تعداد بازدید: 2908

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396-10:54

درخواست معاون روحانی از مردم؛

29 اردیبهشت کسی در خانه نماند

حجت الاسلام مجید انصاری: روز رای گیری کسی در خانه نماند و برای کشور و برای خدا در پای صندوق های رای حاضر شویم/ ایران خانه ما است و با رای ما ساخته می شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح در جلسه شورای اداری مازندران که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در طول دوران خدمت دولت یازدهم ضریب اعتبارات استان به جایگاه واقعی رسید و این موضوع را در گذشته نداشتیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی از مسایل مهم استان است و به عنوان استانی که در امنیت غذایی نقش داریم اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت، افزود: اصلاح و تجهیز و نوسازی اراضی زراعی از اقدامات دولت در حوزه کشاورزی مازندران است. تجهیز و نوسازی اراضی از صفر در سال 92 به 6هزار هکتار در دولت یازدهم افزایش یافته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دریا به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی است که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برداشت بی رویه از دریا در سال های گذشته توسط دیگر کشورها مشکلات اکوسیستمی را به وجود آورده بود.

این مسئول با بیان اینکه تغییر کاربری غیرقانونی در بسیاری اراضی استان اتفاق افتاده و احکام قضایی هم اجرایی نشده بود، تصریح کرد: اما در دولت یازدهم تغییر کاربری غیرقانونی متوقف و احکام قضایی اجرایی شده است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال گذشته ۴٢ میلیون نفرشب در مازندران اقامت داشتیم و نوروز امسال هم ١٢ میلیون نفر شب گردشگر در استان اقامت کرد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته  10 درصد افزایش تولید در حوزه کشاورزی را شاهد هستیم، ادامه داد: در سال 93 کشاورزان به دلیل واردات بی رویه قادر نبودند برنج تولیدی استان را بفروشند که خوشبختانه در این زمینه ورود کردیم و کمک بزرگی به کشاورزان شد و از آن سال تاکنون مشکلی در این زمینه نداریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته با کاهش دمای هوا، بخش قابل توجهی از محصولات باغی آسیب دید و دولت به کمک کشاورزان آمد تا بخشی از این آسیب جبران شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زیرساختی در استان انجام شد، اظهار کرد: 1600 روستای مازندران به اینترنت پرسرعت متصل شده و در سال های آتی با بهره گیری از حوزه آی تی می توانیم بخشی از مشکلات اشغال دانش آموختگان را رفع کنیم.

فلاح افزود: مازندران از استان هایی است که برنامه های تحول بخش سلامت را به خوبی انجام داده و شاهد انقلابی در این حوزه هستیم.

وی گفت: مازندران حدود سه هزار واحد صنعتی متوسط دارد، بیش از 800 واحد صنایع جدید با اعتبار 2300 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستا زندگی می کنند و شاید تعداد محدودی از روستاهای کوهستانی از نعمت گاز برخوردار نباشند، خاطرنشان کرد: تا اواسط سال آینده این روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند اگرچه هزینه گازرسانی به هر خانوار در روستاهای مناطق کوهستانی 27 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

فلاح ادامه داد: 435 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به دهیاران کمک کردیم که  سه برابر اعتبارات در گذشته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان 11.6 درصد است و این رقم در سال گذشته بیش از 12درصد بود و مشکل ما در اشتغال دانش آموختگان است.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران از استان های مشارکت پذیر است و با خدمات دولت فکر می کنم مازندران همچنان بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته باشد چرا که
بیش از 7هزار میلیارد تومان پروژه در دولت تدبیر و امید در مازندران افتتاح شد، افزود: مردم در انتخابات بسیار هوشمندانه عمل می کنند.

وی با بیان اینکه  انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم و ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار است، گفت: در انتخاباتی که در دولت تدبیر و امید برگزار کردیم حتی یک رای ابطال نشد در حالی که در گذشته آرای برخی صندوق ها ابطال می شد.



