تعداد بازدید: 2829

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 21 فروردين 1396-0:29

مدیر مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

روحانی مفهوم برنامه ریزی و مدیریت توسعه را خیلی بهتر از احمدی نژاد می فهمد

لطف الله آجدانی: تحقق و تخصیص بیش از ۹۰ درصد اعتبارات مصوبات سفر نخست روحانی به مازندران، نشان دهنده احترام واقعی روحانی به مردم است/ مهم ترین پیام سفر دوم دکتر روحانی به مازندران در تداوم پیام سفر اول، آن است که روحانی به رغم همه موانع و مخالفت های موجود، مفهوم کارشناسی و برنامه ریزی و مدیریت توسعه و مولفه ها و الزامات تحقق آن در کشور را خیلی بهتر از آقای احمدی نژاد می فهمد/ در یک انتخابات سالم، امن، عادلانه و قانونمند، پیروزی قاطع روحانی با اراده و آرای اکثریت مردم در مرحله اول انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ، آسان ترین پیش بینی سرنوشت انتخابات پیش روی است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: لطف الله آجدانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران و مشاور استاندار مازندران است که مسوولیت هایی چون  مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران، مدیر کلی آموزش و پژوهش استانداری مازندران و سرپرستی فرمانداری ویژه آمل را در کارنامه  خود دارد.

او همچنین از مسوولان و چهره های شاخص ستاد سابق دکتر روحانی در آمل و مازندران است. آجدانی از چهره های شناخته شده در سطح ملی است که علاوه بر کتاب ها و مقالات بسیاری که از وی  در حوزه تاریخ، سیاست و فرهنگ  منتشر شده،  با مناظره های تلویزیونی با  بسیاری از مورخان و بزرگان عرصه سیاست و فرهنگ از جمله مناظره  با دکتر حداد عادل، عباس سلیمی نمین و مانند این ها شناخته شده است. به  بهانه سفر روحانی به مازندران با او هم کلام شدیم.


 تحلیل شما از مهم ترین پیام سفر روحانی به مازندران چیست؟

آجدانی: دکتر روحانی برخلاف آقای احمدی نژاد که سفرهای استانی خود را در چارچوب رفتارها و اهداف پوپولیستی تعریف و سازماندهی و اجرایی می کرد، اعتقادی به تجمع مردم به هر قیمتی و با هر روشی از جمله استقراض جمعیت از ادارات و نهادها و مدارس ندارد. روحانی اعتقادی و علاقه ای به برنامه ریزی برای دیدن نمایش دویدن مردم به دنبال ماشین خود ندارد.  

از سوی دیگر به رغم پاره ای شیطنت ها و موانع آشکار و نهان در سفر نخست رییس جمهوری دولت تدبیر و امید به مازندران، شاهد حضور و استقبال نسبی خوب مردم خوب مازندران بودیم.

معتقدم استقبال بسیار گرم و بی نظیر مردم مازندران از روحانی را همگام با مردم سراسر کشور، در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و در پای صندوقه ای رای شاهد خواهیم بود.

 آنچه برای مردم و نیز برای روحانی در سفرهای استانی ایشان بسیار اهمیت دارد، دیدن مشکلات و مطالبات مردم با چشمان باز و کارشناسی و اقدامات و تدابیر کارشناسانه برای کاهش مشکلات و تحقق مطالبات مردم و کشور است.

برخلاف آقای احمدی نژاد که حاصل سفرهای استانی ایشان به مازندران، انبوهی از وعده ها و مصوبه های کارشناسی نشده و غالبا دیمی بود که منجر به صدها پروژه های ناقص الخلقه و ناتمامی شد که بودجه مورد نیاز برای به اتمام رساندن آنها در دولت تدبیر و امید مستلزم تخصیص بیش از ۱۰ سال بودجه کل استان بود؛ سفر نخست روحانی به مازندران دستاوردهای درخشانی را به مردم مازندران هدیه داد.

