تعداد بازدید: 2716

توصیه به دیگران 2

شنبه 16 ارديبهشت 1396-0:23

در نشست احزاب و فعالان سیاسی مازندران مطرح شد:

سخنرانان حامی دولت را به دانشگاه ها راه نمی دهند

بیش از ۵۰ هزار نفر جهت برگزاری انتخابات در مازندران آماده شده اند/ حضور برخی از مدیران در ستادهای رقیب از نمک نشناسی آن ها به دولت فعلی نشان دارد/ ملاقات یکی از نامزدها با سران یکی از کشورهای بلوک شرق موجب نگرانی است/ اطلاعیه ها و شب نامه علیه دولت روحانی در دانشگاه پخش می شود و فضای رعب و تهدبد کماکان در دانشگاه وجود دارد/ تمام سخنرانان حامی دولت از حضور در دانشگاه معذورند در حالی که مخالفان دولت در سخنرانی پیشتازند/ در دانشگاه مازندران شاهد هستیم هنگام حضور چهره های حامی دولت، از ورود رسانه جلوگیری می کنند اما در سخنرانی چهره های جریان رقیب، حضور رسانه بلامانع است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: جعفر قمی- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران- در نشست احزاب و فعالان سیاسی جهت مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: مازندران همواره در رتبه های برتر حضور و مشارکت در میان استان های بالای دو میلیون جمعیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۲ گروه سیاسی با ۵۵ دفتر و تشکل در استان فعال هستند افزود: از همه گروه های سیاسی فعال اصولگرا، اعتدال و اصلاح طلب در جلسه حضور
دارند.

علیرضا یونسی رستمی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- با اشاره به شادابی جامعه در ایام انتخابات ابراز داشت: مردم با پیگیری مستمر در راستای شناسایی برترین ها برای ورود به شورای شهر و روستا عستند.

وی با بیان اینکه وزرات کشور به عنوان مجری انتخابات همه شرایط لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور آماده کرده است افزود: به زعم کارشناسان و سیاسیون، مازندران یکی از بهترین انتخابات را در هفت اسفند۹۴ برگزار کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات در هشت شهر مازندران به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر جهت برگزاری انتخابات آماده شده اند.

یونسی از استقرار دستگاه های الکترونیک در میادین شلوغ این هشت شهر خبر داد و گفت: اخذ رای به صورت نمایشی و آزمونی در این چند شهر جهت آمادگی مردم انجام خواهد شد.

وی به هئت های اجرایی متفاوت جهت برگزاری دو انتخابات اشاره کرد و گفت: در بیش از ۹۰ درصد شهرستان ها هیات های اجرایی مشترکند و در ۱۰ درصد شهرستان ها این هیات ها متفاوتند.

معاون سیاسی استانداری مازندران ابراز داشت:بنده از تمام احزاب در مازندران تشکر می کنم چرا که همه دلسوز مردم و توسعه استان هستند.

* امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد

محمد امین رضازاده -مدیرکل سیاسی وزیر کشور- در نشست احزاب و‌گروه های سیاسی با تسلیت جان باختن عده ای از کارگران معدن در گلستان اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد فضای نشاط و مشارکت در انتخابات هستیم.

وی با بیان اینکه نظام‌ کارنامه روشنی در این زمینه دارد، گفت: مطابق اصول مختلف قانون اساسی احزاب، افراد و گروه های سیاسی در بیان نظر و  نظر خود آزاد است.

رضازاده گفت: مردم در سرنوشت خود حق دخالت دارند؛ انتخابات رابطه برد-برد بین مردم و حکومت است و مشارکت قدرت نرم کشور و نظام را بالا می برد.

وی با بیان اینکه مردم از اینکه به حق رای آنها احترام گذاشته می شود خرسندند، افزود: انتخابات سالم، امن، رقابتی‌ و با مشارکت حداکثری برگزار خواهد شد.

