تعداد بازدید: 3554

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 آذر 1395-8:28

عضو شورای شهر ساری:

از همه جا حذف شدم/ مردم ترکیب شورا را عوض کنند

علی اکبر زلیکانی: دوقطب در ساری درست شده، موافقان و مخالفان عبوری. خودم طالب نیستم در چارچوب لیست، رای بگیرم. اعتقاد دارم باید مستقل باشم/ تردیدی نیست که شهرداری ساری نیروهای بسیار زیادی دارد و تردید نکنید که اعضای شورا در این افزایش نیرو نقش دارند، سهم من هم در این زمینه ناچیز است به ویژه برای بستگان درجه یکم. هر عضوی بگوید سهمی ندارد دروغ می گوید/ رسانه ها به شورا دعوت نمی شوند، شورا انحصاری شده است و صدای اعضا به گوش مردم نمی رسد. شورا در هفته دو جلسه داشت اکنون تبدیل به یک جلسه شده، حتی خبرنگارانی که دعوت می شوند دستچین شده هستند، افرادی که حاشیه ایجاد نکنند. دو سال است در هیچ کمیسیون و سازمانی نیستم. از همه جا حذف شدم. مردم باید ترکیب شورا را عوض کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی اکبر زلیکانی در نشست خبری، به برخی سوالات درباره وضعیت ترافیک شهری، عملکرد سازمان عمران، لیست گروه ها و جریانات سیاسی برای انتخابات شوراها، خیل عظیم نیروهای شهرداری و نقش اعضای شورا در این فربه کردن شهرداری، درآمد پایدار شهرداری و ... پاسخ داد.

درباره عملکرد سازمان عمران شهرداری ساری چه نظری دارید؟

سازمان عمران عملکرد سیاه و سفید ندارد، نقاط مثبت و منفی داشته است. از بودجه 10 میلیاردی در این شورا به 70 میلیارد تومان رسیده است. برای رسیدن به نمره خوب، فاصله زیادی دارد. شاید بعضی سازمان های دیگر هم نمره قبولی نگیرند.

در انتخابات شورای شهر که سال آینده برگزار می شود در لیست قرار می گیرید؟ به نظر شما این لیست ها چقدر در انتخاب مردم تاثیر دارند؟(سئوال مازندنومه)

تهیه لیست در انتخابات بدون تاثیر نیست. دوقطب در ساری درست شده، موافقان و مخالفان عبوری. لیست هایی هم که افراد سیاسی می دهند اعم ازموافقان و مخالفان دولت. خودم طالب نیستم در چارچوب لیست، رای بگیرم. اعتقاد دارم باید مستقل باشم. نگاهم به مردم است و به همین دلیل شاید امروز تنهاترین عضو شورا باشم. با معامله و مذاکره وارد لیست ها نمی شوم. از نظر جریان فکری، نگاه من مشخص است. نگاهم به عبوری نگاه صفر و صد نیست. در حوزه هایی انتقاد دارم و در حوزه هایی حمایت می کنم. اگر قرار است ساری رشد کند باید اختلافات را کنار گذاشت، اگر اختلافات را کنار نگذارند شکاف ها بیشتر می شود. هر نیرویی بخواهد جریان مقابل را حذف کند در مقابلش می ایستم، همه نیروها باید باشند. نباید اختلاف سلیقه را از بین برد. همه باید در کنار هم کمک کنیم تا در حوزه مسئولیتی ما، بهترین نتیجه به دست آید.

انتخاب شهردار از سوی مردم را تا چه اندازه اقدامی قابل عملیاتی شدن می دانید؟
انتخاب شهردار توسط مردم، معایبی دارد، نقش نظارتی شورا چه می شود. اگرچه اکنون هم شورا به این نقش نظارتی خود عمل نمی کند. هنوز شرایط انجام این کار را از نظر فرهنگی و اجرایی نداریم و باید صبر کنیم.

به نظر می رسد شورا از وظیفه ذاتی خود که وظیفه نظارتی است دور شده است. شما چه نظری دارید؟

نظام پارلمانی بر مبنای رای اکثریت است. ابزارهای قوی برای نظارت بر عملکرد شهرداری در اختیار شورا نیست  و در سراسر کشور چنین وضعیتی داریم. اگر رسانه ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند صداها به گوش مردم می رسد و مردم قضاوت می کنند. در شهرداری ظاهر کار درست است اما اینکه باطن کار درست است یا نه، نمی‌دانم.

