تعداد بازدید: 2683

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-8:34

علیرضا سعیدی از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی روحانی می گوید:

تدبير آیت الله، كليد پيروزي

 اکنون در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تجدید میثاق با اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه و اعتماد دوباره به دولت تدبیر و امید، پای صندوقهای رای حاضر می شویم و به دکتر حسن روحانی رای خواهیم داد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، عليرضا سعيدي كياسري،روزنامه نگار: پيروزي دكتر حسن روحاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري كه با راي قاطع مردم صورت گرفت، دلائل بسياري داشت كه از مهمترين آن مي توان به حمايت بي چون و چراي آيت الله هاشمي رفسنجاني رحمت الله علیه و حجت الاسلام سيد محمد خاتمي رهبر اصلاحات از او اشاره کرد.

در اين مجال تلاش شده است تا با زاويه ديد آيت الله هاشمي رفسنجاني رحمت الله علیه نسبت به آنچه قبل از برگزاري انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري در روند جامعه جاري بود پرداخته شود تا اکنون در این دوره از انتخابات و رای به دکتر روحانی نیز مورد لحاظ قرار گیرد.

روزگاري كه غبار كينه توزي، حسادت، غرور و لجبازي به ناگاه آينه درخشان جامعه ايراني را در برگرفت كه هيچ نقطه روشني در آن ديده نمي شد، آيت الله هاشمي رحمت الله علیه با همان شكيبايي ديرينه، از چشمه زلال تدبير و عقلانيت براي مردم تشنه كام حقيقت سخن گفت كه جامعه جوياي واقعيت را به سرچشمه رستگاري مي رساند.

در سالهای بی تدبیری دولتهای نهم و دهم نيز كه بيشتر ظرفيت‌هاي شايسته انساني، مديريتي و منابع مالي ،زير سايه سنگين خودمحوري و جزم انديشي انحصار طلبان، با توهين و تهمت و افترا به كنج عزلت رانده شدند، سردار سازندگي از آنان به عنوان سرمايه هاي ارزشمند انقلاب و نظام ياد كرد كه نمي بايست با سلايق باندي و خودخواهي هاي جناحي راكد و بلا استفاده بماند، زيرا اين نيروي عظيم و توانمند  به آساني به دست نيامده اند و هر كدام مي توانند بخش بزرگي از مشكلات را به دوش گرفته و كشور را در مسير پيشرفت و كار آمدي قرار دهند.

واقعيت امر اين است برخلاف انتظار گروه‌های افراطی، آيت الله هاشمي رحمت الله علیه به نيكويي مي دانست مردم آزاده و فهيم ايران ، در حرکتی منطقی و مبتنی بر درک و شعور بالای سیاسی، با انتخاب مشی اعتدال و عقلانیت، علاوه بر نشان دادن وفاداری و علاقه خود به نظام اسلامی، مسیر حرکت آینده کشور را نیز ترسیم خواهند كرد. از اين رو اعتقاد راسخ داشت هر دولتی که بتواند با پشتوانه رأی اکثریت مردم از سلایق و گرایشهای مختلف سیاسی داخل خانواده انقلاب اسلامی، زمام امور را در دست گیرد، می تواند با پشتوانه و اعتماد و کمک و یاری همین مردم در حل مشکلات و معضلات کشور موفق تر عمل کند.

زماني هم كه موج سواران دروغ و توهين با ترك تازي در عرصه رسانه اي، بي رحمانه و غير منصفانه ياران اصلي انقلاب را مورد هجمه ضد اخلاقي خود قرار دادند، آيت الله هاشمي رحمت الله علیه خردمندانه بر اين باور بود كه بدگويان و بدخواهان از نوع كساني نيستند تا آنها را مستحق هر نوع مقابله به مثل بدانيم. بلكه مستحق آنند برايشان دعا كنيم كه به راه حق پايبند باشند.

بدون ترديد اعتقاد قلبی آيت الله هاشمي رحمت الله علیه در تمام سالهای مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی و مشی مسئولیت، پرهیز از تخریب رقبا و احترام به همه سلایق بوده است.براي همين است كه ايشان توهین و تهمت را حرکتی ضدانسانی، غیر اسلامی و به دور از فرهنگ و تمدن ایران و مغایر با باورهای دینی و اخلاقی و اندیشه های اعتدال علوی می دانست.

 آنچه مسلم است از نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه در قانون اساسی آزادی مطبوعات، اجتماعات و احزاب و نیز آزادی‌های فردی و اجتماعی به وضوح تصریح شده است و لازم است توجه بیشتری به بخش حقوق مردم در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آنان صورت گیرد.چون تجربه نشان داده است،ایرانيان مردمی فهیم و قدرشناس هستند که در جهت حاکمیت عقل و تدبیر بر مسند اجرایی کشور تلاش مي كنند.بنابراين میتوان با کمک و اعتماد و اطمینان مردم در یک دوره کار و تلاش سخت به تدریج مشکلات پیش روی کشور در ابعاد داخلی و خارجی را رفع و به آیندهای روشن و رو به جلو امیدوار بود.

