تعداد بازدید: 3780

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 29 آذر 1395-10:24

افول!

پدیده افول و محاق مهدی عبوری را نباید به نخبه کشی دیرینه در ایران تعبیر کرد؛ چه، پوزیشن ها و رفتارهای هجومی و توده گرایانه و عوام فریبی های سیستمی که ایجاد کرد، حالا به خودش برگشته و دیگر جواب نمی دهد. او زمانی که با تبختر بر شانه های برخی پای گذاشت و بالا رفت، باید چنین روزهایی را پیش بینی می کرد. «فواره چون بلند شود، سرنگون می شود.»


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: دوران افول و محاق مهدی عبوری آغاز شده است. این کاهش محبوبیت، نه از چند شب پیش که جشنی پرسروصدا در پارک ملل راه انداخت، بل از زمستان گذشته هنگامی که برای دو نامزد انتخابات مجلس ستاد تبلیغاتی راه انداخت، شروع شد.

شهردار ساری با روحیه ای که دارد، هرگز حاضر به بالابردن دست هایش نیست. او بر این تصور است که هماره برنده است و باخت در ادبیات عبوری جایگاهی ندارد.

در تازه ترین اتفاق که به مراسم پایکوبی جوانان در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) بر می گردد، شهردار ناگزیر شد معاون فرهنگی خود را برکنار کند تا شاید اندکی از فشارها را بر مجموعه خود کاهش دهد. این اما تازه اول کار است و هوای مدیریت برای تنفس عبوری نفس گیرتر و پرغبارتر خواهد شد.

*پایان ماه عسل

عبوری جوان مستظهر به پدر، سه برادر شهید و برخی روحانیان طراز اول ساری از جمله امام جمعه، آن گاه که از صداوسیما به مجموعه شهرداری پای گذاشت، آهنگ تغییر و تحولات در شهر شتاب گرفت. نهضت آسفالت و اجرای برخی پروژه های شهری هنگامی پرطمطراق و مردم پسند شد که معاون فرهنگی و بخش رسانه ای به میدان آمدند و از کاه، کوه ساختند.

 شخص عبوری نیز در برنامه های چند هزارنفری شرکت و با ادبیات خاصی برای خود سخنرانی هیجانی و تبلیغاتی می کرد، تا جایی که منتقدانش به این حضور و ظهور، اصطلاح "پوپولیستی بودن شهردار" و "احمدی نژاد کوچک ساری"را اطلاق کردند.

آن هنگام ماه عسل شهردار جوان بود و در محافل خاص و حتی افکار عمومی، منتقدان ادبیات و عملکرد فرهنگی-رسانه ای عبوری، متهم به ضد مردم بودن و خط گرفتن از جریان رقیب می شدند.

عبوری در کنار مسایل شهری، نیم نگاهی به سیاست دارد. او با پررنگ کردن چند جبهه قدیمی و سنتی و ارائه سخنرانی های آتشین، تمایلات شخصی اش را  به غوغاسالاری و بهره برداری تبلیغاتی بارها نشان داد.

از جمله سوگیری های عبوری و یارانش می توان به پررنگ کردن تقابل سنتی بابل-ساری با تخریب و تغییر نام دروازه بابل و نام گذاری شهرش به بهارنارنج -که پیش تر بابلی ها نام گذاری کرده بودند- و نیز بازسازی جبهه (شجاعی+عبوری) و (دامادی+حجازی) اشاره کرد.

شیب صعودی محبوبیت شهردار ساری اما تا انتخابات مجلس گذشته ادامه داشت و تا آن زمان منتقدانش اندک و کم توان بودند.

*آن انتخابات پراشتباه

بزرگ ترین اشتباه راهبردی عبوری، زمستان گذشته شکل گرفت و او در پی ردصلاحیت شدن سیدرمضان شجاعی، ستاد تبلیغاتی برای دو نامزد دیگر راه انداخت که بر اساس نظرسنجی ها و آرای استمزاجی، کاندیدای نخست شان حتی بدون پشتیبانی های او، خود به مجلس راه می یافت و نامزد دومش نیز راه به جایی نبرد.

