تعداد بازدید: 3069

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 8 دی 1395-13:33

فرماندار ساری در جلسه شورای اداری شهرستان عنوان کرد:

دخالت غیرقانونی در انتخابات ممنوع است/ برخورد می کنیم

احمد حسین زادگان: با بی نظمی و دخالت های غیرقانونی هر دستگاهی در جریان برگزاری انتخابات، برخورد می کنیم/ به زودی مشکل اعتباری پروژه ساری-تاکام رفع می شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در مجتمع صنعتی چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار کرد: چوب و کاغذ مازندران نیازمند توجه بیشتر است و دستگاه های خدمات رسان همکاری ویژه ای با شرکت چوب و کاغذ مازندران داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات صنایع چوب و کاغذ در طول زمان به وجود آمده است، تصریح کرد: نمی توان از یک مدیرعامل، انتظار معجزه داشت تا تمام مشکلات را به یکباره رفع کند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه وضعیت آب و طرح های هادی در منطقه از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: پروژه محور ساری-تاکام با مشکلاتی مانند مسائل اعتباری مواجه بود و به زودی مشکل اعتباری این پروژه رفع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: احداث پروژه روگذر جاده قائمشهر به سمت کمربندی ساری به زودی اجرایی می شود، اقدامات اولیه پل روگذر سه راه جویبار هم انجام شده و در حوزه مشکلات خیابان 22 بهمن و زیرگذر ارم هم تصمیماتی اتخاذ شده است.

* انتخابات مهمی در پیش داریم

فرماندار ساری با بیان اینکه در مقطع قبل از انتخابات قرار داریم، افزود: مقدمات برگزاری انتخابات را باید با همکاری دستگاه های اجرایی فراهم کنیم و از مسئولان دستگاه ها تقاضا داریم در این زمینه برابر با مر قانون عمل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات مهمی در پیش داریم که نیروی انسانی بسیاری را طلب می کند، گفت: شرایطی را فراهم کنیم که همه کاندیداها با آرامش خاطر در انتخابات شرکت کنند و مشارکت حداکثری داشته باشیم و از آرا صیانت شود.

حسین زادگان با بیان اینکه با هرگونه بی نظمی و دخالت های غیرقانونی هر دستگاهی در جریان برگزاری انتخابات، برخورد می کنیم، تصریح کرد: آرا حق الناس است و باید صیانت شود.

*دولت به پول درمانی روی نیاورده است

وی با اشاره به اینکه خسارت بخش کشاورزی، زیاد بوده است و تا 30 درصد متحمل خسارت شدیم، ادامه داد: باید موضوع بیمه کشاورزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا خسارت باغداران و کشاورزان جبران شود.

فرماندار ساری با بیان اینکه رفع موانع تولید فقط در قالب تزریق پول نیست، تصریح کرد: دولت به پول درمانی روی نیاورده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه کرانه تا کویر، فرصتی برای سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های موجود باید بهره ببریم تا فرصت سرمایه گذاری ایجاد شود.

تمام مسائل زیست محیطی را رعایت می کنیم

مدیرعامل شرکت چوب وکاغذ مازندران در این نشست در سخنانی اظهار کرد: مازندران در صنعت چوب و کاغذ در منطقه رتبه نخست را دارد.

محمد شیخ مونسی با بیان اینکه حفظ جنگل های مازندران و کاهش وابستگی به واردات کاغذ از اهداف اولیه احداث این کارخانه بوده است، افزود: یکی از افتخارات چوب و کاغذ مازندران این است که از ابتدا به مسائل زیست محیطی اهمیت می داد.

وی با اشاره به اینکه پساب شرکت چوب و کاغذ مازندران از استانداردهای لازم برخوردار است، گفت: تمام مسائل زیست محیطی را رعایت می کنیم.

شیخ مونسی با بیان اینکه 150 هزار هکتار از اراضی جنگلی با هماهنگی منابع طبیعی در اختیار ما است و چوب برداشت می کنیم و در مقابل، اقداماتی انجام می دهیم، تصریح کرد: به ازای قطع هر درخت، باید نهال کاری را با نظر سازمان جنگل ها، انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار از سال 92 نیم مترمکعب برداشت از جنگل داریم، گفت: در ابتدای فعالیت کارخانه، به ازای هر هکتار، 3 مترمکعب برداشت می شد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه در روز 425 مترمکعب آب را تصفیه می کنیم، ادامه داد: کنترل کیفیت از واحدهای مهم شرکت چوب و کاغذ است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تولیدات ما به کشورهای همسایه صادر می شود، تصریح کرد: هفته گذشته مشتری از کشور چین داشتیم و با توجه به وارداتی که از چین انجام می شود خرسند هستیم که این چرخه را تغییر دهیم.

شیخ مونسی با بیان اینکه واردات کاغذ مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست، گفت: تولیدات کارخانه های ما مشمول مالیات بر ارزش افزوده است و درخواست داریم در این زمینه تجدید نظر شود تا بتوانیم در کارخانه پویایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار بود 30 درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه به کارخانه ها داده شود، تصریح کرد: اما در عمل این اتفاق نیفتاد و برای صنایع، فاجعه ایجاد کرد. امروز رقم پرداختی ما در زمینه هزینه برق، چهار برابر افزایش یافته و این مسئله در طرح توجیهی کارخانه لحاظ نشده بود.

شیخ مونسی با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات از دیگر مشکلات صنایع است، خاطرنشان کرد: کاهش رقابت پذیری در بین رقبا، به دلیل نیروی انسانی است که در اختیار داریم. به ازای هر 10 هزار تن در دنیا 25 نیرو و در اینجا 85 نیرو داریم که قیمت تمام شده را افزایش می دهد. امیدواریم با بازنشسته شدن افراد و جایگزینی نیروی جدید، هزینه ها کاهش یابد. در ماه 5 میلیارد تومان حقوق و 3 میلیارد تومان بابت اصل و فرع بهره ها می پردازیم.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه قرار بوده به مدت 10 سال، جنگل را از ما بگیرند، افزود: اما شاید سال آینده جنگل را از ما بگیرند و ما مجبور به واردات چوب شویم و این مشکلات پیش روی این کارخانه است.


  • پنجشنبه 9 دی 1395-11:12

    مگه دخالت قانونی هم داریم!!!

    • پنجشنبه 9 دی 1395-10:1

      پس اول از خودتون شروع کنین که فرمانداری رو با ستاد انتخاباتی کاندیداها اشتباه گرفتین و یا کاندیداها رو به حضور میطلبین و تهدید به رد صلاحیت میکنین.


      ©2013 APG.ir