تعداد بازدید: 2967

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-8:33

عضو شورای شهر مرزن آباد بیان کرد:

گردشگری؛ حلقه مفقوده توسعه و آبادانی مرزن‌آباد

علی سام دلیری: وجود بسترهای لازم برای حضور و جذب سرمایه گذار در شهر توریستی و با موقعیت های ویژه مرزن آباد فرصتی بسیار گرانبها برای سرمایه گذاری موفق و پایدار است که می طلبد تا مسوولان کشوری و استانی در این زمینه حمایت های خود را نسبت به این شهر افزایش دهند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، علی سام دلیری؛ عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد: شهر مرزن آباد که در کوهپایه‌های زیبای البرز مرکزی در محل تلاقی دو رودخانه چالوس و «برار رود» در دامنه تپه‌های کم ارتفاع منطقه «بیرون بشم» و «کوهستان» بخش مرزن‌آباد شهرستان چالوس قرار دارد به واسطه شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی از گذشته بسیار دور دارای سکنه بوده است که در کتاب البلدان در حدود ۱۲۰۰ سال قبل به شهر «سعیدآباد» ما بین «کلار» و «رویان» اشاره شده است.

مرزن آباد به دلیل آنکه نزدیک‌ترین مسیر دسترسی برای گردشگرانی که از پایتخت و دیگر شهرهای کشور قصد مسافرات به مازندران سرسبز را دارند، می‌باشد در واقع این شهر به یکی از شهرهای دارای ظرفیت‌های بسیار بالا و قوی در حوزه گردشگری تبدیل شده است که توجه به این مهم می‌تواند در توسعه و آبادانی منطقه نقش اساسی را ایفا کند و با ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار بخش قابل توجهی از معضل بیکاری را برای شهروندان حل و فصل کند و فصل نوینی در اقتصاد پویای مرزن‌آباد پدیدار شود.

از آنجایی که شورا برخاسته از متن و اراده مردم است بنابراین باید تلاش‌ها برای برنامه‌ریزی علمی و کارآمد با قابلیت اجرایی برای شهر مرزن‌آباد در نظر گرفته شود که برای دست‌یابی به این توفیقات باید از اندیشه‌های ارزشمند و کارگشای اقشار مختلف مردم فهیم این شهر در شورای شهر استفاده مطلوب را برد تا شهری آبادتر، زیباتر، توسعه یافته‌تر در ابعاد مختلف با رویکرد بهره‌دهی برای عموم مردم داشته باشیم.

وجود بسترهای لازم برای حضور و جذب سرمایه گذار در شهر توریستی و با موقعیت های ویژه مرزن آباد فرصتی بسیار گرانبها برای سرمایه گذاری موفق و پایدار است که می طلبد تا مسوولان کشوری و استانی در این زمینه حمایت های خود را نسبت به شهر مرزن آباد افزایش دهند.

همچنین اعتماد به یکی از سرمایه‌های مهم یعنی نسل جوان که همواره پر انرژی، خلاق و خوش‌فکر هستند، گامی بلند و پایدار در مسیر پیشرفت و توسعه مرزن‌آباد به صورت زیرساختی به ویژه در حوزه گردشگری به عنوان حلقه مفقوده توسعه و آبادانی این شهر تاریخی است و بنابراین باید فضایی ویژه برای حضور جوانان اندیشمند منطقه در شورای شهر آینده مرزن‌آباد در راستای مشارکت آنها در پیشبرد اهداف عمرانی، آبادانی، زیرساختی، گردشگری و... تدارک دید چرا که هر گاه به نسل جوان اعتماد شد شاهد تحولات مثبت و شکوفایی بودیم.




    ©2013 APG.ir