تعداد بازدید: 3221

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 25 آذر 1395-10:24

نامه و عکس های یکی از شهروندان ساروی؛

چرا پروژه های شهری کند پیش می رود؟

نمی دانم این جا چرا پروژه های شهری کند پیش می رود؟ اگر پول ندارید، شروع نکنید. نه این که زخمی و رها کنید/ فردا اگر كودكي، شهروند ميانسالي و یا... به داخل كانال سقوط كند از همين الان مشخص است كارگر حفار مقصر قلمداد مي شود و نه پيمانكار و كارفرما و مجري و مهندس و...


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: یکی از شهروندان ساروی متنی را با عکس در اختیار ما قرار داده و نوشته مسئولان مرکز استان چند هفته است به حفر کانال در کوچه چهارم اتحاد 2  اقدام کرده، اما پروژه کند پیش می رود و احتمال بروز حادثه وجود دارد. متن کامل نوشته این شهروند در زیر آمده است:

«دوستان شهرداري و آب و فاضلاب ساري؛ گزارش عملكرد يكماهه شما را شهروندان كوچه چهارم پشت صداوسيما دريافت كرده اند، حال به فكر ايمني و پايان كار باشيد!

اين تصاوير كندکاری براي انتقال فاضلاب شهري ست! كانالهاي فاضلابي كه در دهه هفتاد طراحي شده بود، گويا امروز به دليل افزايش هزینه ضروري شده كه نوع و مكانيزم سيستم انتقال فاضلاب تغيير كند!

كارگران حدود يك ماه هست كه از صبح با انواع دستگاه هاي گوشخراش مشغول حفاري هستند و اين موضوع به درازا كشيده و براي شهروندان بسيار خطرناك شده است.

اگر هدف توسعه روند فاضلاب شهريست، دليل اين كوتاهي در پايان كار چيست؟ مگر قرارداد پروژه، به صورت روزمزد است كه طولاني شدن اين موضوع منافع عده اي را تامين كند؟
 مي گويند پیمانکارها مطالباتی دارند که تا نگیرند، لاک پشتی کار می کنند.

ما شهروندان از مسوولان شهري ممنونيم كه به فكر شهرهستند، اما پیشرفت طرح هاي زيربنايي كه از ضروريات جامعه شهريست، بايد كاملا" بر اساس قواعد استاندارد باشد و نه به شيوه آماتوري!

اگر خداي ناكرده اتفاقي براي يكي از اهالي پيش آيد چه بايد كرد؟ اتومبيل كه نمي تواند تردد كند! شهروندي هم از خانه اش نمي تواند بيرون بيايد، مگر اينكه پلي سيار نصب شود!

حالا شرايط  این قدر سخت شده، زودتر به سرانجامش برسانيد و حوادث غيرمترقبه را هم پيش بيني كنيد.


فردا اگر كودكي، شهروند ميانسالي و یا... به داخل كانال سقوط كند از همين الان مشخص است كارگر حفار مقصر قلمداد مي شود و نه پيمانكار و كارفرما و مجري و مهندس و...

دوستی خارج نشین می گفت در کشوری که زندگی می کند، شروع و پایان پروژه از پیش مشخص است. سر ساعت با اطلاع قبلی اهالی منطقه، پروژه آغاز و سر ساعت هم بدون ثانیه ای وقت اضافه، تمام می شود.

نمی دانم این جا چرا پروژه های شهری کند پیش می رود؟ اگر پول ندارید، شروع نکنید. نه این که زخمی و رها کنید.

با تشکر: شهروند كوچه چهارم، اتحاد دو ساري»

 



    ©2013 APG.ir