تعداد بازدید: 6215

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 21 شهريور 1395-7:47

نشست مسئولان دستگاه قضایی با مجمع نمایندگان مازندران برگزار شد

7 نماینده مازندران با رییس دادگستری مازندران گفتگو کرده، کمک قوه قضا در مسایل کلان استان از جمله مخالفت انتقال آب خزر به سمنان را خواستار شدند.


مازندنومه؛ سرویس حقوقی، خبر ارسالی روابط عمومی دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران: نشست مشترک مسئولان دستگاه قضایی استان با 7 تن از اعضای مجمع نمایندگان مازندران در محل دادگستری مرکز استان برگزار شد.

در این نشست که به منظور هماهنگی برای همکاری های دوطرفه و بهره مندی از ظرفیت های هر دو قوه در جهت رفع مشکلات استان برگزار شد، رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: اصل کلام در این نشست همراهی، همدلی و هم افزایی در موضوعات کلان استان است که با همفکری مجلس و دستگاه قضا می توان به بهبود آن مسائل امیدوار بود.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه باید دلها برای حل مشکلات استان به هم گره خورده و نزدیک شود، افزود: دستگاه قضا برای مسائل و مشکلات بزرگ استان همچون موضوع انتقال آب خزر به سمنان می تواند کمک بزرگی انجام دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان مازندران از روی کارشناسی با چنین طرحی مخالفت می کند، تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران می گوید نکند به مشکلات بزرگ زیست محیطی کشور مبتلا شده و روزی شاهد آن باشیم که نمک برای مازندران بماند و آب به جای دیگر رفته و در آخر ببینیم که همه چیز را باختیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در چنین مسائلی به کمک نمایندگان بیاید، خاطرنشان کرد: تعامل این دو قوه باید بیشتر شده و سعی کنیم فضای رایزنی و همفکری از سطح شهرستانی به سطح استانی ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری مازندران نیز در این نشست با اشاره به توان نمایندگان مجلس برای حل امور، گفت: هماهنگی با نمایندگان مجلس و تبدیل شدن به ید واحده موجب پیشرفت شده و بهتر از بخشی نگری است.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد با بیان اینکه باید سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه در استان به صورت مجموعه واحد عمل کنند، افزود: برخی مشکلات استان عمومی است و ربطی به شهرستان ها ندارد. از این رو در این مسائل باید نگاه استانی داشته باشیم.

وی با اشاره ضرورت تشکیل کارگروه مشترک بین دو نهاد، ابراز داشت: باید با همدلی و هماهنگی، کارگروه های کارشناسی تشکیل دهیم تا مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی نمایندگان مردم ساری و میاندورود، عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد، و شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر نیز با طرح مسائل کلان استان، سخنانی ایراد کردند.



    ©2013 APG.ir