-10:36

                  میخواستم بگم این کمک پرستاری برای 95 کی شروع میشه یکی میگه اول ابان قضیه چیه تو خدا رسیدگی کنین

                  • سه شنبه 12 مرداد 1395-0:59

                    ...اینجوری می خواستید کار برای جوان ها درست کنید جوان ها معتاد میشن مشکل از شماست اهای کی باید جواب مارو بوه کجاید... 4میلیون پول 1سال وقتمون باید جواب درست بدید واقعا شماها دیگه کی هستید خدارو خوش میاد 10هزار جوان و علاف خودتون کردید این نظام پرستاری پول مارو خورده زبان در اورده بابد جواب بدید واقعا هر چی فکر می کنم باورم نمیشه جوانهای ایرانی دارن از خود ایرانی ضربه می خوریم باز می گید کشورهلی دیگه بد هستند این شماید که مارو داره از بین میبرید 4میلیون میدا دم دانشگاه الان مدرک کاردانی گرفته بودم

                    • شنبه 9 مرداد 1395-12:11

                      دوستان شلوغ نكنيد اين هم تقصير دولت قبل هستش..

                      • شنبه 2 بهمن 1395-2:41

                        سلام واقعا که ‌‌...
                        آقای وزیر بهداشت چرا نمیاد جواب این جوونای سرگردان رو نمیده این هم ازطرح به قول شماکمک پرستاری دوره ی کارورزی شوهم گذروندیم الان تکلیفمون چیه؟ اینهمه پول گرفتین که توبیمارستان حتی خدماتی هاشونم واس ماشاخ بشن . مطمئنا دربرابر این حق کشی وبی عدالتی خدا جواب مونو به موقعش میده کسایی که شخصیتمونو خورد میکردن ومانع یادگیری مامیشدن کسایی که اشک مارودرمیآوردن وکوچیکمون میکردن وپشت سرمون قهقهه های بلندی سر میدادن
                        خداجون کجایی که بنده ی تو رو که خالصانه وبی مزد داره خدمت میکنه مضحکه میکنن
                        خداجون این بود وعده ی من وتو ؟من گول چی رو خوردم که این همه پول کارگری موباید به راحتی ازدست بدم پول زخم دستام الان توجیب کی رفته ؟واقعا من سرم کلاه رفته اون هم توسط هموطن خودم ؟؟ کی جواب منو میده .چی شد وعده ی جذب ۱۰۰۰۰نیروی کمک پرستار درکشور؟ واقعا که ...ما ایرانی هستیم ؟

                      • جمعه 8 مرداد 1395-22:9

                        من هم در طرح کمک پرستاری شرکت کردم.اصلا شرایط خوبی در کارورزی بیمارستانم در بیمارستان امام علی آمل ندارم.خواهشا پاسخگو باشید.برای حرفی که خودتون زدین ارزش قایل بشید.

                        • جمعه 8 مرداد 1395-1:49

                          بیشتر کسانی که وارد این راه شدن مدارک تحصیلی بالا دارند اما به دلیل نبودن بازار کار مجبور به این کار شدن این درست نیست که با وعده دادن یه عده جون که برای اینده دست و پا میزنن و سر کار بزارن متاسفم برای چنین سیستمی متاسفم برای این همه بی قانونی

                          • جمعه 8 مرداد 1395-0:32

                            چه راحت پول مردمو میخورن رانت خواری تو روز روشن کی قراره جواب جوونای مملکتو بده از بیکاری رو به چه کارهایی که نمیارن اون وقت اینطوری ازشون پذیرایی میشه

                            • پنجشنبه 7 مرداد 1395-18:11

                              مشکلات دیگر
                              1.این همه پول گرفته بیمه مسولیت نکرده کاراموزان در محیط پر خطر بیمارستان
                              2. اخه واس مدرک کمک بهیاری
                              با این وظایف هر بخشی 150 ساعت ایا نیازه؟؟؟
                              ۳. حتی برگذاری کلاس پراتیک بعضی از درس هارو لایی کشیدن
                              ۴.اگه فکری نشه اگه وظایف بازنگری نشه با توجه دید پرستاران مارو همون کمک بهیار میزارن و میشه گفت یه تقلب بزرگی رو جوانان انجام میش چع کع باعث سرخوردگی هزاران جوان میشه
                              ۵.جهاد حتی اونایی که کارمند بیمارستان بوده با وعده پوچ ارتقا مقام ثبت نام کرده
                              ۶.حتی با تغییر لباس، اسم دوره و شرح وظایف هیچ اطلاع رسانی به فراگیران داده نشد همه جی در خفا موند تا زمانی که راهی بیمارستان شدن
                              ۷.تا دیروز بوعلی بود که جهاد میخاست مشمل حل کنه اما نه تنها مشکل حل نکرد الان رازی هم اخراج کردن ،ایا بازم جهاد میگه هیج اتفاقی نیوفتاده؟؟
                              ۸.جهاد حتی نمیدونه مدرکی که میدع مهر وزارت و علوم پشکی میخوره یا نه
                              الان پاسخگو این همن هزینه ، زماااااان و مشکلات روحی و دغدغه این جوانان کیست؟

