تعداد بازدید: 4406

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 مرداد 1395-14:35

سورت؛ زشت و بدمنظره

9 عکس از منظره های نازیبا و آزاردهنده در باداب سورت.


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محسن اکبرپور: باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است که در روستای ارست بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری قرار دارد.

این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

ثبت جهانی باداب سورت نیز پس از پاموک‌کاله ترکیه، به عنوان دومین چشمهٔ آب شور جهان بوده است.

این چشمه در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی آن تعیین شد و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی برخورد مجرمانه قضایی دارد.

دیروز در گشت و گذارم به این منطقه، سورت را نازیبا و بد منظره دیدم. چند از عکس از مشاهداتم را ثبت کرده، تقدیم مخاطبان می کنم.



 


  • سه شنبه 12 مرداد 1395-15:27

    ...... بعد ، نشسته ایم و نق می زنیم که چرا «یونیدو» یا سازمان بین المللی گردشگری؛ مازندران را به عنوان منطقه پایلوت گردشگری انتخاب نکرده است!

    • دوشنبه 11 مرداد 1395-17:14

      باداب فارسی شده کلمه « وا او» است «وا »به معنی باد و «او »به معنی آب/ قبل از اینکه خودش را نابود کنند اسمش را نابود کردند

      • دوشنبه 11 مرداد 1395-15:22

        البته این عرصه هنوز در اختیار میراث فرهنگی نیست

        • دوشنبه 15 شهريور 1395-10:22

          زود مسئله رو سیاسی و به دفاع از یک دستگاه بر نیایید اقای تازه به دوران رسیده در جریان باشید که مکان گردشگری در استان باید تحت حفظت و نظر مدیرکل مورد نظرتان باشد اگر نیست اشکال از من است ؟ به قول آن راننده در ایست بازرسی پس متخلف منم !!!!؟


        ©2013 APG.ir