تخلف مشهود و اقدام غیرقانونی شهردار ساری در ورود علنی به جریان انتخابات (1-برای حذف جریان دامادی-حجازی  2- برای داشتن حداقل یک نماینده و پشیبان برای خود در نبود شجاعی)، همان زمان از دید فرماندار ساری پنهان نماند و پس از لغو سخنرانی اش، شهردار ساری، صوری استعفا داد و باقی ماجرا که هنوز از اذهان پاک نشده است.

انتخابات مجلس گذشته  برای شهردار جوان ساری نقطه عطفی معکوس داشت و در حضیض و نشیب محبوبیت قرار گرفت. حالا دیگر منتقدان و مخالفانش پرشمارتر و جسورتر شده بودند و اگر زمانی برخی جریان های اصلاح طلب او را پوپولیست قلمداد می کردند، حالا در شورای شهر تک منتقدانی پیدا کرده بود، بخشی از جبهه پایداری مرکز استان و جریان «کیاپی» از انتقاد علنی به مخالفت عملی رسیده بودند، بدهکاری های کلان و اسناد برخی تخلف ها وارد فضای مجازی شد و حتی همایشی نیم بند را هم مخالفان جریان عبوری -که در تبلیغات عمومی خود را عملگرا می داند- برای شفاف سازی برپا کردند.

عبوری هم چنان با باقی مانده محبوبیت سال های پیش خود، هفته های پس از انتخابات مجلس را سپری می کند و مانند بوکسوری که لابلای مشت خوردن، یک ضربه بی هدف هم سمت حریف روانه می کند، در سخنرانی چند وقت پیش در کوی 22 بهمن ساری، به زعم خود مشتی روانه صورت حریف کرد که بلافاصله چندین پاسخ گرفت و ناکام ماند!

*4 پیشنهاد

اشتباهات عبوری مکرر شده است. او مبارزه را خوب شروع کرد، اما خوب ادامه نداد. دستش دیگر برای حریفان رو شده است. او هیچ گاه شیوه مبارزه اش را تغییر نداده و هم چنان کلاسیک و سنتی مبارزه می کند. حریفان عبوری اما باتجربه تر شده، فضاهای مختلف واقعی و مجازی را میدان جنگ علیه او کرده و توانسته اند ابتکار عمل را از چنگ او بربایند؛ تا جایی که دیروز عبوری مغرور و شکست ناپذیر را وادار کردند معاونش را برکنار کند.

برکناری ناصر معیل برد کوچکی برای مخالفان شهردار جوان مرکز استان نیست، حتی برخی به این نیز رضا نداده اند و نوشته اند «ما به دنبال دستگیری و محاکمه آقای معاون هستیم و با این برکناری معیل از محاکمه و زندان جسته است!»

عبوری چند اشتباه راهبردی دارد که اگر اصلاح نکند، نوبت او نیز خواهد رسید:

1-او علاوه بر افراد و مدافعانی که 24 ساعته با او هستند(امثال کیادهی و پیری) به هوای تازه تری نیاز دارد. مشورت با برخی اهل فن، ناظران بیرونی و حتی یارگیری از بین مخالفان می تواند در این شرایط به کمک اش بیاید.

2- عبوری باید باور کند دیگر نطق های آتشین و حمله های مکرر به اردوگاه رقیب، برایش محبوبیت کسب نمی کند. او در سراشیبی است، بنابراین رفتار او باید متعادل تر و منطقی تر تا شاید آتش بغض مخالفانش اندکی خنک تر شود. او و اطرافیانش نباید با سخنرانی های تند و پوپولیستی جبهه تازه ای برای خود ایجاد کنند.

3-در ایام باقی مانده تا انتخابات، مخالفان شهردار به دنبال بهانه هایی جهت زمین گیر کردن او هستند و عبوری با اجرای برنامه هایی مثل جشن اخیر، خیلی راحت پاس گل به رقیب می دهد.

چه کسی است که نداند تقلید صدا و دست و پایکوبی در تمام برنامه های شهردار در سال های اخیر وجود داشته، اما اکنون دیگر نوبت مچ گیری و فشار فرا رسیده است! عبوری اگر قصد ماندن دارد، باید تا پایان انتخابات فعالیت های معاونت فرهنگی اش را تعطیل کند تا اندکی نفس بکشد و خود را بازسازی کند. ذره بین های زیادی بر سر عمارت شهرداری قرار گرفته و هرکار خرد و کلان شهردار زیر این ذره بین هاست.


