تعداد بازدید: 3279

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 15 شهريور 1395-8:16

20 شهریور ساعت 17؛

جشن «خرمن سر» در ساری برگزار می شود

از مجموعه برنامه های تابستان شاد ساری، جشن «خرمن سر» عصر شنبه بیستم شهریورماه در روستای شهاب لیلم ساری برپا می شود.(ویرایش دوم)


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: از سری برنامه های تابستان شاد ساری (زیرنظر فرمانداری مرکز استان) عصر شنبه 20 شهریور، جشن خرمن سر در سه بخش مختلف برگزار خواهد شد.

این برنامه فرهنگی و هنری که سه بخش فروشگاهی، جشن خرمن و شونیشت دارد، از ساعت 17 آغاز شده، تا ساعت 22 ادامه دارد.

بخش نخست این مراسم از ساعت 17 آغاز می شود که شامل بخش فروشگاهی و بازدید  و خرید از غرفه های آش، لبنیات و نان محلی، میوه های ارگانیک، چایخانه سنتی، صنایع دستی، لباس محلی و آتلیه عکس بومی است.

بخش دوم برنامه جشن خرمن است که از ساعت 18 آغاز می شود و شامل این آیتم هاست: خرمن زنی با اسب، موسیقی محلی، کمباین زنی، مسابقه شوپه، کمل کوفا، کمل وندی، نمایش میرابی، میرشکاری و کیله کردن برنج.

در نهایت نیز از ساعت 20 بخش سوم آغاز می شود که شونیشت محلی و اجرای موسیقی، شعرخوانی، نمایش عروسی سنتی، مسابقه خانوادگی، بازی های بومی، خاطره گویی، کتک کا، لوچو، طناب کشی و شام خانوادگی است.

بر اساس این گزارش، طراحان  جشن خرمن سر و کاربدستان تابستان شاد ساری انتظار دارند عصر چهارشنبه هزاران نفر از مردم ساری و شهرهای اطراف در روستای شهاب لیلم حضور یابند، بنابراین در تلاشند ساعات خوش و مفرحی را برای خانواده ها مهیا کنند.

برای حضور در این جشن بزرگ که عصر شنبه 20 شهریور از ساعت 17 آغاز می شود، به این نشانی  مراجعه کنید: ساری، کمربندی غربی، کوی اصحاب، زمین فوتبال روستای شهاب لیلم. البته مسئولان برگزار کننده به علت بارندگی، تاریخ برگزاری جشن خرمن سر را از روز چهارشنبه به شنبه تغییر داده اند.

خاطرنشان می کنیم از مجموعه تابستان شاد ساری، مسابقه آغوزکا/گردوبازی هم عصر شنبه 20 شهریور در کنار سالن سید رسول حسینی ساری، حیاط دبیرستان الزهرا برگزار می شود.




    ©2013 APG.ir