تعداد بازدید: 2806

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 آذر 1395-10:5

جمعی از فعالان سیاسی و دانشجویی مازندران خواستار شدند:

دولت از باغداران خسارت دیده حمایت جدی کند

تقاضای جمعی از اعضای تشکلات سیاسی و فعالان مدنی و دانشجویان عضو تشکلات دانشگاهی شمال کشور از دولت: خرید تضمینی شب عید مرکبات با قیمتی نزدیک تر به قیمت تمام شده کشاورز و پرداخت وام بلاعوض برای احیای باغات را از دولت تدبیر و امید خواستاریم+امضاها


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، شبنم لشگری: با توجه به برف و یخبندانی که ماه اخیر به باغداران مازندران خسارت هایی وارد کرد، جمعی از اعضای تشکل های سیاسی و فعالان مدنی و دانشجویی در نامه ای اقدام دولت تدبیروامید را برای بازپرداخت خسارت به باغداران خواستار شدند. در این نامه چنین آمده:

«سرما، یخبندان و بارش برف در اوایل آذرماه جاری موجب بروز خسارت در استان های شمالی کشور شد.

گرچه خسارات وارده تاثیر زیادی در بخش های دامی و قطعی گاز و نهایتا" اختلال در زندگی عادی بومیان منطقه داشت، با توجه به بستگی مالی که باغات کشور در امرار معاش مردم استان دارد، حائز اهمیت بیشتری است.

بارش کم سابقه ی برف و برودت زودتر از موعد در استان های شمالی، در حالی اتفاق افتاد که به گزارش نمایندگان استانداری مازندران، حدود نود درصد میوه ها چیده نشده بودند.

 خسارت اولیه وارده به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود ششصد میلیارد تومان برآورد شده است. این در حالی است که خسارت در سه بخش کیفیت، اضمحلال مرکبات و تخریب راسه ی درختان قابل بررسی است و سرمای بیش از منفی دو درجه موجب شد کیفیت مرکبات، طعم و رنگ محصولات آسیب ببیند.

گرچه تمهیدات دولت تا کنون شامل اعلام آمادگی در پرداخت وام و بازپرداخت بیمه ای و خریدتضمینی شب عید، قابل توجه بوده است، اما روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد باغداران خسارت دیده که پیش ترنسبت به خرید بیمه نامه مرکبات اقدام کرده اند، قبل از محو آثار خسارت به نزدیکترین شعبه اصلی و یا دفاتر شرکتهای خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

مسئله ی حائز اهمیت درصد کثیری از باغداران هستند که با پیش فرض عدم تعهد دولت یا بیمه، اقدامی در این زمینه صورت ندادند و همین موضوع موجب رشد قارچ گونه ی دلالی شده که مرکبات را به یک دهم قیمت واقعی خریداری می کنند و باغدار هم از بیم نبود حمایت دولت، به این خسارت تن می دهد.

ما جمعی از اعضای تشکلات سیاسی و فعالان مدنی و دانشجویان عضو تشکلات دانشگاهی شمال کشور ضمن در نظر گرفتن تلاش دولت در آرامش شرایط بحرانی بازار شمال کشور، بار دیگر به دولت یازدهم اعتماد می کنیم و خواستاریم ضمن توجه به خسارات وارده و در نظر گرفتن تنها راه امرار معاش کشاورزان در موارد زیربه تقاضای مان توجه شود:

الف: تدوین سیستم اصولی و نظام مند بیمه باغات با بازپرداخت واقعی
ب:خرید تضمینی شب عید با قیمتی نزدیک تر به قیمت تمام شده کشاورز
ج: پرداخت وام بلاعوض برای احیای باغات به منظور ترمیم خسارات و کنترل بحران که در نهایت گامی به سوی اقتصاد مقاومتی است.

امضاکننده ها:

_انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری
_انجمن علمی باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی
_انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران
_انجمن علمی مدیریت دانشگاه مازندران
_انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
_انجمن اسلامی مهندسین شهرستان بابل
_انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مازندران
_کانون محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی
_اشکان ذهابیان دبیر کمیته تشکیلات شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان
مازندران
_علی تاری، دبیر شورای اصلاح طلبان شهرستان بابلسر
_نوید دارویی، دبیر هیئت رییسه کمیته جوانان اصلاح طلب شهرستان بابل
_زهرا علیپور، عضو هیئت رییسه کمیته جوانان اصلاح طلب شهرستان بابل

 


  • دوشنبه 22 آذر 1395-0:22

    آره قطعا دولت حمايت ميكنه.البته از نجومي بگيران..خخخخخخخخخ

    • دوشنبه 22 آذر 1395-9:32

      92 درصد پول نجومی بگیران برگشته بت المال. هر چند حق شون بود و قانون بهشون داده این حقوق رو. اما چن ددرصد پول امثال زنجانی و سایر غارتگران بیت المال برگشته؟ فاسدان متمایل به جبهه پایداری چرا چیزی شون نمیشه؟!

    • يکشنبه 21 آذر 1395-14:44

      عهههه چندماه مونده به انتخابات ببین کیا نگران مردم شدن...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      ©2013 APG.ir