4- پیشنهاد آخر به شهردار جوان ساری این است که حتی در گوشه ذهن و مخیله اش به انتخابات شورای پنجم فکر نکند. او اگر مانند دوره قبل وارد این عرصه شود، از لیستی حمایت کند، له کسی و جریانی سخنرانی کند مطمئنا" باید با صندلی شهردرای ساری خداحافظی کند و دنبال شغلی برای خود در مجموعه وزارت کشور یا صداوسیما بگردد.

*فواره چون بلند شود، سرنگون می شود

جعفر برمکی از وزرای محبوب و صاحب قدرت هارون الرشید بود که بسیار مورد توجه و لطف و عنایت خلیفه قرار داشت. بعد از مدتی میانه این خلیفه  و وزیر به هم خورد و خلیفه دستور قتل او و خاندانش را داد.

روزی«هارون» با «جعفر برمکی» در باغی قدم می زد، درختی توجه آنها را جلب کرد، میوه های رسیده و آبداری داشت اما شاخه ها بلند بودند و دست هیچ کدام به آن میوه ها نمی رسید. هارون چاق بود و جعفر لاغر.

هارون دست های خود قلاب کرد و جعفر پای بر دست او گذاشت و پای دیگر بر شانه های او.

باغبان از دور شاهد این ماجرا بود و در عین حال یکی از نزدیکان جعفر برمکی به شمار می رفت. هارون به پاس زحمتی که باغبان در پرورش درختان کشیده بود ، از او خواست تا تقاضایی بکند و پاداشی بگیرد.

باغبان کاغذی به هارون داد و گفت:«لطفا تایید بفرمایید که من به خاندان برمکیان منسوب نیستم.»

هارون با تعجب نامه را امضا کرد. از آنجا که رسم روزگار است صفحه برگشت و ایام بر یک روال نماند و برمکیان از چشم خلیفه افتادند.

هر کجا برمکیان را می دیدند، دستگیر کرده می کشتند تا نوبت به باغبان رسید.

او دستخط هارون را نشان داد که خود تایید کرده بود با برمکیان نسبتی ندارد.

باغبان را نزد هارون بردند، هارون از درایت باغبان شگفت زده شد و پرسید:«تو چگونه چنین روزی را پیش بینی  کردی؟» باغبان گفت:« از آنجا که جعفر روی شانه های شما پا گذاشت.»

به باور ما پدیده مهدی عبوری را نباید به نخبه کشی دیرینه در ایران تعبیر کرد؛ چه، پوزیشن ها و رفتارهای هجومی و توده گرایانه و عوام فریبی های سیستمی که ایجاد کرد، حالا به خودش برگشته و دیگر جواب نمی دهد. او زمانی که با تبختر بر شانه های برخی پای گذاشت و بالا رفت، باید چنین روزهایی را پیش بینی می کرد.

«فواره چون بلند شود، سرنگون می شود.» این رسم معهود تاریخ است.


  • جمعه 3 دی 1395-22:40

    هه پیامای مخالفای عبوری رو خوب میزاری پیامای مارو نمیزاری خبرگزاریه نامحترم

    • جمعه 3 دی 1395-9:51

      از اظهار نظرات خوانندگان این سایت اینطور استنباط می شود که در پدیده هایی مثل عبوری و مانند آن مردم کاملا دو گروه شده اند یکی موافق و یکی مخالف / متاسفانه مخالفان چشم بر همه خدمات شهری انجام شده می بندند و موافقان نیز مشکلات و ایرادات را نادیده می گیرند اگر می خواهیم شهری سالم داشته باشیم از کارهای خوب دفاع و از ایرادات انتقاد کنیم مهم هم نیست که طرف مقابلمان چه کسی باشد /
      بنده کارشناس امور شهری نیستم اما می بینم که کار پیاده رو سازی در ساری از نظر کیفی بسیار بسیار بد اجرا شده و چه بسا موزائیک ها پس مدتی کمتر از شش ماه کنده ویا شکسته شدند و هزینه های زیادی را به شهروندان تحمیل کرده ، در مورد کارهای بزرگتر مطمئنا باید کارشناسان آن به آن بپردازند / از طرفی کارهای مهمی هم انجام شده انتقال پادگان و زندان که آرزوی سالیان مردم بود و ایجاد پل و زیر گذر و پارک هم از نظر کمی قابل تقدیر است بنابر این باید جانب انصاف را نگه داریم و هر چیزی را سیاه و سفید نبینیم

