تعداد بازدید: 3699

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 دی 1395-11:17

به دلیل درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

یادمان استاد محسن پور به تعویق افتاد

جهانگیر نصری اشرفی: یادمان استاد محسن پور عصر پنج شنبه بود و ما می توانستیم برنامه را به گونه ای برگزار کنیم که خدشه ای به جایگاه هاشمی وارد نشود، اما اجازه داده نشد. این برنامه به زمان دیگری موکول شد. زمان جدید نیمه دوم اردیبهشت 96 اعلام شد.(ویراش دوم)


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: جهانگیر نصری اشرفی -پژوهشگر مازندرانی- در نشست خبری اظهار داشت: با وجود تلاش های دو ماهه برای برگزاری نخستین یادمان استاد احمد محسن پور، این یادمان به دلیل ارتحال آیت الله هاشمی به تعویق افتاد.

وی با بیان این که این یادمان به زودی برگزار می شود، افزود: ما نیز از درگذشت آیت الله هاشمی متاثر شدیم.

سرپرست دانشننامه مازندران  با بیان اینکه محسن پور پدر موسیقی مازندران است، تاکید کرد: کارهای پژوهشی موسیقی در کشور کم است اما فرهنگخانه مازندران در این عرصه پیشرو است.

این پژوهشگر گفت: فرهنگخانه از 30 سال قبل حدود 18 مرجع را برای انتشار در دستور کار قرار داد و به پژوهش پرداخت.

نصری اشرفی ادامه داد: سالانه آثار متعدد تقلبی وارد حوزه کتاب می شود اما فرهنگخانه با دقت تمام مولفان و پژوهشگران درجه یک کشور را دعوت و عقد قرارداد کرد.

وی با اشاره به این که مهمترین کار ما در 5 سال گذشته دانشنامه مازندران است که با حضور 700 پژوهشگر ملی و بین المللی در دست تهیه است، تصریح کرد: دانشنامه در دست تدوین، در تاریخ مازندران بزرگترین اثر از نظر کمی است که همه حوزه ها و 5 استان را زیر پوشش دارد که گستره تبرستان بوده اند.

نصری اشرفی با بیان این که نیمی از این 700 نفر در قالب گروه های پژوهشی یه استان ها سفر کردند، افزود: در حال تدوین دانشنامه هستیم و امیدواریم بهار آینده این اثر را رونمایی کنیم.

وی با بیان این که هر 10 سال برای دوره فعالیت فرهنگخانه بزرگداشت برگزار می کنیم، ادامه داد: این مرکز موسسه کاملا خصوصی است و از جایی بودجه ای ندارد، اما کار درست باعث شد دوستداران فرهنگ و هنر به یاری ما آیند و بدون هیچ کمک دولتی بر اساس احساس مسوولیت دوستداران فرهنگ و هنر توانستیم کار را پیش بریم.



نصری اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استاد محسن پور بانی ساختار نظام مند فرهنگخانه بود و توانست فضایی به وجود آورد که در حوزه هنر و فرهنگ در کنار هم کار کنیم، افزود: برای قدردانی از استاد محسن پور برنامه خیلی بزرگی را طراحی و بسیاری از خنیاگران موسیقی و سه تن از استادان برجسته موسیقی کشور را دعوت کردیم.

این پژوهشگر با یادآوری این که پیشرفت موسیقی در مازندران به نوعی به لطف فرهنگخانه و تلاش های استاد محسن پور است، ادامه داد: در برگزاری این برنامه با درگذشت یکی از بزرگان کشور مواجه شدیم. هاشمی در فرهنگ هم نقش تاثیرگذار داشت و ما هم مثل مردم ایران از ضایعه درگذشت ایشان متاثر شدیم.

وی گفت: 3 روزعزای عمومی برای ارتحال آیت الله هاشمی اعلام شده، در حالی که برنامه ما پنج شنبه بود و ما می توانستیم برنامه را به گونه ای برگزار کنیم که خدشه ای به جایگاه هاشمی وارد نشود، اما اجازه داده نشد.

نصری اشرفی تاکید کرد: برنامه ما بر پایه مبانی اندیشه ای بود و مورد هیجانی نداشتیم. البته شان محسن پور هم اجازه نمی داد در شرایط بحرانی این برنامه را اجرا کنیم، چرا که محسن پور عامل وحدت بود.

گفتنی است زمان جدید اجرای یادمان استاد احمد محسن پور به زودی اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه اعلام شد که به دلیل هماهنگی با هنرمندان مختلف کشور، اجرای این یادمان به نیمه دوم اردیبهشت سال 96 موکول شد.



    ©2013 APG.ir