تعداد بازدید: 3672

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 5 مهر 1395-9:26

از ششم تا هجدهم مهرماه 95؛

مجموعه برنامه های دومین آیین مهر و امیر برگزار می شود

از ششم تا هجدهم مهرماه  طرح تبادل کتاب جشن مهرگان، نشست هم‌اندیشی امیرپژوهی و امیری‌خوانی، دومین آیین مهر و امیر ، کارگاه خلاقیت کودکان و امیر و نمایشگاه خوشنویسی و نگارگریِ نگارستان امیر برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، سعید غلامی نتاج: مجموعه برنامه‌های «دومین آیین مهر و امیر» در شهریور و مهرماه ١٣٩٥ با هدف ایجاد همدلی و هم‌زبانی در میان تبری‌زبان کشور و با تمرکز ویژه بر حوزه فرهنگ عمومی برگزار می شود.

این مجموعه برنامه با رویکردی مشارکتی و مردم‌گرا در اجرا و با دامنه گسترده مخاطبان به ترتیب اولویت شامل مردم و دوست‌داران امیر، کودکان و نوجوانان، هنرمندان و فرهیختگان در گستره تبری‌زبان کشور اجرا می شود.

شیخ‌العجم امیرپازواری، بلندآوازه‌ترین شاعر و عارفِ  تبری‌سراست و شهرت کسی در تاریخ ادبیّات این دیار به پای او نمی‌رسد. اشعار امیر، در دلِ مردمانِ گستره جغرافیای فرهنگی تبرستان، نفوذ بسیار دارد و سینه مردم، گنجینة اشعار اوست.

در راستای تقویت هم‌دلی میان تبری‌زبانان، شانزدهم مهرماه سال 1394 نخستین «جشن مهر و امیر» در شهر امیرکلا برگزار و در تداوم آن، در شهریورماه سال جاری نیز در قالب دومین آیین مهر و امیر برنامه‌هایی همچون؛ پویش (کمپین) خوانش کنزالاسرار امیر توسط هنرمندان، شعرا و ادب‌دوستان؛ طرح امیری‌خوانی کودکانه، با هدف آموزش زبان محلی از طریق خوانش اشعار امیر توسط کودکان و همچنین در بخش میدانی در «قاربون بازار» آستانه کریم رحیم روستای مقری‌کلا (بابلسر) برنامه‌ای با عنوان عرفان امیر در عرفه در تاریخ یکشنبه ٢١ شهریور و دومین جشن مهر و امیر در دهکده کندلوس (نوشهر) در تاریخ ٢٥ شهریور با تجلیل از مقام استاد عبدالحسین شیخ‌اسلامی و اجرای برنامه‌های متنوع آیینی دیگر برپا شد.

در راستای تداوم حرکت فرهنگیِ نام‌گذاری روزی در نیمه مهرماه به نام امیرپازواری به پیشنهاد استاد محسن مجیدزاده (م م روجا)، جمعی از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و با حمایت برخی ادارات دولتی، در نظر داریم تا مجموعه برنامه‌های زیر را در روزهای آینده اجرا کنیم:

- طرح تبادل کتاب جشن مهرگان
سه‌شنبه ٦ مهر ماه ١٣٩٥ ساعت ١٩ تا ٢٣
سالن استادان دانشکده فنی دانشگاه تهران

- نشست هم‌اندیشی امیرپژوهی و امیری‌خوانی
 پنج‌شنبه ٨ مهر ١٣٩٥ ساعت 16 تا 18
 سالن کنفرانس

 - دومین آیین مهر و امیر
جمعه ٩ مهر ١٣٩٥  ساعت 9 تا 11
جمعه بازار ساحلی شهر امیرکلا

- کارگاه خلاقیت کودکان و امیر
پنج‌شنبه و جمعه ٨ تا ٩ مهر  ١٣٩٥ ساعت ١٦ تا ٢٠
امیرکلا گالری ایدا

-نمایشگاه خوشنویسی و نگارگریِ نگارستان امیر
پنج‌شنبه ١٥ تا یکشنبه ١٨ مهر ١٣٩٥
موزه گنجینه بابل

این مجموعه برنامه‌ها از سوی مرکز فرهنگی هنری پارپیرار، کانون توسعه پایدار امیرکلا (بنیاد امیرپازواری) با حمایت و همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران و ادارات تابعه شهرستانی و دیگر دوستداران حوزه اندیشه و فرهنگ، برگزار خواهد شد.

در پایان شایسته است از حامیان دومین آیین مهر و امیر به ترتیب حروف الفبا قدردانی شود:

آموزشگاه آزاد هنری دانه، انتشارات فراسخن، انجمن جوانان سپید پارس، انجمن رفتگران طبیعت استان مازندران، انجمن فرهنگی ادبی بابلی‌های مقیم تهران، انجمن فرهنگی هنری تلارپه، بنیاد هم‌‌اندیشان تبری، بنیاد و موزه جهانگیری کندلوس، تولیت آستانه کریم رحیم مقری‌کلا، شهرداری و شورای اسلامی امیرکلا، فرمانداری ویژه و بخشداری مرکزی شهرستان بابل، گالری هنری ایدا ، گروه همیاران بنیاد امیر پازواری، گروه همیاران پارپیرار، مهدکودک سرزمین شادی‌ها، موزه گنجینه بابل، موسسه اندیشه و پژوهش طرح هزاره پاسارگاد، و نشر اندیشه قلم.

از علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون رخدادهای مرتبط با آیین مهر و امیر دعوت می‌شود تا به پایگاه تلگرامی مربوطه به آدرس https://telegram.me/mehroamir  بپیوندند.



    ©2013 APG.ir