رضازاده با بیان اینکه در نظام اسلامی دولت ها انتخاباتی برگزار کردند که نتیجه آن پیروزی جریان رقیب بوده است، بیان کرد: انتخابات را فقط دولت برگزار نمی کند بلکه همه مردم در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور ابراز داشت: هیات های اجرایی در هر شهرستان توسط فرماندار پیشنهاد و با رای اعضا انتخاب می شوند و افراد سر صندوق هم از جریان های سیاسی مختلف انتخاب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مکانیستم انتخابات در کشور به گونه ای است که امکان تقلب وجود ندارد و انتخابلت سالم برگزار خواهد شد افزود: باید نشست و هم اندیشی کرد تامشارکت را افزایش دهیم.

رضازاده با بیان اینکه در جنگ اصولگرا و اصلاح طلب نداشتیم، تصریح کرد: در انتخابات هم باید به این شکل باشد تا در برابر معاندان و مخالفان گامی رو به جلو در راستای افزایش اقتدار نظام برداریم.

* سخنرانان حامی دولت از حضور در دانشگاه معذورند

در ادامه نشست نمایندگان احزاب و رسانه های استان نظرات خود را مطرح کردند.

مهدی قاسمی- دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران- در این نشست به سردی انتخابات این دوره اشاره کرد و گفت: متاسفانه اجازه نمی دهند سلایق مذهبی و سیاسی که مورد تایید شورای نگهبان هستند در تریبون های دانشگاهی و یا مساجد سخنرانی کنند

.نصرالله دریابیگی -فعال سیاسی و دبیر خانه کارگران مازندران- ابراز داشت: احزاب و گروه های سیاسی باید فعالیت مستمری داشته و پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر خانه کارگر مازندران گفت: ما بیش از ۱۸۵ هزار عضو داریم و همه را جهت انتخابات بسیج کردیم.

دریابیگی ادامه داد: ما به عنوان تشکل کارگری و حزب اسلامی کار با قدرت در انتخابات حضور می یابیم و اجازه نمی دهیم کسانی که تورم ۵۰ درصد را در جامعه به وجود آوردند مجدداً روی کار بیایند.

مهدی احمدی فولادی در این نشست با بیان اینکه متاسفانه شعارهایی توسط نامزدها داده می شود که مردم و خود آنها می دانند که قابلیت تحفق ندارد افزود: این موجب دلسردی مردم می شود؛ باید ساز و کار قانونی ایجاد شود تا  وعده ها در چارچوب قانونی داده  شود.

زین العابدین نوکنده -عضو شورای اسلامی کار- نیز با بیان اینکه متهم‌ کردن هم اعتماد عمومی را از بین خواهد برد، افزود: خستگی مردم از اشتباهات مکرر دولتمردان یکی از عوامل سردی انتخابات است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه قشر بزرگ فرهنگیان دیده نشدند و این نبود پاسخگویی ها باعث دلسردی مردم‌ می شود.

دکتر صفرپور -دبیرکل حزب اتحاد ملی ایران- نیز با بیان اینکه صدا و سیما به اپوزیسیون نظام تبدیل شده است، افزود: این خود یکی از علت های سردی تنور رقابت های انتخابات است.

وی گفت: حضور برخی از مدیران در ستادهای رقیب از نمک نشناسی آن ها به دولت فعلی نشان دارد.

میثم برزگر -نماینده سازمان عدالت و آزادی- نیز با بیان اینکه اصلاح طلب و اصولگرا باید با پدیده پوپولیسم مبارزه کنند، افزود: امروز دفاع از کیان ایران در راس برنامه ها باید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پوپولیسم خود را کپی برابر اصل شخصی می داند که تاریخ مصرفش تمام شده است افزود: باید با این پدیده مبارزه کرد و بصورت جدی بر سر منافع ایران ایستاد.

برزگر گفت: بابد برای ایران آمد چرا که پوپولیسم آرام می آید اما زمان به قدرت رسیدن شتاب می کند.

