تعداد بازدید: 3977

توصیه به دیگران 0

جمعه 22 بهمن 1395-13:6

با حضور جمعی از نویسندگان در کتابفروشی مهرگان ساری؛

کتاب «مهرِ مهربانو» رونمایی شد

مهر مهربانو، کتابی با 10 داستان است که به وسیله نشر هزارآفتاب منتشر شده است. در مراسم رونمایی، فیروزه اصفهانی -نویسنده این کتاب- داستان "سه‌تا" از مجموعه داستان مهر مهربانو را برای مهمانان خواند و تعدادی از کتاب‌ها را برای علاقه‌مندان امضا کرد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، آتنا فلاحتی: کتاب «مهر مهربانو» نخستین اثر فیروزه (سیده معصومه) اصفهانی، عصر پنجشنبه در کتابفروشی مهرگان ساری با حضور نویسندگان مازندرانی و تعداد زیادی از دوستداران کتاب رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم با حضور 4 نفر از نویسندگان مازندرانی و نویسنده کتاب، از «مهر مهربانو» رونمایی شد و در ادامه برخی حاضران در مورد کتاب سخنرانی کردند.

ایرج عرب، به نمایندگی از کارگاه نقد هم‌نگر گفت: امروز روز مبارکی است، چرا که کتاب به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

داستان‌نویس ساروی با تاکید بر جایگاه ادبیات داستانی در جامعه امروز ایران، به نام کتاب اشاره کرد و افزود: نام مهرِ مهربانو نشانگر قدردانی نویسنده از مهر مادری است، همه‌ی ما می‌دانیم که تلاش بسیاری برای نوشتن این کتاب به عنوان نخستین کتاب نویسنده انجام شده و اراده او برای این امر، به نتیجه مطلوب رسیده و داستان‌هایی قابل تعمق به مخاطب ارائه داده است.

وی توانایی ذاتی اصفهانی در نوشتن و ارتباط با کارگاه نقد هم‌نگر ساری را عامل موفقیت نویسنده برای رسیدن به هدف خواند و گفت: سالیان درازی از فعالیت این کارگاه با تلاش و حمایت حسین اعتمادزاده می‌گذرد و با افتخار اعلام می‌کنم که در 2 سال اخیر، بیش از 10 داستان‌نویس را به حوزه ادبیات داستانی معرفی کردیم و همگی صاحب تالیف شدند که فیروزه اصفهانی یکی از این 10 نویسنده است.

عرب ادامه داد: باید بر تعداد انجمن‌ها و کارگاه‌هایی این چنین افزوده شود تا با جلب توجه جوانان، سهمی در روشنگری و توسعه جامعه داشته باشیم.

وی از هنرمندان و نویسندگان پیشکسوت خواست تا با کمک به نویسندگان جوان، مسیر نشر آسان کتاب و مطالعه را هموار کنند.

  این داستان نویس افزود: کارگاه نقد هم‌نظر همواره آماده برقراری تعامل فرهنگی با جوانان است تا به روشنگری در جامعه کمک کند.

در ادامه این مراسم محمدرضا محمودزاده -شاعر، نویسنده و پژوهشگر ساروی- با ابراز خرسندی از انتشار کتاب مهرِ مهربانو گفت: زبان ابزار اصلی هر متن داستانی است، پس گفتار و کاربست آن در ارائه شخصیت‌های داستانی از ضوابط هر متن داستانی است. خوشبختانه نویسنده به خوبی این مساله را در نوشتن کتاب رعایت کرده و تغییر زاویه‌های دید، در ارتباط با داستان‌ها انجام شده است.

 نویسنده کتاب مهرِ مهربانو هم با تشکر از خانواده و دوستانی که همواره او را در راه نوشتن همراهی کرده‌اند، گفت: از خانواده، همسرم و دخترانم تشکر می‌کنم که فضایی آرام و امن را برایم فراهم کردند تا به هنر نوشتن بپردازم.

اصفهانی از روزهای نوجوانی و علاقه به نوشتن یاد کرد و گفت: از نوجوانی به نوشتن علاقه داشتم و دل‌نوشته‌های زیادی می‌نوشتم، با مادرم به خانه همسایه‌ها می‌رفتیم، من ریزبین بودم و زمانی که به خانه برمی‌گشتیم، آنچه دلم می‌خواست را می‌نوشتم و توصیف می‌کردم، اما همچنان جرات نشان دادن نوشته‌هایم به دیگران را نداشتم تا روزی که تصمیم گرفتم از حالت روایی خارج شوم و داستان بنویسم.

نویسنده کتاب مهرِ مهربانو ادامه داد: به کارگاه‌های نویسندگی بابل، تهران و ساری رفتم تا اینکه با کارگاه نقد هم‌نگر آشنا شدم. آشنایی و حضور در جلسه‌های کارگاه نقش بسیاری در رشد و تعالی من داشت و تجربه‌های بسیاری میان نقدهای کارگاه به دست آوردم و با تمرین این تجربه‌ها را به فرصتی برای خلق کردن تبدیل کردم.

او درباره تجربه‌های نوشتن گفت: بارها نوشتم، پاک کردم و برگه‌هایم را پاره کردم، چراکه احساس می‌کردم کاری بیهوده است، تا اینکه با گفتگو با دوستان و استادان دریافتم که جنس داستان و شیوه بیان هر نویسنده خصوصیات ویژه خود را دارد و با دیگری متفاوت است.

این نویسنده ادامه داد: امیدوارم بتوانم داستان‌های بیشتری بنویسم تا برای کشور، جامعه و شهرم گام‌های اثرگذاری بردارم.

در پایان فیروزه اصفهانی داستان "سه‌تا" از مجموعه داستان مهر مهربانو را برای مهمانان خواند و تعدادی از کتاب‌ها را برای علاقه‌مندان امضا کرد.

مهر مهربانو، کتابی با 10 داستان است که به وسیله نشر هزارآفتاب منتشر شده است.

 


  • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 25 بهمن 1395-8:16

    ضمن ابراز خرسندی و تبریک . باید از تلاس دکتر اعتماد زاده گرامی و گارگاه همنگر قدردانی کنم .
    بااحترام

    • جمعه 22 بهمن 1395-18:55

      درود بر مازندنومه که خبر ادبی رو به اطلاع مرد می رساند.با تشکر از شبر زنان مارندران خانم فلاحی گرامی


      ©2013 APG.ir