تعداد بازدید: 2631

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 بهمن 1395-9:41

عصر چهارشنبه در ساری؛

4 آلبوم موسیقی رونمایی شد

با حضور برخی مسئولان و هنرمندان، آیین رونمایی از چهار آلبوم موسیقی مازندرانی، شعر، تک نوازی و آواز سنتی  در سالن ارشاد برپا شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: عصر چهارشنبه آیین رونمایی از 4 آلبوم موسیقی شرکت نسیم مهرآوا در سالن ارشاد مازندران برگزار شد.


 در این آیین یونسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، دامادی نماینده ساری، حسین زادگان فرماندار ساری، جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و جمع زیادی از هنرمندان موسیقی و علاقه مندان فرهنگ و هنر مازندرانی حضور داشتند.

 شعرخوانی محمدعلی کاظمی و توران آرام، موسیقی سنتی توسط حنیف شهمیرزادی و گروه از آلبوم جدیدشان، و اجرای موسیقی محلی توسط سیدکاظم حسینی، همراه با نوازندگی محمود بتیار و جمشید نیکوزاد بخش هایی از این برنامه بود.

جمشیدنیکوزاد -نوازنده برجسته دسرکوتن و سرپرست گروه ترانه- در سخنانی که پیش از اجرای برنامه موسیقی  بیان کرد، از مسئولان فرهنگی خواست که ضمن خرید آثار هنری، از هنرمندان مازندرانی حمایت کنند.

وی در ادامه گفت: وقتی مسئولان استان مهمانان غیر مازندرانی دارند، به آن ها آلبوم موسیقی محلی و مانند اینها اهدا کنند.

نیکوزاد در پایان گفت: امیدواریم سالن ارشاد برای حضور هنرمندانی که روی ویلچر می نشینند، آماده شود و هنرمندانی مانند توران آرام بتوانند روی سن برنامه اجرا کنند.

کیوس گوران هم ضمن شعرخوانی به انتقاد از ممیزی کتاب پرداخت و گفت: "شانه کردن زلف بلبل" را ممیز خط زد که مگر بلبل زلف دارد؟

وی ادامه داد: برخی مسوولان شخصیت حقیقی شان با ما یکی است، اما شخصیت حقوقی دیگری دارند.

این شاعر برجسته استان افزود: نامه ای به مدیرکل میراث استان نوشتم که چه فکری برای میراث زنده ما مانند استاد طیبی، استاد کاظمی و...کرده اید؟ دو سال پیش از معاون سیاسی استاندار مازندران هم خواستم برای نشر آثار فرهنگی هنرمندان حمایت کنند

وی از مسئولان تقاضا کرد اقلام هنری و فرهنگی مانند آلبوم موسیقی و کتاب هدیه بدهند.

در ادامه برنامه جهانگیرنصری اشرفی -سرپرست دانشنامه مازندران- گفت: دانشگاه ها به مسایلی می پردازند که ذهن ها را در جهت مناسب هدایت نمی کند.

وی با بیان این که موسیقی اقوام، مکاتب هنری و دانشگاه ماست، افزود: بسیاری از اندوخته های ما بازمانده شعرخوان ها و خنیاگران قدیمی است.

نصری اشرفی با اشاره به این که موسیقی دان های قومی گزارشگر و مفسر تاریخ و به نوعی تاریخدان بودند، تصریح کرد: ما در مازندران چهره هایی داشتیم مانند زنده یاد نورمحمدطالبی اهل روستای کفشگرکلای قائمشهر و زنده یاد ذبیحی اهل چلاو آمل که رپرتوار داشتند.

این پژوهشگر موسیقی اقوام افزود: نغمات موسیقی قومی در خدمت فکر و فلسفه است.

وی با بیان این که طالبا متن مکتوب کلاسیک ماست، ادامه داد: بسیاری از اشعار هجایی را در نوروزخوانی  های ساری داریم و مرحوم قدبنان که نوروزخوانی می کرد، مانند رسانه خبرها و اتفاقات منطقه و کشور را لابلای اشعار نقل می کرد.

نصری اشرفی با بیان این که به اهمیت موسیقی بومی باید آگاه شویم، تصریح کرد: هنرمندان موسیقی نباید دست تکدی به سوی مسوولان دراز کنند و کار خوب خودش را معرفی می کند. اگر کاری هنری باشد مشتری و بازارش را پیدا خواهد کرد؛ هرچند حمایت از موسیقی قومی وظیفه مسوولان است.

گفتنی است در پایان این مراسم به  هنرمندانی که در تولید آلبوم ها نقش داشتند، جوایزی اهدا شد.

خاطرنشان می کنیم در این مراسم ۴ آلبوم موسیقی «شیدای من»، «زِلفِ شه»، «یاد اون روزا به‌خیر» و «هنوز می‌خندد» رونمایی شد.

*مطلب مرتبط:

4 آلبوم جدید موسیقی رونمایی می شود



    ©2013 APG.ir