افشین احمدی -نماینده حزب ندای ایرانیان- نیز با بیان اینکه اگر نامزدهای تمامی احزاب توسط شورای نگهبان تایید شوند باعث مشارکت بیشتر در انتخابات می شود، افزود: ملاقات یکی از نامزدها با سران یکی از کشورهای بلوک شرق موجب نگرانی است.

وی با بیان اینکه  سخنرانان حامی دولت اجازه حضور و سخنرانی در دانشگاه اصلی مازندران را ندارند، افزود: باید این موضوع بررسی شود.

ماه سلطان کاشی-نماینده جمعیت زنان نواندیش- با بیان اینکه دچار افت سرمایه اجتماعی شدیم افزود: صدا و سیمای ملی تبدیل به صدا و سیمای میلی شده و کمتر کشوری را سراغ

داریم که رسانه آن از دولت مستقر حمایت نکند.

وی گفت: البته رقابت ها بیشتر در هفته آخر منتهی به روز اخذ رای گرم تر می شود.

حق نظر - نماینده اتحاد ملت- با بیان اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد اما رابطه بین حزب و دولت مانند جن و بسم الله است افزود: یادمان نمی رود‌ که رئیس جمهوری این مملکت رو در روی دوربین احزاب این کشور را می کوبید.

وی گفت: ما در هیات های اجرایی فعلی از همه جناح ها حضور دارند اما در دوره های قبل این گونه نبود بلکه همه افراد از جناح خاص بود.

حق نظر با اشاره به دخالت نکردن شورای نگهبان در فرایند انتخابات گفت:خارجی های طرفدار یک فرد خاص و افراط گراهای تخریب کننده یک فرد خاص دو لبه برنده یک قیچی هستند.

محسنی  -فعال رسانه ای- با بیان اینکه اگر احزاب امروز ضعیف هستند وزارت کشور مقصر است، گفت:به هر حال تنها در یک هفته نمی توان همه افراد را شناخت و باید همکاری لازم صورت پذیرد.

بهنام امیری- نماینده انجمن اسلامی مدسان دانشگاه کشاورزی- با بیان اینکه امروز دانشگاه در اختیار مخالفان دولت است، گفت: اطلاعیه ها و شب نامه علیه دولت روحانی در دانشگاه پخش می شود و فضای رعب و تهدبد کماکان در دانشگاه وجود دارد.

وی ابراز داشت: تمام سخنرانان حامی دولت از حضور در دانشگاه معذورند در حالی که مخالفان دولت در سخنرانی پیشتازند.

ابراهیم نژاد-دبیر جمعیت رهپویان- نیز با بیان اینکه سرمایه ما مستضعفین هستیم افزود: باید از تز روشنفکری خارج شویم و به سمت دفاع از محرومین رویم.

حسینی -دبیر اسلامی انجمن کارگران- اظسهار داشت: وزارت کشور و استانداران ضعیف یکی از علت های سردی فضای انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه جرم این نیست که ملاقات با سران یکی از کشورهای خارجی شکل بگیرد، افزود: چگونه دم از آزادی بیان می زنید اما تحمل یک ملاقات ساده را ندارید.

*رسانه های حامی دولت را به دانشگاه دعوت نمی کنند

محمد اسماعیل بخشی- خبرنگار مازندنومه- هم در این نشست یکی از عوامل سرد بودن فضای حقیقی انتخابات را انتقال تبلیغات به فضای مجازی  عنوان کرد و گفت: فیلتر نشدن تلگرام و اینستاگرام یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که امیدواریم تا پایان انتخابات این فضا در اختیار مردم باشد.

وی با اشاره به ‌ رابطه وزارت کشور با احزاب گفت: امیدواریم با محوریت وزارت کشور شاهد حضور سخنرانان مخالف در شهرستان ها در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم باشیم.