      • پنجشنبه 2 دی 1395-8:27

        حامیان شهردار تو این چند سال فقط تندگویی و پرخاشگذی رو ازش یاد گرفتند. من همه کامنتها رو خوندم. تمام کامنتهای طرفداران عبوری تندمزاج و پرخاشگر و فحاش هستند. این یعنی مطلب شما درست است و آن ها چون منطق ندارند به فحاشی و توهین روی اورده اند. متاسفم برای شهرداری که این ناسزادهندگان حامیانش هستند. مثل روز روشن شد حق با کیست

        • چهارشنبه 1 دی 1395-10:26

          جناب آقای صادقی نوشته جنابعالی نه یک تحلیل بلکه یک فحش نامه است . آیا این همه خدمات زیربنایی را که در ساری اتفاق افتاد ندیدی؟ شاید چون اهل قائمشهر هستی نمیدونی چه خدماتی در ساری انجام شد . شاید هم گندکاریهای حجازی در قائمشهر چشم و گوش تورو بسته ؟ اگر عبوری از منتقدین خودانتقاد میکند به خاطر سنگ اندازیهای آنان است که چون در زمان شهردارهای قبلی به عالاف و علوفی رسیدند ، با آمدن عبوری این منافعشان از بین رفت . این همه تندروی و بی منطقی در شان اهل رسانه ای مثل تو نیست

          • پنجشنبه 2 دی 1395-11:28

            حدس میزدم صادقی اهل ساری نیست.فکر کن ما ساروی ها چقدر بدبختیم که یه قایمشهری توی شهرمون فتنه میکنه.

          • چهارشنبه 1 دی 1395-9:28

            بنده انتقاد زیادی به شورای شهر دارم.ولی این دلیلی نمیشه که خدمات اقای عبوری رو نادیده بگیریم..مطمعنا اقای عبوری در این دوره از ادمهایی حمایت میکنه که هم ارزشی باشن و هم متعهد ..در ضمن عملکرد شهردار قبل رو هم دیدیم که وقتی بالای پل میدون خزر میری هم حالت تهوع میگیری و هم اینکه پول بیت المال رو دور ریخت ناراحت..در ضمن زیاد هم از ممد خالی بند حمایت نکن.اون بچه ست..

            • سه شنبه 30 آذر 1395-10:54

              سالهاست که داری جوش میزنی که چرا عبوری هست//میفهمی که صدات به جایی نمیرسه؟میفهمی که آب در هاون میکوبی؟میفهمی که شما و باندی که عضوش هستید هیچ اقبالی بین مردم ندارید؟سخته پذیرفتن این موضوع که مردم تحویلتون نمیگیرن؟مردم ساری دیگه بیدار شدن و اگر قرار باشه عیوری یه روزی عزل بشه محاله بذارن که فردی از باند شما که دشمن مشهود ساری هستید نصب بشه/.

              • جمعه 3 دی 1395-12:43

                خخخخخخخخخخخ
                یه استندآپ کمدی برگزار کن . استعدادت خوبه

                • چهارشنبه 1 دی 1395-9:6

                  نظر شما برای ما محترم ...ولی خواهش می کنم سخنگوی مردم نباش

                • شهروند مظلومپاسخ به این دیدگاه 12 15
                  سه شنبه 30 آذر 1395-8:46

                  متاسفانه آنقدر عیار این شهردار جوان و بی تجربه پایین است که انسان حیفش میاد وقت خود و دیگران را در خصوص شخصیت نازل او تلف کند . اما از آنجایی بر مسندی تکیه زده که بیت المال و سرنوشت شهری و زیست محیطی شهرمان به او وابسته است متاسفانه ایشان دارای عملکرد بسیار ضعیفی است ...چرا ؟
                  چرا در پادگان که باید فضای سبز می شد ساخت و ساز شده ؟ مگر شهر کم بانک داره که باید توی یک تکه زمینی که توی مرکز شهر آزاد شده بانک ساخته بشه؟
                  مگه ساختمان تو شهر کمه که باید ساختمان شورای شهر اونجا ساخته بشه ؟
                  چی شد که دیوار پادگان را یکبار کشیدند دوباره خراب کردند ؟ آدم یاد اوستا بنای قدیم میفته که بی نقشه آجر روی آجر می گذاشت می دید خراب شده خرابش می کرد...

