تعداد بازدید: 4041

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 22 اسفند 1395-23:29

درباره اتفاقات هفته گذشته آمل

یک نظر، چند نکته

مقایسه کردن ماجرای فرمانداری آمل با حماسه عظیم و مردمی ششم بهمن که در وصیت نامه الهی-سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بدان اشاره شد، کوچک برشمردن مقاومت و ایثار مردمی است که حماسه بزرگ و ماندگاری را در مقابل جریان معاند منافقان و اتحادیه کمونیست ها رقم زدند. این اظهار نظر، سطح این دستاورد مهم انقلاب اسلامی را چنان نزول بخشیده که آن را با یک انتصاب معمولی که حتی برای اغلب مردم آمل نیز اهمیت چندانی ندارد، مقایسه کرده است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: یکی از مسئولان استعفای لطف الله آجدانی را از سرپرستی فرمانداری ویژه آمل، یک پیروزی، مقاومت بزرگ و حماسه توصیف کرد و گفت: «حامی فتنه سال 88  جایگاهی در فرمانداری شهرستان آمل ندارد و کار بزرگی که در فرمانداری این شهر توسط مردم صورت گرفت، برابری می کند با همان مقاومت مردم آمل در شش بهمن 1360».

 این اظهار نظر پیرامون انتصاب قانونی استاندار مازندران در فرمانداری آمل از جنبه های مختلف قابل نقد و بررسی و تحلیل است.

1-مقایسه کردن این ماجرا با حماسه عظیم و مردمی ششم بهمن آمل که در وصیت نامه الهی - سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بدان اشاره شد، کوچک برشمردن مقاومت و ایثار مردمی است که حماسه بزرگ و ماندگاری را در مقابل جریان معاند منافقان و اتحادیه کمونیست ها رقم زدند .

این اظهار نظر، سطح این دستاورد مهم انقلاب اسلامی را چنان نزول بخشیده که آن را با یک انتصاب معمولی که حتی برای اغلب مردم آمل نیز اهمیت چندانی ندارد، مقایسه کرده است.

آنچه مردم از یک فرماندار انتطار دارند همت و تلاش جهادی و انقلابی و کار در راستای اهداف دولت متبوع است و نه چیز دیگر. شاید هم جایگاه آجدانی در معادلات سیاسی کشور آن قدر بالاست که توفیق در وادار کردن او به استعفا، کسب پیروزی بزرگی همچون حماسه ششم بهمن تلقی و توصیف شده است.

2_این مقام مسئول شهرستانی به راحتی یک نیروی شناخته شده و در خط نظام را که از سابقه حضور بسیجی در سال های دفاع مقدس برخوردار است، در ردیف فتنه گران و حامیان فتنه و جریان منحوسی که سال 60 امل را رقم زدند، قرار داده است.

این توصیف در شرایطی که آجدانی با تایید مقامات امنیتی استان و در استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشغول خدمت است و مسوولیت های متعددی را  برعهده دارد، یک اتهام غیر قابل قبول است. چگونه آجدانی به قول مخالفانش حامی فتنه، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمت دارد و همین فرد در یک شهرستان نمی تواند مسئولیت بپذیرد؟

3-آجدانی از جمله چهره های علمی و فرهنگی سطح ملی است که رسانه ملی هم گاهگاهی آنتن زنده نظام را برای مناظره او با شخصیت های سرشناس انقلاب در اختیارش قرار می دهد.
بی تردید تصمیم گیران رسانه ملی بهتر از صلاحیت آجدانی واقفند و با شناختی که از او دارند، جایگاه مهم مناظره را در اختیار این چهره علمی و اجرایی قرار می دهند.

گفتنی است عموی لطف الله آجدانی -شهید نصرت الله آجدانی- اولین شهید آمل در جنگ و برادر او مرحوم اسدالله آجدانی پاسدار کمیته انقلاب اسلامی، جانباز درگیری مسلحانه حمله منافقان به آمل بود. هم چنین پدرش -بیژن آجدانی- بنیانگذار انجمن اسلامی معلمان آمل در آغاز پیروزی انقلاب و از بسیجیانی است که بارها در جبهه و عملیات های دفاع مقدس حضور داشته است.

لطف الله آجدانی نیز دوران خدمت سربازی خود را به عنوان پاسدار وظیفه در سپاه پاسداران گذرانده و بیست و سه ماه خدمت بسیجی را در سالهای دفاع مقدس و شرکت در عملیات های والفجر شش، بدر و والفجر هشت در کارنامه خود دارد.

4- تعمیم و ربط دادن مخالفت عده ای در تجمع فرمانداری آمل به کل مردم این شهرستان در حالی صورت گرفته است که معلوم نیست نظر سایر آملی ها نسبت به این موضوع چیست و آیا با این اتفاقات موافقند یا خیر؟ به نظر می رسد در آستانه انتخابات استان به آرامش و نشاط سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب بیشتر نیاز دارد.

5- متن پیام آجدانی پس از انتصاب و  پس از استعفا، به صراحت پایبندی او را به مصالح نظام و منافع ملی و همدلی همه گروه های  سیاسی برای خدمت به نظام و مردم نشان  می دهد.

او نوشته حاضر نیست پست فرمانداری را به هر قیمتی پذیرا شود و اگر برای خدمت به مردم نباشد، این سمت برایش از لنگه کفش کهنه نیز کم ارزش تر است. مصلحت اندیشی آجدانی برای حفظ آرامش شهرستان ستودنی و بیانگر  تدبیر و دلسوزی او برای آرمان های انقلاب و حفظ مصالح نظام است.


  • سه شنبه 24 اسفند 1395-23:37

    باسلام.همین جمله «مسولیتهای متعدد» رونگارنده متن تفسیرکنه یعنی چی؟یکی ازبیماری های ساختارمدیریتی همین مسولیتهای متعددیک فردهست...«انتصاب معمولی»چطورمدیریت اجرایی شهریک انتصاب معمولی ست.«خط نظام»چراانقدتاکیدسریالی درتمام نوشته های این وقایع ازبودن درخط نظام استادوجودداره.«بسیجی»هستن کسایی که به ثانیه درجنگ حضورداشتن ولی به ساعتهاعکس دارن وکسایی که به ساعتهادرجنگ حضورداشتن وبه ثانیه ای عکس ندارن.«پایبندی به مصالح ملی»دیگرانقدمنت وتاکیدبرای چیست؟ تابه کی میخواهیم ازاسم وبرندشهیدبرای توجیه اعمال ومطامع فردی وباندی وپست طلبی استفاده کنیم؟به چه قیمتی؟؟تابه کی هزینه ازنظام وشخصیتهای نظام وشهیدبرای تاییدخود؟؟؟
    پاسدارآزادی بیان باشیم واظهارنظر

    • چهارشنبه 25 اسفند 1395-10:27

      اصلا خودت ميفهمي چي داري ميگي؟خخخخخ سو استفاده رو كساني مي كنند كه به نام بسيج و سردار و خانواده شهدا بخوان اقدام فراقانوني كنن. پيروي از مقام رهبري در حرف نيست در عمل است و آقاي آجداني در عمل نشون داد پيرو مقام ولايت و قانونمند و حامي دولت تدبير و اميد است بدون هيچ سواستفاده از .....


    ©2013 APG.ir