تحقق و تخصیص بیش از ۹۰ درصد اعتبارات مصوبات سفر  نخست روحانی به مازندران، نشان دهنده احترام واقعی روحانی به مردم است. در سفر دوم دکتر روحانی به مازندران نیز شاهد افتتاح پروژه های مهمی با تخصیص حدود سه هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

مهم ترین پیام سفر دوم دکتر روحانی به مازندران در تداوم پیام سفر اول، آن است که روحانی به رغم همه موانع و مخالفت های موجود، مفهوم کارشناسی و برنامه ریزی و مدیریت توسعه و مولفه ها و الزامات تحقق آن در کشور را خیلی بهتر از آقای احمدی نژاد می فهمد.

برخی معتقدند دولت تدبیر و امید در سیستم اطلاع رسانی خود دچار ضعف است. دیدگاه شما در این باره چیست؟

آجدانی: دقیقا من نیز معتقدم که دولت یازدهم تدبیر و امید سیستم اطلاع رسانی قوی ندارد. در حالی که دولت پیشین با کمترین عملکرد و دستاوردهای قابل دفاع، حداکثر تبلیغات و گاه حتی تبلیغات دور از واقعیت را به کار می گرفت‌، متاسفانه دولت تدبیر به رغم بسیاری از دستاوردها و عملکرد درخشان خود در بسیاری از حوزه ها، نتوانسته است و البته در بعضی از موارد نگذاشته اند تا اطلاع رسانی جامع و گسترده از عملکرد و خدمات خود داشته باشد‌.

بدون تردید بخشی از ناکامی های اطلاع رسانی دولت یازدهم تدبیر و امید ریشه در ضعف دولت در ساماندهی ظرفیت های رسانه ای همسو و حمایت از آنها و نیز ضعف روابط عمومی های دستگاههای اجرایی دارد. اما نمی توان انکار کرد که ریشه بخش مهم دیگری از ضعف اطلاع رسانی در باره عملکرد و خدمات دولت تدبیر و امید را باید در نبود همکاری لازم و کافی رسانه ملی با دولت منتخب ملت جست و جو کرد.

شاهد انتخاب مهندس نریمان به عنوان رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مازندران هستیم‌. این انتخاب  و نقش مهندس نریمان و پیامدهای آن در فضای سیاسی و انتخاباتی حامیان دولت تدبیر و امید را در مازندران چگونه ارزیابی می کنید؟

آجدانی: مهندس نریمان از شخصیت های متفکر، با تجربه ، رویکرد اصلاح طلبانه و اعتدال گرایانه و دارای عملکرد بسیار درخشان و موفق مدیریتی در حوزه های مختلف در سطوح ملی و از چهره های محبوب در مازندران است ‌.

انتخاب و انتصاب ایشان در شرایط کنونی برای ریاست ستاد دکتر روحانی در انتخابات پیش روی، نوید بخش افزایش وفاق وهمدلی  طیف های مختلف حامیان دولت تدبیر و امید و استفاده حداکثری از همه ظرفیت های توانمند همسو برای سطوح مختلف مدیریت ستادی در استان و شهرستان ها و بخش ها و روستاهای تابعه مازندران در ستادهای انتخاباتی با تاکید بر اصل توازن و تعادل در به کار گیری طیف های مختلف احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب، مسوولان و چهره های شاخص ستادهای سابق انتخاباتی دکتر روحانی در مازندران و نیز اصولگرایان معتدل با هدف مشارکت حداکثری حامیان دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در انتخابات سال ۹۶ خواهد بود.‌

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در اردیبهشت ۹۶ چه تفاوت مهمی با سایر ادوار انتخابات ریاست جمهوری دارد؟ مهم ترین رقیب روحانی را از چه طیفی می دانید؛ اصولگرایان؟ حامیان احمدی نژاد؟ یا... ؟!  پیش بینی شما از نتیجه این انتخابات چیست؟