                  • شهروند اصلیپاسخ به این دیدگاه 8 5
                    سه شنبه 30 آذر 1395-13:53

                    لطفا اسمت را بنویس ! این حرفهای شما نا پخته نسنجیده و غیر کارشناسی است معلوم است فقط به یک برگ کاغذ فلان نماینده آنهم بدلی دلت خوش است وگرنه سازوکار زمین پادگان از ابتدا و از بدو توافق با نیروی زمینی همین بود . ضمنا ساخت و سازهای داخل 90 درصد فرهنگی است . لطفا بچگی نکن این دفعه جلو مجلس روبروت وا می ایستم یک مرکز فرهنگی بزرگ قربانی این شد که اسم چه کسی روی آن باشد اما یک پارک بنام پدرت شده بسه دیگه !

                    • چهارشنبه 1 دی 1395-9:1

                      ساختمان بانک شهر فرهنگی است ؟ ساختمان شورای شهر فرهنگی است ؟ حالا اظهار نظر کی غیر کارشناسی است ؟

                  • دانشگاه کشاورزیپاسخ به این دیدگاه 21 2
                    سه شنبه 30 آذر 1395-8:44

                    عبوری یک نیروی شرکتی را از دانشگاه اورد ... یک نیروی شرکتی که نمیتونه پست بگیره

                    • متاسفم شهردارپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      سه شنبه 30 آذر 1395-13:57

                      واقعا نیروی شرکتی بود گاف بزرگی برای شهرداری بود کی عزل میشه

                      • سه شنبه 30 آذر 1395-13:55

                        یعنی شرکتی بودن یا استخدام بودن نشان از لیاقت است ؟ پس چرا 100 ها کارمند استخدامی بازدهی یک ساعت در روز هم ندارند ؟

                        • چهارشنبه 1 دی 1395-9:2

                          شما مثل اینکه اصلا قانون رو قبول نداری و مثل عزیزان دیگر دنبال رفتار فراقانونی هستی ؟

                        • سه شنبه 30 آذر 1395-12:18

                          درسته

                        • دوشنبه 29 آذر 1395-15:56

                          انصافاً
                          در ساری و سال ها قبل از انقلاب آقای محترمی که از شهرداران بومی به حساب می آمد در خداحافظیش هنگام معرفی شهردار جدید گفت : افتخار می کنم که شهرداری ساری امروز بدهکار نیست و حساب بانکی خالی نیست . در مقابل ،شهردار جدید اما غیر بومی به هنگام سخنرانی خطاب به حاضران گفت : شهردار خوب آنست که شهرداری را همیشه بدهکار و سر آخر نیز بدهکار باقی بگذارد .
                          در این مراسم محتاط بودن بیش از حد شهردار بومی و بی باکی و جسارت فوقالعاده شهردار غیر بومی جلب توجه نمود ! امروز شاید ساری دارای یک شهردار بومی شجاع و [s,vاست اما آرزو می کنیم که دوستی ایشان با مردم آمیخته با احترام او به همه و همه اقشار مردم باشد !

                          • اشتباه تایپی!پاسخ به این دیدگاه 4 0
                            دوشنبه 29 آذر 1395-18:19

                            با عرض معذرت در متن مربوط به( انصافاً ! ) منظور از شجاع و [s,v همان ( شجاع و جسور ) است و فقط یک اشتباه تایپی باعث این تفاوت شده است .









                          • دوشنبه 29 آذر 1395-15:11

                            سلام .نکته بسیار جالبی اشاره فرمودید.دستمریزاد

                            • فرزند میاندرودپاسخ به این دیدگاه 6 1
                              دوشنبه 29 آذر 1395-13:13

                              باند کیاپی رو خوب اومدی؟!

