تعداد بازدید: 2957

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 15 اسفند 1395-9:40

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران خبر داد:

صدور سند مالکیت بیش از 52 هزار هکتار از اراضی مرتعی مازندران

 محمدحسن بهادر: در سال جاری 134 سند تک برگ برای 51 هزار و 979 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان صادر شده است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، خبر ارسالی روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران: مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان این که در سال جاری 134 سند تک برگ برای 51 هزار و 979 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان صادر شده است، تصریح کرد: برابر آمارهای منتشره ۷/۶ درصد از مساحت کشور را مراتع تشکیل داده و این در حالیست که ۱/۵ درصد  از این میزان به مازندران تعلق دارد و تاکنون برای یک میلیون و 693 هزار هکتار از این اراضی سند مالکیت صادر شده است.

محمدحسن بهادر افزود: اجرای کامل طرح کاداستر استان باعث جلوگیری از زمین خواری و کاهش ورودی پرونده های اختلافی به مراجع قضایی خواهد شد.

وی تثبیت اراضی مرتعی استان در بانک جامع کاداستر را به دیواری الکترونیکی تشبیه کرد که حد فاصل املاک طلق افراد را با انفال مشخص خواهد کرد و جلوی بسیاری از تعارضات را خواهد گرفت.

این مسئول در ادمه تصریح کرد: چنانچه متولیان اراضی مرتعی در اجرای سریع و دقیق قانون حدنگار اهتمام کنند به زودی شاهد آثار و نتایج مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک جانمایی بیش از یک میلیون هکتار نقشه منابع طبیعی، تثبت 172 هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی، 6 هزار و 134 هکتار حریم، 5 هزار و 607 هکتار بستر رودخانه و 8 هزراو 480 هکتار حریم راه ها در بانک کاداستر را  از دیگر اقدامات اداره کل متبوعش در 11 ماهه سال جاری بیان و خاطرنشان کرد: کلاردشت تنها شهری است که کار مستندسازی و جانمایی و تثبیت اراضی مرتعی آن به پایان رسیده است.

 



    ©2013 APG.ir