آجدانی: معتقدم یکی از مهم ترین تفاوت های جدی و بنیادین انتخابات پیش روی با سایر ادوار انتخابات، تغییر مبناهای رقابت در قالب دو قطبی اصلاح طلبی و اصولگرایی؛ دو قطبی مستضعف سالاری و اشراف سالاری؛ دو قطبی  انقلابی گری و ارزش گرایی  و غیر انقلابیون و غیر ارزشی ها و همانند آنها که غالبا هم تا حدود زیادی ساختگی و مصنوعی بود، در این دوره شاهد رقابت جدی و کاملا واقعی و تمام عیار میان افراطی گری و اعتدال گرایی خواهیم بود.

معتقدم اعتدال گرایی ظرفیتی است که به دور از افراط و تفریط و بر اساس گرانیکاه استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی های فرا جناحی در چارچوب مصالح نظام و منافع مالی ، معتقد و بر آن است تا راه عبور از مشکلات و چالشها و بحران های خارجی و داخلی را با بهره گیری از رویکردهای متکی بر عقلانیت و تدبیر در افزایش وفاق و همدلی ملی و همگانی از طریق مشارکت اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل ، تسهیل و هموار کند.

بدون تردید همه اصلاح طلبان با درجات متفاوتی و نیز بخشی از اصولگرایان معتقد به اعتدال، در اردوگاه حامیان دولت تدبیر و امید قرار می گیرند.

در میان مخالفان دولت تدبیر و امید خواه بخشی از اصولگرایان و خواه حامیان آقای احمدی نژاد، نه اجماعی وجود دارد و نه حتی در صورت  فرض البته دور از دسترس اجماع آنان نیز، به نظر می رسد در یک روند تدریجی و رو به فزاینده از محبوبیت و مقبولیت اجتماعی آنان کاسته شده است.

اما به رغم این کاهش مقبولیت اجتماعی نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که بخش افراطی مخالفان دولت اعتدالگرای تدبیر و امید با همه توان و البته  هراس خود از تداوم دولت روحانی برآنند تا مانع نشستن دوباره روحانی بر صندلی ریاست جمهوری شوند. از این رو من مهمترین رقیب روحانی را افراطی گری می دانم و در انتخابات پیش روی در واقع با رقابت شدید افراطی گری و اعتدال گرایی روبرو خواهیم بود. رقابتی که در آن همه اصلاح طلبان و بخشی از اصولگرایان معتدل از روحانی حمایت خواهند کرد.

 به صراحت تاکید می کنم که در یک انتخابات سالم، امن، عادلانه و قانونمند، پیروزی قاطع روحانی با اراده و آرای اکثریت مردم در مرحله اول انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ، آسان ترین پیش بینی سرنوشت انتخابات پیش روی است. سرنوشتی که نوید بخش پیروزی و تداوم  اصلاحات و اعتدال ، نه در برابر اصولگرایی و حامیان احمدی نژاد، که در برابر افراطی گری خواهد بود.


  • دوشنبه 21 فروردين 1396-10:6

    و بهتر از رییسی هم می فهمد

    • البته واضح و مبرهن است !!پاسخ به این دیدگاه 2 2
      دوشنبه 21 فروردين 1396-6:42

      جناب آجودانی فرمایشات شما همیشه به اصطلاح واضح و مبرهن است . مقایسه با احمدی نژاد که حتی کاندیدا شدنشان محال و غیر ممکن است فرصت طلبی نیست ؟

      • جواب واضحپاسخ به این دیدگاه 1 1
        دوشنبه 21 فروردين 1396-10:28

        خودتان فهميديد چي فرموديد؟ ايشون عملكرد روحاني و احمدي نژاد رو مقايسه كردند جه ربطي به كانديدا شدن و نشدن احمدي نژاد داره. خوبه اول فكر كنيم بعد حرف بزنيم و بنويسيم


      ©2013 APG.ir