                              • محمد سورکیپاسخ به این دیدگاه 15 7
                                دوشنبه 29 آذر 1395-12:9

                                خیلی نامردی صادقی
                                به خدای احد واحد اگر این عبوری خودشو کمی به سمت شما متمایل میکرد الان برایش هرکاری می کردید
                                یک مدیر همایش آزاد و مردمی جشن میلاد را بر گزار کرد که بیش از 100 هزار نفر آمدند
                                در آنجا اشتباه کردند آقایان چند جوان بدون اختلاط حرکات موزون انجام دادند تمام خدمات مهدی عبوری شد فواره ؟ ببین اختلاس 10 هزار میلیاردی هیئت خمدیره و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را به روی خودت نیاوردی
                                من الان 3 سال است بازنشست شدم از آموزش پرورش مازند نومه نامرد به همه چیز پرداخت جز پولی که از ما 30 سال کسر کردند و آقایان بالا کشیدند
                                تالان افول مهدی عبوری نیست شرف مهدی عبوری او را از تمام مشکلات نجات می دهد
                                تو دیگر از چشمانم افتادی آنقدر مردانگی در تو نمی بینم که این نوشته را منتشر نمایی

                                • شهروند مظلومپاسخ به این دیدگاه 2 7
                                  سه شنبه 30 آذر 1395-8:39

                                  برادر عزیز ...چون دیگران خلاف کردند جلوی این جوان ...رو نگیریم که چی ؟ یکی دیگه پولت رو خورده ....با این منطقی که شما به اون استدلال می کنند همون بهتر که پولتون رو خوردند ...

                                  • خطاب به اسم قلابی شهروند مظلومپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                    سه شنبه 30 آذر 1395-13:56

                                    شما حرف خودت را زدی موضع خودت را گفتی شناختیمت تمام . ولی علی صادقی را گفتیم که در مقام یک رسانه در حق ما بازنشسته های فرهنگی کاری نکرد تو چرا نخود شدی ؟

                                  • دوشنبه 29 آذر 1395-23:18

                                    چیه سورکی جوش اوردی!! مایه تیله هات داره تعطیل میشه؟! حرف حساب جواب نداره. آب رو بریز همونجا که داره می سوزه

                                    • محمد سورکی2پاسخ به این دیدگاه 4 1
                                      سه شنبه 30 آذر 1395-13:59

                                      بلا نگیره تو رو از کجا فهمیدی من دزد هستم ؟ خیلی زرنگی ها ها !!
                                      برو جمع کن خودتو بی سواد کاهدان زده من بازنشسته فرهنگی هستم 40 میلیون تومان از دولت حسن روحانی طلب دارم پولم رو بدن .
                                      شما چرا جاییت می سوزه که احمدی نژاد باید آب یریزه ؟

                                  • دوشنبه 29 آذر 1395-12:9

                                    ببخشید وقتی اداره کل ارشاد استان برای سیستم تهویه سرویس بهداشتی چند ساله معطله و لنگ دو زار پوله ، مقایسه اش کن با بودجه معاونت فرهنگی شهرداری ساری چند ده برابر اداره کل ارشاد استانه

                                    • دوشنبه 29 آذر 1395-12:7

                                      مقاله روشنگرانه ای بود.
                                      به نظرم مشکل در تداخل وظایف دستگاههاست که این مسائل بروز می کنه ، با وجود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات ، معاونت فرهنگی شهرداری چه مشکلی رو میخاد حل کنه . شهرداری چون پول داره باید هر کاری بکنه!

                                      • حسین برزگر ولیک چالیپاسخ به این دیدگاه 9 2
                                        دوشنبه 29 آذر 1395-11:54