بخشی سورکی گفت: اینکه مدام دم از مستضعفین بزنیم اما به آمار اشاره نکنید درست نیست؛ دولت دکتر روحانی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که شاخص فلاکت ۳۸.۷ درصد بود اما این شاخص اکنون ۱۹.۲ درصد است ؛ بنابر این دولت در راستای ایجاد اشتغال و کاهش مشکلات قشر محروم تلاش کرده است.

وی بر تداوم برقراری فضای مجازی تا روز انتخابات تاکید کرد و گفت: مطابق گفته وزیر ارتباطات تمامی روستاهلی بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت پرسرعت هستند؛ که خود این نشان از توجه دولت به قشر محروم دارد و هم اینکه مردم در روستاهای کوچک هم می توانند با این ابزار از وضعیت نامزدها آگاه شوند.

کلثوم فلاحی -خبرنگار مازندنومه- در این نشست بیان داشت: دانشگاه ها در روزهای پیش از انتخابات، با دعوت از چهره های ملی، شور سیاسی ایجاد می کنند اما لزوم همگانی شدن این نشاط سیاسی، انعکاس اخبار این نشست هاست به شرطی که رسانه برای انتشار خبرهای این نشست ها حضور داشته باشد.

وی با بیان این که در دانشگاه مازندران شاهد هستیم هنگام حضور چهره های حامی دولت، از ورود رسانه جلوگیری می کنند اما در سخنرانی چهره های جریان رقیب، حضور رسانه بلامانع است، تصریح کرد: نمونه این ادعا جلوگیری از حضور خبرنگاران در سخنرانی محمود صادقی در این دانشگاه است، در حالی که چند روز بعد از این جریان، حضور خبرنگاران در سخنرانی میرسلیم در دانشگاه مازندران هیچ اشکالی نداشت.

وی ادامه داد: تا زمانی که رقیب پیروزی خود را در سرد بودن فضای انتخابات بداند و همزمان از حضور رسانه در نشست های این چنینی ممانعت کند، امیدی به گرم شدن تنور انتخابات نیست.

فلاحی گفت: رسانه های حامی دولت در مازندران به سهم خود با پوشش برنامه های مختلف و نیز برگزاری نشست با چهره ها و نخبگان سیاسی، فرهنگی و مانند این ها سعی در گرم کردن تنور انتخابات دارد.

*بیش از ۱۲ هزار سخنرانی مختلف در این‌ دولت داشتیم

‌  رضا زاده- مدیرکل سیاسی وزارت کشور- با اشاره به جوان بودن عمر دموکراسی در کشور اظهار داشت: بحث های سیاسی درکشور با بیش از ۲۰ حزب اصولگرا و ۲۰ حزب اصلاح طلب در جریان است.

وی با بیان اینکه در این دوره هر دو جریان بزرگ سیاسی کشور فعالیت خود را قدرتمندانه انجام می دهند، افزود: حتما از این دوره به بعد احزاب باید پاسخگوی عملکرد نامزد خود باشند.

وی گفت: بعد از ۴۰ سال نظام به یک پختگی رسیده است؛ گفتمان های مختلفی در انقلاب شکل گرفت، باید شرایط انتخابات این دوره را با دوره های قبل قیاس کرد.

رضازاده به وجود تحریم ها و تهدیدهای جدی در دوره های قبل اشاره کرد و گفت: در استراتژی ملی کشور به جایی رسیدیم که مردم و جریان های سیاسی به وحدت رسیدند.

وی با بیان اینکه شرکت و مشارکت در انتخابات به دلیل رقابتی بودن انتخابات شکل خواهد گرفت گفت: وحدت و انسجام در داخل کشور؛ قدرت و اقتدار ملی  شاخصه های برگزاری یک انتخابات پرشور است.

رضازاده ابراز داشت: شرایط برای مشارکت حداکثری شرایط خوبی است؛ میانگین مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ۶۶.۷ درصد است که در مجامع جهانی  درصد بسیار خوبی است.

