تعداد بازدید: 2628

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 21 بهمن 1395-19:53

نماینده ساری و میاندورود:

موازی کاری مشکل حوزه فرهنگ است/ هر 10 روز یک کتاب می خوانم

علی اصغر یوسف نژاد: هر ده روز یک کتاب می خوانم/  تمام مشکل ما در حوزه مسائل فرهنگی، کارهای موازی و تکراری است که توسط دستگاه های مختلف انجام  می گیرد/ طرح جامع قانون مطبوعات در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی و نهایی شدن است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: علی اصغر یوسف نژاد-عضو هیات رئیسه و نماینده مردمی ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی - در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران ابراز داشت: در مورد نمایشگاه تغییرات مکانی و خدمات رسانی در سال های مختلف باعث شده میزان مراجعات هم اثر پذیر باشد.

وی گفت: در حال حاضر حضور مردم قابل توجه و احترام بوده و نیازمندی به وجود یک نمایشگاه دائمی در خصوص مسایل فرهنگی، کتاب  و صنعت چاپ در مازندران به وضوح احساس می شود.

وی گفت: امیدوارم روز جمعه این مسائل با حضور وزیر ارشاد مطرح شود تا در سال های آینده بتوان واقع بینانه تر نسبت به این موضوع تصمیم گرفت.

یوسف نژاد با اشاره به توسعه و گسترش فضای مجازی در کشور اظهار داشت: هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و به عقیده بنده جایگزینی برای کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور کتابخوانی رشد قابل توجهی ندارد، افزود: اعداد و ارقامی که در این زمینه وجود دارد قابل قیاس با متوسط سرانه مطالعه در کشورهای دیگر جهان نیست و فاصله بسیار معناداری در این زمینه وجود دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کشوری که مبنایش فرهنگی است این موضوع قابل قبول نیست، افزود: باید در شیوه ها و سیاست های ترویج و حمایت از صنعت چاپ، نشر و میزان توجه به کتابخوانی تجدید نظر شود.

وی ابراز داشت: خوشبختانه طی سال های گذشته از مجلس و دولت توجه خاصی به موضوع فرهنگی شده است؛ بیش از شش هزار میلیارد تومان برای بخش فرهنگی بودجه اختصاص داده شده، اما تمام مشکل ما در حوزه مسائل فرهنگی ، کارهای موازی و تکراری است که توسط دستگاه های مختلف انجام  می گیرد. این که تا چه انداره در ارتباط با مسایل فرهنگی خرج می شود، جای بحث دارد.

یوسف نژاد تحقق این امر را نیازمند تمرکز در سیستم و امکانات دانست و گفت: هماهنگی بین دستگاه های مختلف ضروری است، اما باید شورا و نهادی به عنوان فرمانده و جلودار در ارتباط با مسایل فرهنگی متولی باشد.

وی به گستردگی حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی مربوط به یک دستگاه و وزارتخانه نیست و همه دستگاه ها باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی با توجه به تغییرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیازمند بازنگری، جمع بندی و طرح در قالب یک طرح جامع فرهنگی است، افزود: کمیسیون های تخصصی مجلس در ارتباط با این موضوع باید بحث ها و بررسی های کارشناسی انجام دهند و تنظیم قانون جامع فرهنگ به صورت عام به دلیل گستردگی هنرهای گوناگون لازم و ضروری به نظر می رسد.

یوسف نژاد گفت: هر ده روز یک کتاب می خوانم و آخرین کتابی هم که خواندم"حاکم نظامی عراق" آقای پل برمه است.

وی در ارتباط با استیضاح وزیر راه و شهرسازی و گلایه عضو کمیسیون عمران مجلس در این زمینه اظهار داشت: طبق قانون و آیین نامه داخلی مجلس، دعوت از وزیر باید کتبی باشد و  وزیر در کمیسیون تخصصی حضور یابد که اگر اعضای کمیسیون عمران قانع نشدند موضوع در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

یوسف نژاد ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی برای  اولین بار در تاریخی برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت شدند که به دلیل همزمانی با تشییع آیت الله هاشمی و تعطیلی این روز لغو شد و برای بار دوم نیز باید کتباً این موضوع درخواست می شد تا در جلسه کمیسیون حضور یابند.

یوسف نژاد با بیان اینکه کمیسیون تخصصی از وزیر کتباً دعوت نکرد و این دعوت به صورت شفاهی بوده است افزود: آقای محفوظی، معاون وزیر راه و شهرسازی خدمت رئیس مجلس رسید و این موضوع را اعلام کرد.

وی ادامه داد: تضاد و تقابلی در این زمینه وجود ندارد، وزیر هم در جلسه کمیسیون حضور خواهد یافت و حقوق نمایندگان هم برای استیضاح محفوظ است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق نمایندگان حدودش مشخص است و این را قانون مشخص می کند، تاکید کرد: دیر یا زود مطرح شدن این موضوع در صحن علنی به قانون مرتبط است و کلیه جنبه های نظارتی نمایندگان در مجلس تابع آیین نامه داخلی است.

یوسف نژاد با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اغلب مجالس با آن روبرو است، پرداختن به موضوع قانون نویسی و غفلت از بحث نظارت است، افزود: وظیفه نمایندگان هم قانون گذاری و هم نظارت است، بنابر این تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان است که در نهایت منجر به انضباط کاری در دستگاه های اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: دستگاه های نظارتی هم باید از این موضوع استقبال کنند، اما همه اینها نباید به معنای مچ گیری و حاشیه را اصل کردن باشد، بلکه باید منتهی به شفافیت کار در دستگاه های اجرایی باشد.

یوسف نژاد با بیان اینکه نسبت به مواردی که در استان و شهرستان می گذرد حساس هستم، افزود: استان برای من یک شهر بزرگ است، نگرش باید جمعی و در راستای رشد و پیشرفت باشد، هر شهری بنا به پتانسل ها و قابلیت هایی که دارد باید توسعه یابد.

وی گفت: بخشی نگری نسبت به مسایل شهری ما را از مسایل اصلی دور می کند، مازندران در طی ۳۷ بعد از انقلاب تاوان مسایل حاشیه ای و فرعی را پرداخت کرده و  اکنون زمان استفاده از پتانسیل ها ای استان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در موضوعات اصلی و کلان استان تفاهم داریم افزود: اگر اتفاق و اتحاد بین مسئولان و نمایندگان باشد، می توانیم  توفیق بیشتری یابیم.

یوسف نژاد  در خصوص طرح جامع قانون مطبوعات نیز اابراز داشت: این طرح در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی و نهایی شدن است .

وی همچنین به طرح جامع اداره صدا و سیما و تغییر در ماموریت ها و مسئولیت ها و کارامد کردن اداره صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این طرح نیز مطرح و در کمیسیون تخصصی در حال بررسی و کارشناسی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود علت معطل ماندن بعضی طرح ها را اولویت های مجلس در تصویب برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 96 عنوان کرد و گفت: پس از بررسی های نهایی و پایان بررسی قانون بودجه این موارد به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

یوسف نژاد گفت: طرح اصلاح آیین نامه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز در صحن علنی مطرح و بعضی از موارد آن اصلاح شد و اکنون در شورای نگهبان است.


  • جمعه 22 بهمن 1395-16:14

    يوسف نژاد دمت گرم.سر قضيه ي ...خوب طرف رو ناكوت كردي..خخخخخ


    ©2013 APG.ir