تعداد بازدید: 4287

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 5 آبان 1395-0:23

مجری مرکز جامع اسقاط و بازیافت ماشین آلات و خودروی فرسوده مطرح کرد:

اجرای جامع اسقاط خودرو و ماشین آلات فرسوده در مازندران

مسلم اکبری: متاسفانه برخی عوامل موجب شد تا آغاز فعالیت مرکز جامع اسقاط خودرو در قائم شهر به تاخیر بیفتد. سرمایه گذاری صورت پذیرفته و توقف یک ساله آن، موجب تحمیل زیان های زیادی شده است/ اگر در گذشته برخی مسئولان کم لطفی نسبت به شروع فعالیت این مرکز نمی کردند، این مجموعه فعالیت خود را آغاز و موجب اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 350 نفر می شد.


مازندنومه، سرویس اقتصادی: طرح اسقاط و بازیافت خودروها مدتی است که در کشور راه اندازی شده و مراکز متعددی در این حوزه در حال قعالیت هستند. بیش از 100 مرکز اسقاط و بازیافت خودرو مجوز فعالیت را در این حوزه کسب کرده اند.

 تراکم بالای خودرو در استان مازندران، نیز وجود ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با تنوع کاری صنعتی و کشاورزی در استان موجب شده تا آمارها از فرسودگی این ناوگان بزرگ خبر دهند. بنابراین نیاز بود تا مرکز جامع امحا و بازیافت خودروهای فرسوده در مازندران به وجود آید.

  چنین مرکزی در دیگر استان های کشور وجود ندارد اما در مازندران، مسلم اکبری برای اولین بار در کشور توانست اجرای مدرن امحا و اسقاط جامع انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین حمل و نقل، صنعتی و کشاورزی را انجام دهد.

مسلم اکبری -مدیرعامل شرکت پاکسازان پارس پانیا- با بیان اینکه تکنولوژی روز دنیا را در امحا و اسقاط خودرو در اختیار دارد، اظهار کرد: عمده فعالیت ما در حوزه های اسقاط خودرو های فرسوده، بر چهار گروه خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین، موتورهای بنزینی و ادوات کشاورزی متمرکز است.

 اکبری در برشماری  مزیت های بازیافت و اسقاط خودرو و وسایل نقلیه گفت: از مهمترین اهداف صنعت اسقاط خودرو،  بهبود در کیفیت هوای کشور است، چون خودروها نیز مانند سایر کالاها، طول عمر مشخصی دارند که بعد از گذشت آن، دچار عملکرد ناصحیح و تولید آلودگی می شوند.

مجری مرکز جامع اسقاط و بازیافت خودرو و وسایل نقلیه در شمال کشور افزود: با خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی آن با خودروهای جدید، می توان باعث بهبود وضعیت هوا شد.

این فعال اقتصادی آلایندگی خودروهای فرسوده را بیش از حد تصور دانست و خاطر نشان کرد: با ورود تاکسی های هیبریدی در تهران و بررسی آلودگی آن با خودروهای موجود، به این نتیجه رسیدند که حجم آلایندگی تاکسی فرسوده فعلی، 60 برابر خودروهای هیبریدی است.

اکبری هم چنین خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل را موج کاهش مصرف سوخت دانست و تاکید کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که حجم سوخت مصرفی خودروهای فرسوده، به مراتب بیشتر از خودروهای جدید است  و با روند خارج سازی خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل کشور، در کاهش مصرف سوخت کشور نیز می توان نقش به سزایی را ایفا کرد .

وی با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی ناوگان حمل و نقل از دیگر مزایای نو شدن خودروهاست، اظهار کرد: هرچه خودرو فرسوده تر باشد، خطر تصادف آن نیز بالاتر می رود، این اصلی غیر قابل انکار است که خودروهای فرسوده، خطرآفرینی بیشتری دارند.

*اسقاط خودرو موجب خروج صنعت خودروسازی از رکود می شود

مدیر عامل شرکت پاکسازان پارس پانیا افزود: نوسازی ناوگان خودرویی کشور موجب رهایی صنعت خودرو از رکود و تقویت اشتغال های مستقیم و غیر مستقیم مربوط به آن می شود.

اکبری در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما، خودروها بدون هیچ محدودیت عمری، در حال تردد در جاده های کشور هستند، حتی می توان خودروهایی با سن 30 تا40 سال را نیز در ناوگان حمل و نقل داخلی یافت  و این عامل اصلی رکود صنعت خودرو است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: با اعمال شرایط عملکردی مانند تعیین عمر20 سال، این اطمینان برای خودروسازان ، اصناف و واحدهای زیرمجموعه به وجود خواهد آمد که جهت جایگزین کردن این خودروها، به خودروی جدید نیاز بوده و احتمال رکود این صنعت، کمتر می شود .

مدیر عامل شرکت پاکسازان پارس پانیا با بیان اینکه در مرکز جامع اسقاط و بازیافت خودرو که در قائم شهر مستقر است، علاوه بر خارج سازی خودروهای سبک، خودروهای سنگین، نیمه سنگین، موتورهای بنزینی و ادوات کشاورزی نیز در  دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه، اسقاط خودرو را جزئی از صنعت ضایعات می پندارند، در صورتی که هدف اسقاط خودرو، نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور و خارج سازی خودروهای فرسوده است.

*اشتغال زایی 350 نفر در مرکز جامع اسقاط خودرو

مشاور نمونه خانه صنعت، معدن و تجارت استان درباره زیان های ناشی از تاخیر در آغاز به کار این مرکز گفت: متاسفانه برخی عوامل موجب شد تا آغاز فعالیت این مرکز به تاخیر بیفتد. سرمایه گذاری صورت پذیرفته و توقف یک ساله آن، موجب تحمیل زیان های زیادی شده است.

وی افزود: اگر در گذشته برخی مسئولان کم لطفی نسبت به شروع فعالیت این مرکز نمی کردند، این مجموعه فعالیت خود را آغاز و موجب اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 350 نفر می شد و این به غیر از نیروهایی است که در نمایندگی های فعلی مرکز در کشور مشغول به فعالیت خواهند شد.

این فعال اقتصادی هدف مجموعه فعالیت خود را رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه دانست و تاکید کرد: شرکت پاکسازان پارس پانیا در این راستا علاوه بر اجرایی کردن این مرکز، برنامه کوتاه مدت و دراز مدتی در دستور کار دارد تا بتواند در رشد اقتصادی و نرخ بیکاری جوانان تاثیر گذاری ملموسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: این مرکز در حد فاصل 4 روستا با نرخ بیکاری بالا است که شروع فعالیت مرکز در اشتغال زایی مردم این مناطق نقش تاثیرگذاری دارد.

اکبری در پاسخ به این پرسش که در ازای چه تعداد اسقاط خودرو واردات آن صورت می پذیرد، گفت: به طور میانگین برای هر خودرو وارداتی 8گواهی اسقاط مورد نیاز است که تعداد گواهی های اسقاط خودروهای سنگین و نیمه سنگین، بنابر مدل آن متفاوت است.


  • جمعه 7 آبان 1395-22:11

    با سلام به مرد خدا که با خدا ماند تا کار به سرنجام برسد باد خدار شکر بعد 2 سال دوندگی در مازندران شما توانستی نفسی بکشی

    • چهارشنبه 12 آبان 1395-16:4

      با سلام واقعا مهندس مرد توان مندی هست و افتخار ما ولی کسی بها نمیده


    ©2013 APG.ir