تعداد بازدید: 5435

توصیه به دیگران 0

جمعه 26 شهريور 1395-9:4

با جمع آوری زباله دان ها؛

ساروی ها زباله را در خیابان رها می کنند

چند هفته ای است که در برخی محلات ساری، شهرداری، سطل های بزرگ زباله را جمع آوری کرده و مردم زباله ها را سرکوچه ها و معابر قرار می دهند که جلوه های نامناسبی ایجاد شده است.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: چند هفته ای است که در برخی مناطق و محلات ساری، شهرداری مرکز مازندران، زباله دان ها را جمع آوری کرده است و مردم ناگزیر، زباله ها را سرکوچه ها و معابر قرار می دهند.

حذف زباله دان ها، قرار دادن زباله ها روز هنگام در خیابان ها و جمع آوری نشدن آن ها، علاوه بر نازیباکردن شهر و آلودگی بصری، سبب آلودگی محیط زیست هم شده است.

شهروندان ساروی روزانه به طور میانگین حدود 330 تن زباله تولید می کنند و سرانه تولید زباله در ساری دو تا سه برابر میانگین جهانی و بیشتر از سرانه کشوری است. سرانه تولید زباله در جهان بین 350 تا 500 گرم و در ایران حدود 750 گرم است.

تولید زباله های تر و شیرابه های آن در این فصل از یک سو و نبود سطل و زباله دان از سوی دیگر، مشکلات شهروندان را مضاعف کرده است.

اول جاده دریا، خیابان نیلوفر

خیابان نظام مهندسی، نبش کوشا، سنگ 3

ابتدای جاده دریا، خیابان شقایق

حوالی دانشکده امام محمد باقر(ع)

خیابان برق

 


  • يکشنبه 28 شهريور 1395-8:52

    سلام چرا شهردار ساری فکری واسه این معضل نمیکنه یعنی چی مردم بد عادت شدن....یعنی همه مردم ایران بد عادتن شهردار باید وضیفشو عمل کنه نه اینکه بهانه بتراشه .

    • شهروند ساروىپاسخ به این دیدگاه 3 4
      شنبه 27 شهريور 1395-21:48

      شهردارى سارى بيشتر مشغول كار تبليغى و سياسى هست تا كارهاى عمرانى كه وظيفه سازمانى و ذاتى اش هست. همه جاى شهر بوى تعفن مى ده. اگه مسئولان شهرى ما به خودشون زحمت بدن و تو كوچه ها و خيابون ها نيمساعتى در هفته پياده روى كنن، به عمق فاجعه پى مى برن. كاش گوش شنوا و اراده اى در كار بود.

      • شنبه 27 شهريور 1395-20:20

        یکی از معضلات انباشت و دپو زباله در یک مکان آزار رساندن به ساکنانی است که در کنار منزل آنها زباله دپو می شود بخصوص سروصدای ماشین حمل زباله مخزن دار / بهتر است هرکسی زباله های خود را جلوی منزل خود نگه دارد که در صورت پاره شدن کیسه ها ونشت وپخش شدن آن اهالی ساختمان سعی در جمع آوری آن کنند اما وقتی در یک کوچه بن بست که همه زباله شان را در سر کوچه انباشته می کنند فکر کنید برای همسایه ای که زباله در کنار آن دپو شده چه اتفاقی می افتد ؟

        • شنبه 27 شهريور 1395-8:37

          تصاويرنادرسته !!
          با سلام
          تصاويري كه گرفته شده دراثر دپوي موقت رفتگران شهرداري كه زباله ها را دريك مكان موقت جمع ميكنند وتوسط ماشينهاي حمل جمع آوري ميشودخصوصا دربافت قديم شهر به جهت باريك بودن معابرو جمع آوري ودپو تا حمل يك ساعت زمان نميبرد از تمامي عكسهاي گرقته شده كاملا مشخص است كه شيرابه اي وجود ندارديعني تازه دپو شده است
          ضمنا راجع به جمع آوري مخازن زباله بايدگفت : مخازن زباله مشكلاتي را به بار آورده كه مهترين آن باعث ميشودكه شهروندان درموعدمقرر زباله را بيرون نگذارند وبدعادت شده اند
          ضمنا اكثرمخازن محلي شده براي جمع آوري روستاههاي اطراف شهر وهمچنين محلي شده براي زباله هاي مغازه داران وشيرابه توليدي زباله محل را آلوده ميكندوعلاوه بر مشكلات زيست محيطي منظره زشتي ايجاد ميكند

          • يکشنبه 28 شهريور 1395-10:36

            برو عمووووووووووووووووووووووو
            تقی به توقی می خوره میای پشت عبوری می ایستی. دیگه عبوری هر چی باشه بی عیب که نیست. تو یکی دیگه شورش رو در آوردی با این شکلی طرفداری کردنت. خود عبوری هم اینجوری از خودش طرفداری نمی کنه.
            روبروی خونه ی ما چند ساله که مردم آشغالاشون رو میذارن کنار خیابون. چون یه سطل زباله نمیذاره شهرداری. یکی هم که سر کوچه هست هفته ای دو بار میره مرخصی. چهار روز هست، دو روز نیست.
            اتفاقا یکی از خیابون های مرکزی شهر هم هست.

          • رضا- ساكن خيابان نظام مهندسىپاسخ به این دیدگاه 4 2
            شنبه 27 شهريور 1395-21:35

            اين رو احتمالا مسئولان شهردارى نوشته اند كه عارى از واقعيت است. در خيابان نظام مهندسى مى تونيد هر ساعت روز تشريف بياوريد- از بام تا شام- و زباله هاى جمع شده سر كو چه ها روببينيد. نمونه اش سر كوچه خودمون كه عكس اش در گزارش هست، يعنى كوشا سنگ ٣ و از سوپر ماركت سر كوچه هم سوال كنيد تا واقعيت معلوم شود.
            در ضمن، دليل هايى كه براى جمع كردن سطل هاى زباله ذكر شده، هرگز توجيه گر پديد اومدن چنين صحنه هاى زشتى در خيابان هاى مركز استان نمى تواند باشد، شهرى كه مدعى ست پايتخت بهار نارنج است.
            كجاى دنيا زباله ها رو تو خيابان و سر كوچه انباشت مى كنن كه گربه و سگ نايلون هاش رو پاره كنه و آلودگى در سطح شهر پراكنده بشه؟!!

          • شنبه 27 شهريور 1395-17:33

            درباره مکانهایی که عکسبرداری شده اظهار نظر نمی کنم اما در خیابان صبا - کوی صبا 2 که شهرداری منطقه 200 متر فاصله دارد، ماه ها است که زباله دان ها را برداشته اند و وضعیت بدتر از شکلی است که در تصاویر می بینید!

          • جمعه 26 شهريور 1395-19:49

            بارها شاهد بودم که افرادی زباله ها را در جوی آب یا در خیابان رها می کنند درصورتی که در کنارآن سطل زباله وجود داشت / تولید و جمع آوری و بازیافت زباله فرهنگی می خواهد که متاسفنه نه در ما مردم وجود دارد وونه در مسئولان ما


            ©2013 APG.ir