وی گفت: یکی از دلایل مشارکت فعال، قهر نکردن سیاسی است و جریانات مهم سیاسی برای رقابت در صحنه حاضر شدند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور به همزمانی برگزاری دو انتخابات شوراهای شعر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همان طور که اشاره شد انتقال تبلیغات از فضای حقیقی به فضای مجازی یکی از علل کمرنگ شدن فضای حقیقی انتخابات است.

وی ابراز داشت: مشارکت نکردن ۳۰ درصد، به معنای ضدنظام بودن نیست و این ظلم در حق نظام است.

رضازاده دو قطبی کردن جامعه به مردمی و حکومتی، فقیر و غنی و انقلابی و غیر انقلابی نادرست است افزود: به هر حال  همواره عده ای به دلایل مختلف نمی توانند در انتخابات حاضر شوند.

وی به سیاه نمایی های انجام شده در تبلیغات نامزدها هم اشاره کرد و گفت: امروز هم نامزدها و هم طرفدارانشان بابد بگویند که در شرایط فعلی چه برنامه ای برای اداره کشور دارند.

رضازاده به پرهیز از اتهام زنی تاکید کرد و گفت: این مسائل و مشکلات به کمرنگ شدن حضور مردم کمک خواهد کرد و  نباید با این کار مردم را دلسرد کرد.

وی با اشاره به بعضی کارهای اجرایی و شلوغی شعبه ها در لحظات پایانی اخذ رای اشاره کرد و گفت: باید در فضاهای مجازی مردم را جهت مشارکت در ساعات اولیه اخذ رای تشویق کرد.

رضازاده به اختلاف بین هیات های نظارت و اجرایی هم اشاره کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد باعث کاهش حضور و مشارکت مردم خواهد شد.

وی شکل دهی فضای امنیتی و دوقطبی در کشور را بسیار مخرب دانست و تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور نیازمند وحدت است و باید قدر آرامش و امنیت کشور را دانست.

رضازاده ثبات سیاسی و امنیتی کشور را بسیار بالا دانست و گفت: بیش از ۱۲ هزار سخنرانی مختلف در این‌ دولت داشتیم که ۱۴۰۹ سخنرانی در دانشگاه ها بوده است که فقط یک درصد آن لغو شده است

وی با بیان اینکه ما مخالف تعطیلی حتی یک سخنرانی هستیم افزود: البته بخشی از سخنرانی ها به دلیل نبود شرایط و هماهنگی های لازم و یا مشکلاتی که برای سخنران پیش آمده است انجام نشده است.

مدیرکل سیاسی  انتخابات  با دفاع از این آمار گفت: ادعا می کنیم که  هر حزب و جناح و فردی درخواست تشکیل حزب داده است بررسی و موافقت شده است.

وی به تعطیلی ده ساله خانه احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: در این دولت فعالیت خانه احزاب از سر گرفته شد و ریایت آن نیز با توافق جریان های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل انتخاب می شود.

رضازاده با بیان اینکه احزاب همدیگر را دشمن هم نیستند، افزود: جریان های سیاسی در انتخابات گذشته  مجلس معتدل را شکل دادند و این  همراهی و کمک به آرامش و پیشبرد اهداف نظام انجامید.


  • يکشنبه 17 ارديبهشت 1396-11:33

    توي عكس شما آقاي مينايي فر هست . اما نظرش توي گزارش نيست . چه عجب ايشون نظري نداشت !!!!!!!!!

    • يکشنبه 17 ارديبهشت 1396-10:34

      اینکه گفته شد برخی از مدیران روحانی در ستاد رقیب فعالیت می کنندبهتر است اسامی آنها اعلام شود

      • شنبه 16 ارديبهشت 1396-19:3

        مظلوم ترین دولت تاریخ ایران/ دولت روحانی

        • شنبه 16 ارديبهشت 1396-13:3

          چقدر این دولت بد بخت و بی عرضه است که مدیران دانشگاهش حامیانش را برای سخنرانی راه نمی دهند


          ©2013 APG.ir