تعداد بازدید: 2865

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 19 مرداد 1395-17:12

فرماندار میاندورود:

آزادی رسانه ها بسیاری از مسائل را رفع می کند

ارسطوقادری: به گونه ای نقد کنیم که برای مردم پایه و اساس داشته باشد/ آزادی رسانه ها بسیاری از مسائل را رفع می کند/ مسائلی عنوان می شود که در قاعده دولت نبوده و فضایی که ایجاد می کنند منتسب به این دولت نیست بلکه مربوط به همه دولت هاست.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: ارسطو قادری در نشست خبری اظهار کرد: جامعه مدنی، خبرنگاران را پذیرفته و رسانه از مولفه های مهم جامعه مدنی است.

وی با بیان اینکه معتقدم خبرنگاران جایگاه ویژه دارند، افزود: خبرنگاران کلید جامعه مدنی هستند و در مسائل مختلف باید حضور داشته باشند.

فرماندار میاندورود با اشاره به اینکه همه مدیران باید به این مسئله توجه داشته باشند که رسانه از ارکان اصلی دموکراسی بوده و تاثیرگذاری فراوانی در جامعه دارد، گفت: نمونه آن، فضاسازی است که رسانه درباره لباس المپیکی ها ایجاد کرد و توانست فضا را تغییر دهد.

این مسئول با بیان اینکه رسانه عامل تحول در جامعه است، تصریح کرد: رسانه نه فقط در حوزه اجتماعی و سیاسی بلکه در ابعاد مختلف، جامعه را به سمت تحول هدایت می کند.

قادری با اشاره به اینکه کسانی که به رسانه احترام قائل نباشد برای خود هم احترامی قائل نیست، ادامه داد: رسانه کار احسنی را انجام می دهد و رابط بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه تعهد به اصول جمهوری اسلامی، شاکله کاری ما و همچنین اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: آنچه سرلوحه همه حوزه هاست اخلاق است.

قادری به اشاره به اینکه سه ویژگی که در همه خبرنگاران وجود دارد اخلاق، سعه صدر و قضاوت است و باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: به گونه ای قلم بزنیم که عدالت و قضاوت درست را به همراه داشته باشد. فضایی که رسانه در اختیار دارد بسیار گسترده تر از فضایی است که ما در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه رسانه نقد درست از مسئولان ارائه دهد، گفت: گاهی نقدها بدون پایه و اساس است که تنها به جامعه آسیب می رساند، بلکه فضای کاری خبرنگاران را هم تخریب می کند. در جامعه امروز ما افراد باسواد هستند و برداشت هایی برای خود دارند. به گونه ای نقد کنیم که برای مردم پایه و اساس داشته باشد.

فرماندار میاندورود با اشاره به اینکه آزادی رسانه ها بسیاری از مسائل را رفع می کند، تصریح کرد: رسانه ها باید چهارچوب فضای کشور را بپذیرند و مردم نمی پذیرند رسانه ای از قاعده جمهوری اسلامی در این زمینه خارج شود. رسانه نباید دچار رفتار سلیقه ای شود.

وی با بیان اینکه روز خبرنگار، روز پاسداشت آزادی و احترام به اندیشه است، گفت: گرامی داشت مقام خبرنگار باید در تمام طول سال باشد. کار سختی انجام می دهید و به مشکلات این حوزه آگاه هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسائلی عنوان می شود که در قاعده دولت نبوده و فضایی که ایجاد می کنند منتسب به این دولت نیست بلکه مربوط به همه دولت هاست.

قادری با اشاره به اینکه گاهی انتشار مطلب به گونه ای است که حاشیه و متن جای یکدیگر را می گیرند، ادامه داد: در نوشتار باید اصل و فرع مشخص شود. در همه مواردی که به این گونه بوده چیزی به دل نگرفتم.

وی با بیان اینکه دولت ما به همه علاقه مند است، تصریح کرد: دولت می خواهد رفتارها واقع بینانه  بوده و از انصاف دور نباشد. نگاه دولت به رسانه نگاه حمایتی است.



*جامعه ای که خبرنگار نباشد بیداری ندارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد میاندورود در این نشست اظهار کرد: تجربه نشان داده اعتماد به رسانه و خبرنگاران می تواند جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد.

رکابیان با بیان اینکه خبرنگاران جایگاه ویژه دارند، افزود: جامعه ای که خبرنگار نباشد بیداری ندارد چون خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه قلم خبرنگار مقدس بوده و خبرنگار در جامعه ما مظلوم است، گفت: با همه این مسائل، انتظار می رود خبرنگاران با درک مسئولیت های خود در این حوزه همچنان به فعالیت کاری خود ادامه دهند.


  • چهارشنبه 20 مرداد 1395-11:30

    با تشکر از فرماندار پرتلاش و موفق شهرستان میاندرود جناب مهندس قادری

    • سه شنبه 19 مرداد 1395-23:56

      اقاي قادري خیلی به رسانه و خبرنگار اهمیت می ده. از این نظر مقام اول رو داره تو استان


      ©2013 APG.ir