تعداد بازدید: 3637

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 25 شهريور 1395-16:4

دو هفته پس از توفان در گتاب بابل؛

جایی که 115 تاخیر کرد

یک مخاطب مازندنومه: دو هفته پیش توفان اومد، سقف اورژانس 115 گتاب دیوار باغ ما رو شکوند، افتاده روی چند تا از درخت ها. 6 تا درخت پرتقال و یک درخت گردوی ما را از بین برده، حالا نمیان سقف شون رو ببرند! جالبه که اومدن سقف اورژانس رو تعمیر کردند، ولی اینو برنداشتند! ما که از دست مون کاری بر نمیاد، چند بار زنگ زدیم علوم پزشکی و 115 بابل، می گن به ما ربطی نداره، خودتون انجام بدین ما به اون نیاز نداریم!


مازندنومه، سرویس اجتماعی: جمعه که بیاید، دو هفته از روز واقعه -توفان و تندباد اخیر مازندران- می گذرد.

شهرها و روستاهای مازندران به تقریب به آرامش نسبی رسیده، بازسازی ساختمان هایی که توفان خراب شان کرد، اغلب انجام شده یا در حال پایان است.

در گتاب بابل هم که توفان خسارت زا شد، سقف اورژانس این منطقه، درون باغ زراعی یکی از اهالی افتاد و به چند درخت هم صدمه رساند. چند روز بعد سقف اورژانس تعمیر و بازسازی شد، اما هنوز سقف قدیمی افتاده در باغ، صاحبی پیدا نکرده است!

مالک معترض این باغ که دو هفته منتظر است اورژانس و علوم پزشکی بابل، نخاله ها و آهن آلان سقف کنده شده را از زمین شان خارج کند، از طریق کانال تلگرامی مازندنومه با ما ارتباط برقرار کرد. گفت و شنود زیر حاصل این مکالمه تلگرامی است:

«مازندنومه: در خدمتیم. شما؟

- محمد باقر اسماعیلی هستم از شهر گتاب

مازندنومه:چه کمکی می تونم به شما بکنم؟

-الان دو هفته ار توفان گذشته، سقف اورژانس گتاب افتاده تو زمین ما، نمیان ببرن و تخلیه کنند!

مازندنومه: عکسی از اون واقعه دارید؟

- بله الان می فرستم...

مازندنومه: این عکس نشون می ده تندباد سقف اورژانس را کند و انداخت داخل باغ شما. درسته؟

- بله، البته این زمین را هم ما 4 سال پیش اهدا کردیم به اورژانس

مازندنومه:جالبه! خب زنگ زدید اورژانس که بیان تخلیه کنند؟

- بارها تلفن کردیم. زنگ می زنیم 115 بابل، ولی کسی پاسخگو نیست

مازندنومه: چی جواب می دن به شما؟

-می گن خودتون تخلیه کنید، به ما مربوط نیست. ما اون سقف رو نیاز نداریم!

مازندنومه: دیگه آخر مسئولیت پذیری! خسارت هم زده این سقف به باغ شما؟

- بله، دیوار رو شکونده، افتاده روی چند تا از درخت ها. 6 تا درخت پرتقال و یک درخت گردوی ما را از بین برده، حالا نمیان سقف شون رو ببرند! جالبه که اومدن سقف اورژانس رو تعمیر کردند، ولی اینو برنداشتند! ما که از دست مون کاری بر نمیاد، چند بار زنگ زدیم علوم پزشکی و 115 بابل، می گن به ما ربطی نداره، خودتون انجام بدین ما به اون نیاز نداریم!

مازندنومه: عکسی از سقف تعمیر شده اورژانس هم دارید؟

- بله، صبر کنید...

مازندنومه: در عکس واضحه که سقف رو بازسازی کردند اما نخاله ها و سقف قبلی درون باغ شما هست.

- اجازه بدید باز هم عکس دارم...

مازندنومه: زده درخت ها رو داغون کرده...

- این عکس رو هم ببینید...

مازندنومه: آقای اسماعیلی، ما این مشکل رو در سایت و کانال مازندنومه بازتاب می دیم. اورژانس که ادعا می کنه کم تر از 7 دقیقه خودشو سر صحنه می رسونه، چرا اینجا روزها معطل کرده؟!

- آقا ما دست مون جایی بند نیست. گتاب اومدید در خدمت شما هستیم. این رو هم بنویسید پرتقال هزار تومنه، چند ساله همین هزارتومنه، همه چی رفته بالا الا قیمت محصولات ما»

گفتگو واضح و گویا بود. هر چند حادثه پیش بینی نشده بود، اما باید به صاحب باغ هم خسارت خراب شدن درخت های میوه دارش را پرداخت، هم آهن آلات و نخاله ها را پاک و هم رضایتش را جلب کرد. این حداقل کاری است که اداره مربوطه باید انجام دهد و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند.


  • جمعه 26 شهريور 1395-8:38

    دو چیز جالب بود. اول این که چه جوری شما از یک گفتگوی ساده تلگرامی یک خبر به این خوبی دراوردید. این یعنی چقدر حرفه ای هستید شما. در استان کم داریم. دوم این که اورژانس میگه ما لازم نداریم اونو! بحث لازم داشتن نیست، وظیفه دارید اشغال ها رو از باغ مردم جمع کنید

  • رسانه یعنی همین پاسخ به این دیدگاه 1 0
    پنجشنبه 25 شهريور 1395-19:44

    اظهارات صادقانه فرد خسارت دیده و نحوه عمل سایت مازندنومه جداً تاثیرگذار بوده است .


    ©2013 APG.ir