* دولت معجزه بزرگ در حوزه اقتصادی انجام داد

در ادامه این مراسم معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: بهار امسال بسیار پرشکوه و زیباست که به ولادت حضرت زهرا (س) معطر و آغاز شد و مردم ایران در روزهای آینده به استقبال بهار سیاسی دیگری می روند.

حجت الاسلام مجید انصاری افزود: مازندران مهد مردان سیاسی در تاریخ بوده است. مردم فهیم این استان، سرزمین دل هایشان تابشگاه فرزندان اهل بیت بوده و مردانی از این سرزمین در طول قرون مشعل دار دفاع از اسلام بودند.

وی گفت: به سبزی جنگل های این استان و شفافیت دریای آبی، مردم شفاف و آبی و سبز و مهربان و البته سختکوش هستند. امروز این استان نقطه امید ایران و نظام و پایگاه امید رهبری و دیگر مسئولان است.

این مسئول تصریح کرد: اینکه خداوند شما را در جایگاهی قرار داده که بخشی از نیاز جامعه را رفع می کنید این نعمت خدا بر شما است و مواظب باشید با این نعمت از سر سیری و خستگی برخورد نکنید. مدیران ما قدر این نعمت را می دانند.

انصاری با اشاره به اینکه در آغاز معرکه انتخابات به مجموعه عظیم کارکنان دولت ظلم می شود و از ستادها و طرفداران نامزدها می خواهم پیام بعثت را انتقال کنند، ادامه داد: عرصه انتخابات فضایی برای نشان دادن صداقت و کارکرد کاندیداهاست.

 وی با بیان اینکه مردم ما آگاه هستند و این روزها در مواجه با برنامه های نامزدهای کاندیداها قرار دارند و به خوبی کم انصافی و بی انصافی برخی داوران را تشخیص داده و واکنش نشان می دهند، خاطرنشان کرد: مردم شعار و عوام فریبی را از هم می شناسند و امروز در مرحله ای از رشد و بلوغ سیاسی قرار دارند که بتوانند برنامه ها را در فضای عمل با امکانات و واقعیات به داوری بنشینند که کدام سخن به باور و کدام به شعار و عوام گرایی نزدیک است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایطی که دشمن از شیوه یاس آفرینی و کشتن امید در جامعه و ... استفاده می کند، این فرصتی مغتنم برای نامزدهای انتخابات در امیدافزایی است.

انصاری افزود: امام راحل با تاکید بر پیام بعثت به جامعه امید می دادند در حالی که عده ای ایشان را به تمسخر گرفتند و دیدیم  سخنان امام راحل درباره سربازان ایشان به وقوع پیوست، آنجا که فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند و امروز شما همان سربازان هستید.

وی با بیان اینکه کاندیداها برنامه های خود را اعلام کرده و اجازه دهند مردم به داوری بنشینند، ادامه داد:  نامزدهای انتخابات، امید مردم را تخریب نکرده و در میدان دشمنان که در صدد تضعیف روحیه ملت هستند بازی نکنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شناسایی تهدیدهای بزرگ موجود و توان مندی های حال حاضر از اصول برنامه ریزی دولت تدبیر و امید بود، تصریح کرد: تهدید هسته ای و تهمت ساخت بمب اتم توسط ایران از تهدیدهایی بود که در ابتدای دولت با آن مواجه بودیم. می خواستند ایران را به سمت نفت در برابر غذا ببرند همان بلایی که سر عراق آوردند. این یک تهدید بزرگ بود.

وی یادآور شد: برخی رسانه های مخرب دولت، به من اعلام می کردند چرا سخنان رییس جمهور فرانسه درباره گزینه حمله نظامی شورای امنیت به کشور را اعلام می کنید. منتقدان دولت البته روی چشم ما جای دارند.

انصاری با بیان اینکه روحانی مسئله فرماندهی در جنگ و دفاع را خوب می شناخت و این جنگ، جنگی دیگر بود اما فرماندهانی از همان جنس می طلبید، خاطرنشان کرد:  فرماندهان دیپلماتیک ما 18 ماه در مقابل همه قدرت جهان ایستادند و مذاکره کردند. در این مصاف این مردان ایستادند در حالی که از پشت هم خنجر می خوردند و من نمی خواهم وارد این نامهربانی ها شوم که تیرهای سهگین از سمت داخل به آقای ظریف و اصل مذاکره اصابت می کرد.

