تعداد بازدید: 3696

توصیه به دیگران 1

جمعه 15 مرداد 1395-23:28

نامه مجمع تعاون و توسعه مازندران به سید علی خمینی:

ملت اهانت را به بیت امام برنمی تابد

ملت ایران این اهانت را بر بیت امام برنمی تابد که عده ای بر خلاف مصالح و منافع ملی و رسالت تاریخی انقلاب برای یادگاران امام تعیین تکلیف کنند که در حوزه سیاست ورزی مشی و .منش مورد سلیقه آنان را اعمال و یا با افراد و جریاناتی که خود نمی پسندند چگونه تعامل کنند+ اسامی امضا زننده های نامه


مازندنومه، سرویس سیاسی: در پی اتفاقات روی داده در سخنرانی نهم مردادماه سید علی خمینی -نوه امام- در قائم شهر، نامه ای از سوی «مجمع تعاون و توسعه مازندران» نوشته شد و  در اختیار ما قرار گرفت که متن آن به این شرح است:

حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علی خمینی

یادگار عزیز و برومند رهبر کبیر اتقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)

پهنه سبز مازندران در تاریخ پرافتخار خود در نزد اهالی فرهنگ و ادب و فضل حداقل به دو ویژگی ممتاز شهره است.

نخست آنکه به سرزمین علویان متصف است و نیاکان ما با هوشمندی و ارادت، تنها مردم سرزمین ایران کهن بودند که اسلام نبوی را با تشییع علوی برگزیدند و در فراز و فرود حوادث و رخدادهای تلخ و شیرین ولایتمداری خود را به زیباترین شکل به نمایش گذاشتند.

دوم آنکه زنان و مردان این دیار به مهمان نوازی و کرامت طبع شناخته می شوند و خصال بلند و نیکوی بزرگان ما زبانزد خاص و عام است.

علاوه بر آن حضور پرشور و مشارکت آگاهانه آنان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز افتخار آفرینی فرزندان و بسیجیان بی¬نام و نشان طبرستان در جریان دفاع مقدس و رشادت و حماسه آفرینی لشکر همیشه سرفراز 25 کربلا و تقدیم صدها شهید و جانباز و آزاده سند روشن و گواه صادقی از ارادت آگاهانه و تبعیت ولایی از اندیشه و راه پرفروغ جد بزرگوارتان، آن یگانه دوران است.

بی تردید مازندران غیور مانند همه ملت با شعور ایران به استناد آموزه بلند نبوی که "المرء یحفظ فی ولده" پاسداشت حرمت و حریم خمینی راحل را در حفظ احترام و ارادت به یادگارانش می داند و استقبال کم نظیر از یادگار ارشد امام، مجتهد برجسته، فقیه فرزانه و اندیشمند فرهیخته حضرت آیت الله حاج حسن آقای خمینی در سفرهای داخلی و برون مرزی و نیز ارادت پرشور مردم قائم شهر در سفر اخیر شما به این شهرستان نشانه های بارز نمود این شور و شعور است.

اظهارات شخصیتی هر چند محترم در مجلسی که به عنوان سخنران دعوت شدید را نباید به حساب مردم نجیب مازندران و شهر سرداران شهید مزدستان، شیرسوار، بلباسی، بهداشت، کهنسال، محسنی و .... گذاشت.

خوشبختانه حضرتعالی با هوشمندی و بصیرت تام که میراث بیت خمینی بزرگ است با سخنانی متقن و محکم و با نجابت و کرامت و با ادبیاتی متین به شایستگی از یادگار محبوب  امام و امت دفاع کردید و شائبه واهی و دشمن ساخته جدایی از رهبری معظم انقلاب را از ساحت بیت مظلوم امام دور کردید.

چه کسی است  که نداند به رغم همه جفاها و ناروایی ها، بیت امام بویژه حضرت آیت الله حاج سید حسن آقا صبورانه و حکیمانه از مرز ادب و اخلاق و قانون خارج نشده اند و همچنان در دفاع از میراث گران سنگ اتقلاب در کنار رهبری معظم انقلاب مومنانه ایستادند.

بدون شک ملت ایران این اهانت را بر بیت امام برنمی تابد که عده ای بر خلاف مصالح و منافع ملی و رسالت تاریخی انقلاب برای یادگاران امام تعیین تکلیف کنند که در حوزه سیاست ورزی مشی و منش مورد سلیقه آنان را اعمال و یا با افراد و جریاناتی که خود نمی پسندند چگونه تعامل کنند؛ بلکه امام و خاندان او را به مثابه چتر وسیعی می دانند که فارغ از حزب و جناح و سلیقه بر سر همه جریانات و گروه ها و شخصیت های درون نظام گسترده می شود.