                                        باسپاس از تحلیل واقع بینانه و عمیق دوست نازنینم علی آقا صادقی سردبیر مازند نومه.من بار دیگر اذهان و افکارعمومی شهرساری را به یادداشت "زمانی برای مستی ثروت و قدرت "ارجاع می دهم.خطر بزرگی است که عادی و عادت شدن ناشفافیت و غیر پاسخگویی و خودبرتربینی و قانون گریزی در روال زندگی اجتماعی .وقتی که جریان حاکم و مسلط بر شهرداری به جای تعهد و تخصص و از جان گذشتگی ،منفعت طلبی پیشه کنند و اعضای شورای سیزده نفره انتقاد از شهردار را گناه بدانند و هر از چندی برخی از این راه یافتگان در فضای عمومی و رسانه ای به یکدیگر بتازند و از توجه به حقوق شهروندان غافل بمانند و یکبار هم از شهردار سوال و انتقاد نکنند نتیجه آن می شود که مبرا و مصون دانستن شهردار و معاونین شهرداری از خطا و انحراف تطیل شدن بعد نظارتی شورا کار به جایی برسد که شهردار تحت تاثیر افکار عمومی و فشار مخالفین دست به برکناری یکی ازمعاونین بزند. این13نفرشورا تقصیر دارند که در راستای انجام وظایف قانونی و شرعی خویش درست و کامل عمل نکردند.امیدوارم مردم ساری در 29 اردیبهشت96 باز مثل24خرداد92 تصمییم اشتباه نگیرند و این بار دست به تغییرمعنادار بزنند و با مطالعه سوابق افراد، انتخاب ناب و پاک داشته باشند.به گروههای سیاسی ساری هم هشدار می دهم در بستن لیست انتخاباتی پاکدستی ، کارآمدی ، صداقت و شفافیت را بطورجدی در نظر بگیرند. اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل و حامیان و منتقدان و مخالفان شهردار چندان مهم نیست.اگر منافع مادی و پولی و هزینه های میلیاردی بازهم ملاک باشد بروز فساد چون موریانه ویرانگر بتدریج ستونهای خانه ما (شهر)را نابود می کند.اما جناب مهدی عبوری،مسولین دارای حد هستند و مردم دارای حق.شما بهتر بود که دربرابر مخالفین و منتقدین خود و پرسش های جدی شهروندان در هر رده و طبقه ای ، مسولانه ، نجیبانه و فروتنانه عمل می کردید و از تشکیل باند و دسته و گروه و امتیاز زیاد به برخی افراد فاقد صلاحیت و زیاده خواه و درعین حال ناکارآمد و قانون شکن پرهیز می کردید.شما مدیر شهر هستید نه دبیر یک حزب سیاسی .شهر برای همه شهروندان است.من اولین نفری بودم که پیش بینی چنین روزهایی را می کردم و انذار هم دادم.به نظرم رویشگاه چنین اتفاقاتی را باید در انسداد و فضای ناشفاف آن هم در سطوح مدیریت جستجو کرد.جریان موهوم و تصنعی عملگرایی به دنبا کسب غنایم بیشتر است.اما اصول حاکمیت خوب این نیست که در شهرداری و شورای شهر ساری می گذرد. این اصول:پاسخگویی مالی،شفافیت و مسولیت اجتماعی فراموش شده است.در این باره بیشتر سخن خواهیم گفت.

                                        • دوشنبه 29 آذر 1395-11:52

                                          برین خجالت بکشین سایت زرد در پیت !
                                          شتر در خواب بیند پنبه دانه اگه فکر کردین با این مزخرفاتی که سر هم کردین میتونین جلو راه عبوری رو سد کنین یا وادارش کنین که سیاست های کثیف شماها و اون دامادی مترسک رو اجرا کنه سخت در اشتباهین مردم ساری همه جوره پشت عبوری هستن و دوسش دارن اگه باورتون نمیشه وایسین و تماشا کنین ! کمتر حرف مفت بزن مازند نومه !!!!

                                          • سه شنبه 30 آذر 1395-8:55

                                            اونهایی که پشت سر عبوری اند حتما مثل خودش هستند ...
                                            1. دارای تحصیلات غیر مرتبط فارغ التحصیل از دانشگاه غیر انتفاعی جاده دریا
                                            2. حیف و میل بیت المال برای پروژه های بی برنامه مثل جمع آوری آب سطحی که پس از 4 سال هنوز با یک بارون باید تو شهر قایق سوار شد و ساخت و ساز بی برنامه و هول هولکی در پادگان ...راستی پروژه زندان چی شد ؟
                                            3. از کاه کوه ساختن مثل یک پارک ساده مثل ملل ...اگه ساختن این پارک مهمه باید مجسمه هایی از طلا برای مرحوم دامادی و صادقلو ساخت به خاطر ساخت پارک دامادی و قایم .
                                            4. بلند پرواز که به جای فکر کردن به مسایل شهری ورود به انتخابات شورای شهر و مجلس می کند و حتی در فکر استاندار شدن و رییس جمهور شدن است ...ای وای ...کارمان به جایی رسیده که یک کودک خوابهای بچه گانه اش را می خواهد عملی کند ولی زود از خواب بیدار می شود که باید برود مدرسه ...