 وی ادامه داد: اما با هدایت های مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس جمهوری توانستیم کاری کارستان کنیم و این تهدید تبدیل به فرصت شد.

این مسئول یادآور شد: امروز می بینیم اگر ترامپ علیه برجام حرف می زند اتحادیه اروپا قبل از ما پاسخ ترامپ را می دهد.

وی با بیان اینکه دولت احساس کرد این اقتصاد در حال مرگ نیازمند کار اورژانسی است، گفت: رشد تورم 44 درصدی را شما مدیران باید برای مردم توضیح دهید. کاهش نرخ تورم با ارزانی دو موضوع متفاوت است. دولت معجزه بزرگ در حوزه اقتصادی انجام داد. این دولت، دولت پرکار بر پایه رشد و توسعه است.

* مردم حضور همه جانبه در انتخابات داشته باشند

ربیع فلاح  در همایش نشاط و امید جوانان که در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین فعالیت ما در استان تولید و اشتغال است، مازندرانی ها در جریان خدمات دولت هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 52 هزار شغل ایجاد کردیم و امسال ایجاد اشتغال را افزایش می دهیم، افزود: اغلب واحدهای تولیدی تعطیل را به چرخه کار برگرداندیم.

استاندار مازندران گفت: مردم مازندران در سال 92 مشارکت حداکثری بیش از 90 درصدی در انتخابات داشتند.

این مسئول با بیان اینکه دو انتخابات سرنوشت ساز در پیش داریم، تصریح کرد: از مردم تقاضا دارم حضور همه جانبه در انتخابات داشته باشند و یک بار دیگر مازندران را به عنوان نماد مشارکت در کشور معرفی کنند.



*در روز رای گیری کسی در خانه نماند

معاون رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: روحانی بارها در هیات دولت از سفر به مازندران در خرداد 92 به عنوان سرآغاز ونقطه امید یاد کرده است

حجت الاسلام مجید انصاری افزود: شما با حضور در انتخابات و به روی کار آوردن دولت تدبیر و امید کاری کردید سایه جنگ و تهدید از کشور رخت بربندد.

این مسئول با بیان اینکه دولت با تکیه بر آرای شما توانست جشن خودکفایی گندم را برای نخستین بار برگزار کند، گفت:  در سال 92 که دولت را تحویل گرفتیم برای 18 روز ذخیره گندم داشتیم و 6 میلیون تن گندم واردات می شد. دولت سال گذشته از 14 میلیون گندم تولیدی، 11میلیون تن گندم خرید تضمینی انجام داد و توانستیم در زمره کشورهای صادرکننده گندم قرار گیریم.



انصاری با اشاره به اینکه این دولت توانست با تکیه بر نیروی جوان و داخلی، اقتصاد، مهار تورم، رشد ملی، افزایش محصولات پتروشیمی و در دیگر صحنه ها بدرخشد، تصریح کرد: دولت سالانه 700 هزار فرصت شغلی خالص ایجاد کرده است، شتاب ایجاد اشتغال در امسال و سال های آینده را افزایش می دهیم. در این مدت 2500 شرکت دانش بنیان از جوانان دانشگاهی تشکیل دادیم و جوانان به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: دولت با حمایت شما مردم در مقابل تخریب ها ایستاد و همه این مسائل را به جان خرید و زمینه رابطه با جهان را فراهم کرد. امروز دیگر دانشجوی ما برای انتقال پول به خارج از کشور با مشکل مواجه نیست.



معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از همه آحاد ملت و به ویژه جوانان تقاضا داریم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند. به هر میزان مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشیم قدرت جمهوری اسلامی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در روز رای گیری کسی در خانه نماند و برای کشور و برای خدا در پای صندوق های رای حاضر شویم، گفت: ایران خانه ما است و با رای ما ساخته می شود، با رای مردم، دشمن زمین گیر شد و برجام به فرجام رسید.



©2013 APG.ir