تعداد بازدید: 4315

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 مرداد 1395-13:29

محقق جوان بابلی:

حمایت دولت از دانش نانو مثبت است/ در نانو جزو بهترین ها هستیم

دکتر مائده رمضانی: حمایت دولت را از دانش نانو مثبت است و تشکیل ستاد نانو در کشور به عنوان مرکزی جهت جذب فن آوران و محققان علاقه مند به این دانش و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان سبب شد ما در چند سال اخیر علاوه بر رشد چشمگیر در زمینه دانش نانو و قرار گرفتن در زمره کشورهای مهم جهان، انگیزه و ریسک پذیری شرکت های داخلی را هم داشته باشیم و اکنون جزو بهترین ها هستیم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، زهرا قربان نیا دلاور: دکتر مائده رمضانی -فن آور و محقق جوان بابلی در رشته نانو که برای فرصت مطالعاتی در پروژه سنتز و کاربرد نانو مواد رسانا در صنایع نساجی به مدت 5 ماه در کشور اسلوونی حضور داشت، بعد از دستیابی به نتایج و قرار گرفتن این پروژه در مرحله ثبت اختراع بین المللی به کشور بازگشت.

وی در گفتگو با ما بیان داشت: در صدد هستم تا این اختراع بعد از ثبت به صورت مقاله بین المللی چاپ شود.

این محقق که با شرکت دانش بنیان رامو و بزرگترین کارخانه مقره سازی ایران، قرارداد تولید صنعتی به امضا رسانده است، در این خصوص بیان داشت: من از طرف ستاد نانو به عنوان فن آور به این شرکت معرفی شده و برای تولید مقیاس صنعتی در حوزه نانو فعالیت خواهم کرد.

رمضانی ادامه داد: شرکت رامو امکانات لازم را در خصوص تحقیقات در اختیار قرار داده و من هم با استفاده از این امکانات، آن را به صورت نیمه صنعتی مطابق با تست و استاندارد های بین المللی برای محصول خود به انجام رساندم.

این بانوی پژوهشگر بابلی با بیان این که تست ها مورد تایید ستاد نانو و شرکت مقره سازی قرار گرفت و گواهی نانو مقیاس آن صادر شد، تاکید کرد: در حال حاضر کلید کارها برای تولید در فاز صنعتی زده شد و بقیه مراحل کار در دست اقدام است.

وی با اشاره به جایگاه بالای ایران در جهان در زمینه دانش نانو، ابراز داشت: ایران یکی از کشورهای شناخته شده جهان در دانش نانو و یکی از کشورهای قوی منطقه در این حوزه محسوب می شود به همین دلیل کشورهای مطرحی چون امریکا، آلمان، ژاپن و مانند این ها که از این حیث جزو برترین ها هستند، در زمینه تعامل دانش با کشور ما در ارتباط هستند و کنفرانس های بین المللی زیادی هم در کشور ما برگزار می شود.

رمضانی حمایت دولت را از دانش نانو مثبت دانست و گفت: تشکیل ستاد نانو در کشور به عنوان مرکزی جهت جذب فن آوران و محققان علاقه مند به این دانش و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان سبب شد ما در چند سال اخیر علاوه بر رشد چشمگیر در زمینه دانش نانو و قرار گرفتن در زمره کشورهای مهم جهان، انگیزه و ریسک پذیری شرکت های داخلی را هم داشته باشیم و اکنون جزو بهترین ها هستیم.

وی فعالیت در بخش تحقیق و توسعه  R&D را مهمترین برنامه پیش روی خود ذکر و خاطرنشان کرد: هدف این بخش حل مشکلات صنعت با استفاده از نانو و افزایش ارتقای محصولات است که خوشبختانه ستاد نانو به عنوان مرکز، مشکلات شرکت ها را به عنوان یک مرجع دریافت کرده، پس از ثبت آن در اختیار دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

گفتنی است مائده رمضانی تحصیلات دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته شیمی محض و معدنی در دانشگاه مازندران و دوره دکتری شیمی معدنی را در پژوهشگاه مواد و انرژی سپری کرد.

او متولد سال 1365 بابل است و  تحقیق و پژوهش درچند زمینه، ثبت اختراع، گرفتن گواهی نانو مقیاس، ارائه مقالات در سمینارهای داخلی و خارجی، داوری مقاله در مجلات و عضویت در انجمن شیمی ایران از جمله دستاوردهای علمی رمضانی محسوب می شود.

 



    ©2013 APG.ir