چرا شهرداری کمیسیون ماده 100را تعطیل کرده است؟

شهرداری این نظر را دارد که ضرایب واقعی نیست و ضرایب واقعی بالاتری باید اعمال شود. اما چون کمیسیون ها نتوانستند نظرات شهرداری را تامین کنند شهرداری این کار را انجام داد که البته کار قانونی نیست. با تعطیلی کمیسیون ها نه کمیسیون ضرر می کند نه شهرداری، بلکه فقط مردم ضرر می کنند. شهرداری وعده داده به زودی این کمیسیون تشکیل شود.
دو ماه است شهرداری کمیسیون ماده 100 را تعطیل کرده اما حقوق کارکنان و بخشی از طلب پیمانکاران را پرداخت کرده است. شهرداری ها نباید خود را به این درآمدهای ناپایدار وابسته کنند.

با وجود سازمان های متعدد درآمدزا که شهرداری دارد اما هنوز به درآمد پایدار دست نیافتیم. چرا؟

هنوز نتوانستیم در بازار تره بار نقش ایفا کنیم اگرچه از سازمان میادین و تره بار برخورداریم، بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده است. در سال اینده و در قالب بودجه، شهرداری به دنبال این است فرصت های جدید در این حوزه به وجود آورد.

می توانیم بزرگ ترین تولید کننده گل و گیاه باشیم، سود حاصل به نوعی درآمد پایدار است.  در حوزه درآمد پایدار به شهرداری نمره قبولی نمی دهم. عمده درآمدهای ما ناپایدار بود.

احداث زیرگذر در میدان فرح آباد، کاهش ترافیک این منطقه را به دنبال نداشته است. با چه ضرورتی این زیرگذر احداث شد؟ قبل و بعد از زیرگذار با ترافیک سنگین مواجه هستیم در حالی که زیرگذر خالی است و تردد چندانی در این زیرگذر انجام نمی شود.(سئوال مازندنومه)

زیرگذر در پیک مسافرت ها که زمان بحران است بسیار پرتردد می شود.  فضای جدیدی را باز کردیم، زیرگذر مناسب و قابل استفاده است. از نظر فرهنگ ترافیک، مشکل داریم. در راستای کارهای سخت افزاری که انجام می شود باید از نظر فرهنگی هم ارتقا پیدا کنیم. پارک دوبل و استفاده نکردن از سیستم حمل و نقل عمومی از مشکلاتی است باعث ایجاد ترافیک می شود، این یک مساله فرهنگی است.

محور دریا گنجایش این حجم از تردد را ندارد. دانشگاه ها مشکل این مسیر هستند. سعی کردیم ناوگان حمل و نقل  عمومی را در این مسیر تقویت کنیم اما مردم و دانشجویان با خودروی شخصی رفت و آمد می کنند. اگر در حوزه فرهنگی، یک پله ارتقا یابیم تا 10 سال آینده مشکل ترافیکی نداریم.

هیچکدام از مسئولان ما از سیستم حمل و نقل شهری استفاده نمی کنند. درباره زیرگذر پل گردن آمادگی کامل داریم. یک بخش انجام شده و بخش دوم را راه آهن باید مجوز 48 ساعته دهد تا دهنه زیرگذر را تکمیل کنیم.



تصور نمی کنید شهرداری ساری از نظر نیروی انسانی در حال انفجار است؟ جذب نیرو بسیار بدون حساب و کتاب انجام می شود. نقش اعضای شورا در افزایش نیروهای انسانی در شهرداری را چگونه ارزیابی می کنید؟

تردیدی نیست که شهرداری ساری نیروهای بسیار زیادی دارد و تردید نکنید که اعضای شورا در این افزایش نیرو نقش دارند، سهم من هم در این زمینه ناچیز است به ویژه برای بستگان درجه یکم به ندرت این کار را کرده ام. هر عضوی بگوید سهمی ندارد دروغ می گوید.

به دلیل اینکه نماینده مردم هستیم نگاه چند بعدی به مسائل داریم. نگاه ما به افراد باید از زوایای مختلف باشد، شاید نظرمان تغییر کند. وقتی آزمون استخدامی برگزار نمی شود، جذب نیرو به صورت پارتی بازی انجام می شود.