                                            • انتی شهروندپاسخ به این دیدگاه 4 2
                                              پنجشنبه 2 دی 1395-2:15

                                              شهروند جان حرص نخور به قول احمدی نزاد اونجات که میسوزه بزار تو اب با همه ندونم کاریاش احمدی نزاد اینو خوب گفت وصف حال شماست

                                              • پنجشنبه 2 دی 1395-2:14

                                                اوناییم که دشمنشن یا جایی تو شهر دزدی میکردن که جولوشونو گرفتن یا حرص حذب و گروه خودشونو میزنن که با عبوری دیگه حزب و گروهشون تو ساری خریدار نداره

                                                • سه شنبه 30 آذر 1395-17:51

                                                  لطفا حرف مفت نزن مثلا شهروند!!! خوب مشخصه امثال تو کجاشون از پروژه های عمرانی شهر ساری داره میسوزه و نگران منافع از دست رفته خودشونن ! فقط محض اطلاع امثال تو من فوق لیسانس معماری دارم اونم از دانشگاه تهران فقط گفتم که موقع حرف مفت زدن بدونی که همه عین خودت نیستن ! پروژه های ساری اگه کوچیک و بی اهمیت بود این همه اسم شهر و شهردارش رو تو کل ایران سر زبون ها نمی انداخت پروژه کوچیک کاریه که شهردارای قبلی و دوستای شماها با بوق و کرنا افتتاح میکردن و بقیه پولم واسه خودشیرینی برمیگردوندن به دولت! حالا که این شهر یه جون تازه داره میگیره و چهره شهر کاملا تو 4 سال از این رو به اون رو شده امثال تو چشم ندارن ببینن و هر جوری هست یه عیبی ایرادی توش پیدا میکنن ! خصلت زیراب زنی و حرف مفت زدن جزو خصلت های بارز مازندرانی هاست واقعا اینو راست میگن !

                                                  • چهارشنبه 1 دی 1395-9:25

                                                    می گم که دور و ور عبوری مثل خودشند قبول نمی کنی ؟ کسی که فوق لیسانی معماری داره چطور می تونه از دیوار کشی غلط و دوباره کاری دیوار پادگان دفاع کنه ؟ چطور می تونه زیرگذر یا به عبارتی استخر فرح آباد رو تایید کنه ؟ چطور می تونه از آسفالت کردن حاشیه رودخانه به نام پارک ملل به عنوان یک انقلاب در پروزه عمرانی یاد کنه ؟ پیاده رو سازی و افتضاحات اون رو تو شهر نمی بینی ؟ توی خیابان انقلاب که مرکز شهره مقابل استانداری که سوار ماشینی آنقدر آسفالتش ردیفه که حس موج سواری بهت دست می ده ؟ تغییر نمای ساختمان تاریخی شهرداری قدیم کجاش با اصول معماری سازگاره ؟ اگر ادامه بدم این مثنوی هفتاد من کاغذ میشه . تراکمی که تو این چهار سال به بافت مرکزی شهر وارد شده فاجعه آمیزه ...اگر هم ما از این جوان کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی جاده دریا بگذریم بچه هامون روز قیامت یقه اش رو می گیرند .

                                                    • چهارشنبه 1 دی 1395-19:57

                                                      یعنی واقعا احمقی یا نمیبینی امثال تو بحث تو ارزش بحث کردن ندارن این همه تغییر و تحولات مثبت رو نمیبینن فقط نشستن عیب و ایراد میگیرن امثال اون شهردارای قبلی که تو جیره خوارشونی چه گلی به سر این شهر زدن ...یکم فکر کن بعد حرف بزن !!!!

                                                  • خطاب به اسم قلابی شهروند مظلومپاسخ به این دیدگاه 4 7
                                                    سه شنبه 30 آذر 1395-14:0

                                                    تو دیپلم با پول گرفتی چی میگی ؟


                                                ©2013 APG.ir