                              • شاهین فلاحتیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                                پنجشنبه 7 مرداد 1395-18:6

                                کدوم یکی از مسئولین پاسخگوی حق ما جوونها هستن یکسال از عمرمونو صرف این دوره پوچ و بی محتوا کردیم که آخرش این مدرکو بهمون بدن الان من یک هفتست بیمارستان رام نمیدن کی پاسخگوئه واقعا شما وقتی نمیتونین کاریو به سرانجام برسونین چرا میاین طرح میزارین؟یکی بیاد منو قانع کنه که این رانت خواری نبوده 4میلیون هزینه کنم که خدمات بیمارستان بشم!!؟؟

                                • پنجشنبه 7 مرداد 1395-17:32

                                  من هم یکی از همین جوونا هستم ک تو این طرح ثبت نام کردم و علاوه برپول و هزینه های زیادی ک دادم وقت و دانشگاه خودم رو هم ازدست دادم.واقعا متاسفم برای کسایی ک این طرح رو برنامه ریزی کردن و هچمنین برای کسانی ک مجری این طرح بودند و اینطوری این تعداد جوون مملکت رو مسخره خاص وعام کردن...

                                  • سه شنبه 26 دی 1396-7:6

                                    یعنی فک میکردی با این دوره یکساله پرستار میشی؟بدون تحصیلات تخصصی وصرفا فقط یه دوره ای که معلوم نیست چی توو بیمارستانا یاد گرفتید عنوان پرستار بگیرید؟از اولم این طرح اشتباه بوده

                                  • پنجشنبه 7 مرداد 1395-15:49

                                    تو رو خدا یکی به داد مون برسه به ماگفتن شما قراره کمک پرستار بهیار بشین الان زدن زیر همه چی 50 تا وظیفه داشیم الان وظایف کردن 30 تا از گوشه کنار خبر میرسه داره میشه 20 تا اخه ما چه گناهی کریم 4 تومن پول دایم چرا با یک سال عمر بچه ها بازی کردین تورو خدا یکی به داد مون برسه بچه ها بعضی ها خانوادگی وارد این طرح شدن تا شاید دستشون بند بشه اما الان از بیمارستانا بیرونمون کردن چرا حق مونو خوردین همه این پول با هزار بد بختی جور کردن بعضی ها واقعا با کار گری پدر پول اوردن نکنین

                                    • پنجشنبه 7 مرداد 1395-15:37

                                      واقعا کی پاسخگو کسی جواب این همه نا عدالتی نمیخاد بده یک سال عمرمون رفت یکسال از جوونیم تباه شد هزینه سنگین تقبل کردیم چه داستانیه چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه چرا کسی پاسخگو نیست چرا به وعده های داده شده عمل نمیکنن چرا این همه جوون سر در گم کردن چرا اهمیتی به این موضوع به این بزرگی داده نمیشه...واقعا میشه تو روز روشن یه ارگان دست به کار به این بزرگی بزنه و کسی ناظرش نباشه...

                                      • پنجشنبه 7 مرداد 1395-15:34

                                        چه بد!

                                        • پنجشنبه 7 مرداد 1395-14:57

                                          واقعا جای تاسف داره
                                          ...
                                          تو روز روشن میلیاردی زدن خوردن زیر حرفشون زدن
                                          جناب وزیر بهداشت آقای هاشمی
                                          ماها موش آزمایشگاهی نبودیم برادر ارجمند
                                          شمایی که طرح رو ایجاد کردید
                                          الان کجایی که اینهمه مشکل سر راه ماست
                                          دقیقا کجایی؟؟؟؟؟؟
                                          تکلیف مونو معلوم کنید زودتر
                                          پول علف خرس نبود
                                          درسته تو این مملکت میلیاردی حقوق میگیرن میخورن
                                          پاداش میگیرن
                                          اما ماها برا پولمون زحمت کشیدیم عرق ریختیم برادر عزیز
                                          این وسط تکلیف پولمون
                                          وقتمون یکسال زندگیمون چی میشه

                                          • پنجشنبه 7 مرداد 1395-14:51

                                            با سلام.حالا که همه فراگیرها واقعیت ماجرا رو فهمیدن همه مسئولین تقصیرها رو به گردن یکدیگر می اندازند و چه بسا بعضی از آنها پاسخگو هم نیستند


                                            ©2013 APG.ir