اگر من از رانتی استفاده کردم و پولی به جیب زدم همه باید بیایند و بگویند. کسانی این صحبت ها را به میان می کشند که دلال انتخابات هستند. عده ای که در این مسائل نقش دارند سعی می کنند پای همه را وسط بکشند تا ذهن مردم از مساله اصلی دور شود. شغل اصلی برخی انتخابات است و اینها هستند که فضا را آلوده می کنند. تا زمانی که زنده هستم به این افراد کوچک باج نمی دهم، اینها نقشی در تصمیم مردم ندارند. اهل زد و بند نیستم. برای من عضویت در شورای شهر ساری خیلی موضوع دهان سوزی نیست. منافع شخصی در این حوزه ندارم.

چرا مدتی است رسانه ها به  نشست های علنی شورای شهر ساری دعوت نمی شوند؟

رسانه ها به شورا دعوت نمی شوند، شورا انحصاری شده است و صدای اعضا به گوش مردم نمی رسد. شورا در هفته دو جلسه داشت اکنون تبدیل به یک جلسه شده، ساختار شورا سعی کرده بین رسانه ها و شورا و مردم فاصله بیندازد. حتی خبرنگارانی که دعوت می شوند دستچین شده هستند، افرادی که حاشیه ایجاد نکنند. دو سال است در هیچ کمیسیون و سازمانی نیستم. از همه جا حذف شدم. مردم باید ترکیب شورا را عوض کنند، به سراغی افرادی بروند که خودشان اولویت نخست نیستند.


  • چهارشنبه 17 آذر 1395-7:43

    دوست عزیزی که فرمایش داری آقا سه مدرک مهندسی داره.این افتخار نیست امروزه شاهدیم که همه تو خونه خوابیدن و چندین مدرک دکترا دارن...خخخخخخخخخ

    • سه شنبه 16 آذر 1395-21:42

      آقاي زليكاني ما هيچ نيازي به وجود شما كارمندان دولت در شورا نداريم،فراوان مهندس و دكتر شهرساز داريم كه ميتونن تصميم خوب بگيرن،شما لطف كن همون استانداري به كارت ادامه بده.ممنون

      • سه شنبه 16 آذر 1395-13:39

        درود بر مهندس زلیکانی که بطور یقین شجاع ترین و پاک ترین عضو شورا در این دوره بودن و هستن. کسانیکه به ایشون انتقاد دارن از حب و بغضی هست که منشا در منافع شخصی یک عده داره که رفتار و عملکرد مهندس زلیکانی مانع دست درازی این عده به حق و حقوق مردم شهر می باشد.تهمت زدن و متهم کردن افرادی مثل مهندس زلیکانی در فضای مجازی جزء با هدف تخریب این چهره محبوب مردمی نیست که البته این دوستان بدانند محبوبیت ایشون از عملکرد صادقانه ایشون سرچشمه میگیره و با این تهمتها هیچگاه خدشه دار نخواهد شد.

        • سه شنبه 16 آذر 1395-6:54

          این اقا جو ساریو بهم میزنه همیشه..

          • سه شنبه 16 آذر 1395-2:36

            دوستیکه فرمود از کجا اوردید اگر مهندس زلیکانی رو متهم به داشتن ماشین مدل بالا میکنید ایشون قبل از ورود به شورا همین ماشین رو داشت ایشون دارای سه مدرک تحصیلی مهندسی هست ودرامدی اگر دارن از دسترنج خودش است وشما اگر مدعی هستین ایشون پیمانکار بوستان ولایت هست از همین سایت افشاگری کن تا مردم قضاوت کنن

            • دوشنبه 15 آذر 1395-22:27

              درود بر زلیکانی شجاع

              • دوشنبه 15 آذر 1395-18:15

                درود بر مهندس زلیکانی ؛ جوان پرتلاش و خادم خستگی ناپذیر و واقعی مردم. کسی که بی ریا پیگیر مشکلاته و از کسی جز خدا نمیترسه. شجاعت و صراحت لهجه ات آرزوی ماست
                همچنان در این راه ثابت قدم باش
                خدا قوت بزرگمرد

                • دوشنبه 15 آذر 1395-17:22

                  مهندس زلیکانی محبوب قلبهاست. خوشبختانه نه ماشین شخصی داره . مثل دوره قبل پول آنچنانی نداره که بخواد خرج بکنه و انقد شخصیت مردمی و مهربونی داره که من به شخصه شهادت میدم هدفش کمک به رفاه شهروندان و پیگیری مشکلات مردمه. حقوقشم از استانداری میگیره. مطمئن باشین با رای بسیار بالایی دوباره عضو شورا میشه.