آن هنگام نيز كه اندك اندك امور اجرايي كشور دچار روزمرگي شد و وحدت و همدلي از ميان مسئولين رخت بر بست و جاي خود را به تفرقه و تسويه حسابهاي شخصي داد،آيت الله هاشمي رحمت الله علیه بر پايبندي به صداقت، اعتدال و دوري از افراط و تفريط و جنجال‌آفريني‌هاي كاذب اصرار مي ورزيد .

يكي از نگراني هاي هميشگي آيت الله هاشمي رحمت الله علیه در دولتهای نهم و دهم، عدم شفافیت دولتمردان در دادن آمار و اطلاعات صحيح به مردم بود كه باعث سلب اعتماد جامعه به منابع داخلی و گرایش به منابع خارجی شد که بدون شك در انعکاس واقعي اخبار صادق نبوده و مخلوطی از مطالب راست و دروغ و تحریف شده را منعکس می کردند.

از سالهاي پيش تاكنون يك جریان منحرف و انحصار طلب، دستاوردهای گذشته و زحمات مدیران و دلسوزان انقلاب را نادیده گرفت كه پیشرفت کشور را کُند و دچار مشکل كرد. آيت الله هاشمي رحمت الله علیه با تجربه شگرف خود از نامحرمان انقلاب، اين دسته از منحرفان را کسانی مي دانست که سهمی در انقلاب نداشتند و با حسادت، انتقام از زحمتکشان نظام را وجه همت خود قرار دادند.البته در كنار اين عده، افراد یا جریانهایی نيز قرار دارند که به دلیل مطامع چند روزه حزبی یا جناحی خود، با توسل به دروغ، تحریف و تهمت درصدد اثبات خود و نفی دیگران هستند و خواسته یا ناخواسته به انقلاب اسلامی و تاریخ مشعشع آن ظلم می کنند.

آيت الله هاشمي رحمت الله علیه هنگامي هم كه بنا بر درخواست نخبگان جامعه و ملت شريف و فهيم براي نجات كشور از چالش هاي بزرگ اقتصادي، فرهنگي و سياسي پاي در عرصه انتخابات رياست جمهوري مي گذارد ، صادقانه و با تواضع و فروتني با مردم هميشه همراه خود كه گشودن گره مشكلات كشور را به دست آنها مي بيند، اين چنين حرف دلش را مي گويد كه "برایم اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از آن است که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نماید، آن گونه که یک سرباز در دفاع از آرمانهایش، جانش را در طبق اخلاص می نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می داند، پا به میدانی گذارم که قبلاً در سالهای پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساختها و امکانات بود، تجربه کرده بودم".
به طور قطع و يقين نگراني از القاي ناكارآمدي دين در اداره جامعه، ركود توليد، بيكاري جوانان، اقتصاد بيمار، ايران هراسي همسايگان، تناقضات اخلاقي و فرهنگي و تحريم‌هاي بين‌المللي دغدغه هاي اصلي و بزرگ آيت الله هاشمي رحمت الله علیه در سالهاي اخير بود كه ماحصل همه اينها را معضلات معيشتي جامعه قلمداد مي كرد و دکتر روحانی در دولت یازدهم با آگاهي و تدبير و نيز دميدن روح اميد در كالبد جامعه با مديريت خردمندانه در جهت رفع معضلات و مشكلات مردم گامهای مثبت و قابل توجهی برداشت.

 اين چنين بود كه آيت الله هاشمي رحمت الله علیه ، در اقدامي تحسين برانگيز، دكتر حسن روحاني به عنوان السابقون عقلاي قوم و از آشنايان با رمز و راز دفاع منطقي از جمهوريت، اسلاميت و تماميت ارضي ايران و از فرزندان فهيم حوزه و دانشگاه را شايسته ترين گزينه معرفي نمود كه با كليد تدبير و اميد مي تواند قفل زنگ زده چالش هاي بزرگ كشور را با همدلي مسئولان و همراهي مردم بگشايد. شايد بسياري از افراد اين اشاره تاريخي آيت الله هاشمي در واپسین روزهای اسفند ماه سال 91 را نوعي خوشبيني اميدبخش براي ايرانيان مايوس و غمزده مي دانستند كه ايشان ابرازامیدواری کرده بود:"ان شاء الله سال 1392 برای کشور و مردم سال اعتدال و پیروزی باشد "

بدین سان كه با مشاركت بي بديل مردم در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، بعد از هشت سال صبر و انتظار، پنجره هاي اميد و روشنايي به روي آنان گشوده شد و اکنون در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تجدید میثاق با اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه و اعتماد دوباره به دولت تدبیر و امید، پای صندوقهای رای حاضر می شویم و به دکتر حسن روحانی رای خواهیم داد.

 



    ©2013 APG.ir