در شرایطی که کشور ما به لحاظ مسایل و حوادث منطقه¬ای بیش از هر زمان به وحدت، انسجام و همدلی نیاز دارد طرح مسایلی از این دست و همسویی با کسانی که از مدت ها بیت امام و یادگارانش را نشانه رفته اند دور از حزیمت  و بصیرت است.

ما ضمن عذرخواهی از جنابعالی و بیت شریف امام اطمینان می¬دهیم که همگام با ملت بزرگ ایران در دفاع از میراث ماندگار امام یعنی جمهوریت و اسلامیت در کنار شما خواهیم بود.

"مجمع تعاون و توسعه مازندران"

علی اصغر رحمانی خلیلی، عباسعلی بهاری اردشیری، حسین زاهدی، عسگری فقیه، داوود کشاورزیان، محسن نریمان، ولی رعیت، غلام گرزین، یدالله طاهرنژاد، ابوالقاسم روحی ، رحیم ابوالحسنی، جعفر رحمان زاده، اسدالله درویش امیری، علیرضا صفاریان، رحیم عبادی.


  • يکشنبه 17 مرداد 1395-16:36

    اقاي صادقي كامنت منو سانسور ميكني...

    • يکشنبه 17 مرداد 1395-12:4

      محسن نریمان

      • يکشنبه 17 مرداد 1395-10:37

        بیت امام مثل امام شریف هستند. سالم و مهربان و مردم دوست. مردم هم انها را دوست دارند

        • شنبه 16 مرداد 1395-22:55

          احسنت به بزرگان اصلاح طلب مازندران که به موقع واکنش نشان دادان

          • شنبه 16 مرداد 1395-15:13

            لطفا یه سری به آمار بیکاری و طلاق در مازندران بزنید و دست از این همه مجیز گویی افراد بیفایده بردارید.

            • شنبه 16 مرداد 1395-18:0

              بیکاری مازندران چه ربطی به اهانت به بیت امام داره!! هر چیز رو به هر چیز وصل نکنید

              • يکشنبه 17 مرداد 1395-14:45

                اینان بیت امام راحل هستند نه بیت الله الحرام. افرادی کاملا عادی ولی برخوردار از مواهب بسیار. همانند فرزندان آیت اله هاشمی. اینان میبایست در حد افراد جامعه دیده شوند. امام را با این افراد برابر ندانید لطفا

            • شنبه 16 مرداد 1395-14:59

              کاش زودتر نامه نوشته می شد. تاثیرش بیشتر بود

              • شنبه 16 مرداد 1395-14:41

                ...خجالت بكش صادقي.تف تو اون سايت آشغالت

                • يکشنبه 17 مرداد 1395-8:42

                  ادب مرد به از دولت اوست
                  متاسفانه افرادی در این حد و حدود ادب و انسانیت قرار است برای بیت امام تعیین تکلیف کنند.

                  • يکشنبه 17 مرداد 1395-8:33

                    خجالت باید اونایی بکشند که ادب ندارن ، دزدی و اختلاس کردن و اونایی که به مهمان خود بی حرمتی کردنددرصدد جبران برآیند

                    • سه شنبه 19 مرداد 1395-16:48

                      اکرم الضیف ولا کان ذهوقا (( نمیدانم متن عربی را درست نوشتم یا نه ولی معنایش این است که محترم بشمارید مهمان را حتی کافر باشد (( ما هنوز رسم مهمان نوازی را یاد نگرفتیم ماد هنوز ادب و نزاکت مهمان پروری را نیاموخته ایم مازندارن مهد علویان مازندران محل جلوس و پیشتازی شیعه و مازندارن یعنی پایه گذار مذهب شیعه در ایران نمی بایست حاج آقای محترم به مهمان توهین می کرد نمی بایست حاج آقای محترم در جمعی که خودش مهمان را با دستخط خود دعوت می کند و در شبکه های مچازی توزیع شد به ایشان تندی می کرد و ایشان هم بحق خوب ادای دین کرد... صدای تکبیر حاصران در مجلس آیت الله صالحی مازندرانی در تایید سخنان سید علی خمینی خود گواه بر حفظ حرمت مردم به این خاندان بود ... ماباید اساس کار خود را اساسی انجام دهیم وقتی مهمان دعوت می کنیم باد تمام جوانب را ادر نظر بگیریم او می توانست در جلسه خصوص ایشان را از موضوع گوشزد نماید ...


                  ©2013 APG.ir