                  • دوشنبه 15 آذر 1395-16:35

                    مهندس زلیکانی شما همیشه به فکر مردم بودی و هستی و مطمئن باشید اینها رو مردم خوب درک می کنند و بدونید فقط مردم تعیین کننده هستن

                    • امیرمحمدپاسخ به این دیدگاه 13 1
                      دوشنبه 15 آذر 1395-16:32

                      مهندس زلیکانی خسته نباشید و خدا قوت بدونید همیشه مردم در کنار حق و حقیقت بوده و هستن و در کنار شما خواهند ماند همانطور که دلسوز مردم بودید مردم هوشیار و بیدارن

                      • دوشنبه 15 آذر 1395-8:13

                        زیاد کلاس نذار که برات مهم نیست....خواهیم دید که ایام انتخابات چند میلیارد خرج خواهند کرد دوستان...خخخخخخخخخ

                        • دوشنبه 15 آذر 1395-18:8

                          خوشبختانه خیلی خاکی و بی ریاست.

                          • امیرمحمدپاسخ به این دیدگاه 12 1
                            دوشنبه 15 آذر 1395-16:45

                            مهندس زلیکانی خسته نباشید و خدا قوت بدونید همیشه مردم در کنار حق و حقیقت بوده و هستن و در کنار شما خواهند ماند همانطور که دلسوز مردم بودید مردم هوشیار و بیدارن

                          • يکشنبه 14 آذر 1395-23:56

                            بنده نه اينكه ديگر اعضاي شورا را قبول داشته باشم ،شما لندكروز سوارها رو كه نميتونم پذيرا باشم..از كجا آوردين؟؟

                            • سه شنبه 16 آذر 1395-13:47

                              میتونید در مورد چگونگی خرید ماشین ایشون تحقیق کنید تا این مسئله انقدر شما رو اذیت نکنه. همه میدونن مهندس زلیکانی قبل از اینکه در انتخابات شورا شرکت کنه ماشین داشت. البته اگر نمیدونید جهت اطلاع عرض کنم که ایشون مهندس عمران هستن. و خیلی از مهندسین و پزشکان ما با توجه به نوع شغلشون ماشین خوب سوارند . اتفاقا من فکر میکنم اگر نماینده مردم شکم سیر باشه بهتر از اینکه بیاد و بخواد از مال مردم شکمش رو سیر کنه.
                              درود بیکران بر مهندس زلیکانی و همه کسانی که به مردم خدمت می کنند

                              • دوشنبه 15 آذر 1395-18:9

                                یه پژو که حسودی نداره

                              • خورشیدی پاجیپاسخ به این دیدگاه 13 31
                                يکشنبه 14 آذر 1395-16:7

                                اقای زلیکانی بفرمایند چه
                                مناسباتی با مهندس... معاون شهردارساری دارند؟لطفا فیش دریافتی های خودشان را طی این مدت از شورا و شهرداری منتشرکنند.ایشان به درد کار جمعی نمی خورند و تندرو و تکرو هستند.طی این مدت بدجوری مراجعین رو سرکار گذاشت واصلا پاسخگونیستند..

                                • سه شنبه 16 آذر 1395-13:41

                                  دوست محترم لطفا مستند حرف بزنید اگرنه حرف مفت ارزشی نداره.....

                                  • دوشنبه 15 آذر 1395-18:11

                                    من که از نزدیک داخل شهرداری هستم میبینم که مهندس زلیکانی هر روز از ساعت 10 از محل کارش که استانداریه میاد شهرداری و توی اتاقای شهرداری پیگیر مشکلات مردمه. خدا خیر بده بهش

                                • يکشنبه 14 آذر 1395-9:55

                                  آقای زلیکانی شرکت شما در حال کار در پروژه ارتش است و خواهر شما در واحد صدو پروانه منطقه یک مشغول به کار است و مهر استحکام بناهای شرکت شما و......س.س/.

                                  • دوشنبه 15 آذر 1395-18:12

                                    بیچاره هزار بار گفت خواهرش توی شهرداری نیست ولی ظاهراً دروغ رو راحتتر قبول میکنن بعضضیا.

                                    • سه شنبه 16 آذر 1395-11:12

                                      بیچاره ملت ساده بیچاره خودش که تایید کردند شما چرا رد می کنید


                                  ©2013 APG.ir